یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

شهردار تهران از تفاهم برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهر تهران خبر داد که بیشتر آن‌ها در بافت‌های فرسوده ساخته خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و بلاروس همواره دوستانه بوده است، گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشورهایی که به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند، از راهکارهای موثر خنثی کردن و برون‌رفت از تحریم‌ها است.

عضو هیات رئیسه مجلس در توئیتی از تکمیل زیرساخت‌ها و لوازم فنی طرح کالا برگ الکترونیکی در پی پیگیری رئیس و هیات رئیسه مجلس خبر داد.

عضو هیئت رئیسه تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش آخرین وضعیت تفحص از این شرکت را تشریح کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سرهنگ پاسدار داوود جعفری توسط ایادی رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق خبر داد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح انتخابات مجلس در این کمیسیون خبر داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به زودی نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور بررسی عملکرد تبصره 18 در سال مالی بودجه 1400 برگزار می‌شود.

دومین جشنواره ملی شعر نماز جمعه در تمام قالب‌های شعری (کلاسیک، نو، سپید و ترانه) برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: حذف دوره‌های آموزش عالی در دستگاه‌های اجرایی به دانشجویان اطمینان می‌دهد که وقتی توانمندی‌های آموزشی را خوب فرا گیرند، می‌توانند در مسیر تحصیلی و شغلی خود رشد کنند.

وزیر کشور از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره ناآرامی‌های اخیر خبر داد.

معاون اول رئیس‌جهور و نخست‌وزیر بلاروس بر گسترش مناسبات اقتصادی در شرایط تحریم تأکید کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به حمله موشکی که امروز این نیرو به مواضع گروهک تجزیه‌طلب «پاک» داشت، گفت: حملات سپاه تا رفع تهدید و خلع سلاح گروهک‌ها ادامه دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن مخالفت خود و کمیسیون متبوعش با هرگونه طرحی در خصوص ممنوع الخروج کردن دانشجویان، گفت: هیچ طرحی در این باره در دستور کار صحن یا کمیسیون آموزش مجلس قرار ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیرا در 2 سال گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و آنها وجود نداشته است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: روابط سیاسی دو کشور در سطح خوب و طولانی است اما روابط اقتصادی با این میزان تناسبی ندارد که مصمم هستیم روابط اقتصادی را به سطح روابط سیاسی برسانیم. عزم دو کشور ارتقای روابط است و امیدوارم این سفر در این‌باره موثر باشد.

شورای انضباطی دانشگاه صنعتی شریف از صدور احکام بدوی برای 13 دانشجوی این دانشگاه خبر داد.