یک‌شنبه 13 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس مجلس گفت: بی‌تردید اقدام جنایتکارانه‌ی رئیس جمهور وقت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق بارز و قطعی «تروریسم دولتی» است. ترامپ، و کلیه همدستان و معاونانش باید در مقابل محاکم صالحه‌ی مربوطه و وجدان بشری مسئول و پاسخگو گردند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تشکیل کارگروهی ویژه در این کمیسیون برای نظارت بر برقراری ثبات در بازار خبر داد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه میزان تسهیلات کلانی که توسط شبکه بانکی به افراد حقیقی و حقوقی پرداخت شده حدود 2 هزار هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: شفافیت شدن تسهیلات کلان، هزینه تخلف و انحراف از قانون را برای بانکها را بالا برده است.

فرمانده کل سپاه گفت: اینکه بعضی شیپور بیگانه زده و جوانان را به میدان آشوب دعوت می‌کنند به دلیل این است که می‌خواهند ایران را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و از پیشرفت کشور جلوگیری کنند؛ همان کاری که با عراق، سوریه، یمن و افغانستان کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلا در بودجه سال 1402 نیامده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را پیرامون لایحه ساماندهی تعطیلات کشور ارائه کرد.

جمعی از مردم قم هم‌زمان با سالروز قیام 19 دی 1356 با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

سردار رودکی فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس می‌گوید که عراقی‌ها فکر نمی‌کردند ما پس از عدم موفقیت در عملیات کربلای چهار، عملیات بزرگی انجام بدهیم که سرنوشت جنگ را رقم بزند؛ دشمن در کربلای پنج غافلگیر شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: استکبار با بسیج توانمندی‌های جاسوسی، اطلاعاتی و بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای سیاه‌نمایی و ایجاد آشوب می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امسال قریب به 40 نفر از رزمندگان این نیرو در جبهه‌های مختلف در کشور، جبهه مقاومت و اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف از جمله تهران به شهادت رسیدند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس و فضای مجازی نسبت به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به رهبر انقلاب واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید.

دولت فرانسه اقدام اهانت‌آمیز مجله شارلی ابدو را در راستای آزادی بیان توجیه می‌کند، اما آن دولت اجازه نمی‌دهد کسی درباره هولوکاست حتی تحقیق کند؛ چه رسد به اینکه کاریکاتوری منتشر شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم رعایت حجاب در جامعه از نهادهای مسئول خواست در برخورد با هنجارشکنی‌ها در دامی که دشمنان طراحی کردند، نیفتند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان جزئیاتی از طرح افزایش تعداد نمایندگان گفت: شاخص‌های اصلی که این طرح بر اساس آنها تدوین شده شامل جمعیت، پراکندگی و تعداد بخش‌ها و روستاها و گستردگی جغرافیایی و همچنین ملاحظات امنیتی بوده است.

سخنگوی دولت گفت: با اعلام وصول و توزیع بودجه بین نمایندگان محترم، ایشان فرصت بیشتری برای بررسی کارشناسی بودجه خواهند داشت.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون از تلاشهای وزیر بهداشت هم برای مدیریت خوب کرونا و هم واکسیناسیون عمومی تقدیر و تشکر کردند.