دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

اجتماع بانوان به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) با عنوان «به نام زن برای ایران» بعد از ظهر امروز در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد.

مردم و دانشجویان فردا بعد از ظهر با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل در تهران نسبت به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر اعتراض خواهند کرد.

در پی انتشار اخبار و نقل‌قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی در قالب عناوینی چون بولتن غیررسمی، یک منبع آگاه ادعای مطروحه و انتساب آن به معظم‌له را تکذیب کرد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با استاندار خوزستان دیدار کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای غربی پیغام‌هایی می‌فرستند، گفت: اگرچه امروز در سختی به سر می‌بریم اما در آینده‌ای نه چندان دور گشایش‌هایی ایجاد می شود که دنیا مجبور خواهد شد به سمت ایران بیاید.

رئیس جمهور پس از بازدید از پروژه آبرسانی به سنندج با جمعی از خانواده های شهدا و جانبازان مدافع امنیت و همچنین جمعی از خانواده های جانباختگان حوادث اخیر کردستان ملاقات کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در اغتشاشات اخیر دشمن را ناکام گذاشتند، گفت: نسل جدید در مقابل دشمنان کو‌تاه نخواهند آمد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به توئیت خوشحالی مجری اینترنشنال از شکست تیم ایران واکنش نشان دادند و برخی نوشتند: خانم ثابت! تیم شما در گروه C است.

فرمانده ارتش گفت که یگان‌های شناور نیروی دریایی در آب‌های آزاد در حال دفاع از منافع ایران هستند، یگان‌های نیروی زمینی در مرزهای کشور با آمادگی کامل مستقرند، پدافند هوایی شبانه‌روز در حال رصد و پایش فضای کشور است و نیروی هوایی دائماً در حال گشت است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: بر اساس تصمیم هئیت رییسه مقرر شد برای مدتی اعتراضات با مدیریت دانشکده ها و با هماهنگی آنها برگزار شود.

پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج با اعتبار 850میلیارد تومان توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

گزارش هیئت اعزامی به سیستان و بلوچستان در چهار محور «آزادی دستگیرشدگانی که جرم سنگین و مؤثری مرتکب نشده بودند»، «برخورد قاطع و بدون تسامح با خاطیان»، «رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان»، «اعطای عنوان "شهید" به جان‌باختگان بی‌گناه» تقدیم رهبر انقلاب شد.

ابراهیم علیزاده یکی از سرکردگان کومله به افشای نامه محرمانه عبدالله مهتدی سرکرده حزب رقیبش واکنش نشان داد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: لایحه جامع انتخابات با امضای مقام عالی وزارت تقدیم معاون اول ریاست جمهوری شده و انتظار می‌رود با تایید نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات صورت دهیم.

محمدرضا غلامرضا ارتقای مشارکت سیاسی در انتخابات را مهم‌ترین رویکرد دولت دانست و گفت از هم‌اکنون باید زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری با شکوه دو انتخابات سال آتی، فراهم کرد.

سخنگوی کمسیون اصل نود گفت: در جلسه کمسیون با مسئولان سازمان ثبت بر ضرورت راه اندازی سامانه املاک و اسکان با همکاری مشترک وزارت راه و سازمان ثبت در نحوه ارائه اطلاعات به وزارت راه تاکید شد.