دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط ایران و نیکاراگوئه ارتباطی پایدار و مستحکم است گفت: در شرایط تحریم باید همکاری‌های اقتصادی، انرژی و کشاورزی که از ظرفیت‌های خوب دو کشور است توسعه پیدا کند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: سازمان ملل آمریکا را در قبال رفتارهای جانبدارانه پاسخگو کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس از جلسه نمایندگان با صالح آبادی رئیس بانک مرکزی برای بررسی دلایل افزایش قیمت ارز و طلا خبر داد.

وزیر نفت گفت: تا امروز نزدیک به 100 میلیارد دلار در بخش بالادست و پایین دست نفت و گاز جهت سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه و قرارداد داخلی و خارجی امضا کرده‌ایم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس جزئیات عملکرد و اقدامات یک ساله این مرکز را تشریح کرد.

رئیس جمهور طی پیامی فرارسیدن روز ملی قطر را تبریک گفت.

تحلیلگر مسائل سیاسی در سلسله توئیتی به حوادث و وقایع اخیر پرداخته است.

علیرضا منادی با اعلام این خبر که تمامی 807 هزار نومعلم در سراسر کشور شامل قانون رتبه‌بندی خواهند شد، گفت: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز برای اجرای رتبه‌بندی که 38 هزار میلیارد تومان برای سال جاری بوده را تامین کرده است.

معاون اول رئیس جمهور روز ملی قطر را تبریک گفت.

رئیس جمهور گفت: روشنفکران و عالمان دینی و دانشگاهی باید در مسیر تبیین حقایق بدون ترس از هجمه‌ها، همانند مرزبانان مرزهای جغرافیایی کشور، برای صیانت از ابتلای جامعه به ابهام و دروغ، از خودگذشتگی و ایثار کنند.

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و حمایتی میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سازمان انرژی اتمی و بخش‌های پژوهشی این سازمان باید نظام انگیزشی متناسبی را برای تشویق و ترغیب پژوهشگران این سازمان طراحی کند.

برخی از نمایندگان نسبت به لغو ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانیم.

آیت‌الله روحانی به استفتائی درباره حدیثی که از آن برای اثبات بطلان کلیه قیام ها در زمان غیبت امام زمان (عج) و همچنین نفی برپایی نظام اسلامی می شود، پاسخ داد.

تحلیلگر مسائل سیاسی درخصوص مسائل روز کشور گفت: این پرسش قابل طرح است که چرا اصلاح انجام نمی‌شود؟ اصلاحات مطلوب است ولی اشکال در امکان‌پذیری آن است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی کارشناسی کلیات گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با «طرح اصلاح برخی احکام قوانین مالیاتی (مالیات بر عایدی سرمایه) را ارزیابی کرده است.