یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در دستورکار امروز نمایندگان در جلسه علنی قرار دارد.

رئیس دانشگاه تهران تصویب لایحه دولت برای ترمیم حقوق اعضای هئیت علمی را نشانه ای از اعتماد و اعتقاد عالی ترین سطوح سیاستگذاری و تصمیم گیری در کشور نسبت به مرجعیت دانشگاه دانست.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه انگلیس هزینه اقداماتش برای ناامن‌سازی ایران را خواهد داد، افزود: شبکه اینترنشنال از سوی ایران به عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل و مرتبطین با آن تحت تعقیب خواهند بود.

اعضای شورای‌عالی فضای مجازی بر استفاده بیشتر از پلتفرم‌های داخلی و تقویت ثبات شبکه به خصوص سرعت و کیفیت اینترنت تاکید و با اشاره به افزایش قابل توجه حضور کسب و کارها در این پلتفرم‌ها مقرر کردند وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت خدمات شبکه اقدام کند.

سخنگوی دولت گفت: پاسخ دشمن خارجی را حتما می‌دهیم، اما معترضین را دشمن نمی‌دانیم و اصل بر این است که این جوانان که به خیابان می‌آیند فرزندان خطاکار ما هستند.

سفیر امارات که در چارچوب توافق برای از سرگیری روابط به تهران بازگشته است با رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد و گفت: امارات علاقمند به پیشبرد روابط دو جانبه و دستیابی به منافع مشترک دو کشور همسایه است.

عصر امروز تجمع اعتراضی به دعوت "انجمن اسلامی و شورای صنفی" دانشگاه صنعتی شریف در سالن استاد جباری این دانشگاه برگزار شد.

نایب رئیس مجلس گفت: موضوعاتی که در یکشنبه هفته گذشته در صحن علنی مطرح شد، نیاز به توضیح دارد. باید بگویم ضدانقلاب برابر همین روالی که در اغتشاشات پیش گرفته بود، سعی کرد همه آنها را وارونه جلوه دهد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات طرح تأمین مالی و جهش تولید موافقت کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب نه نفر از روسای دانشگاه‌ها و 4 رئیس پژوهشگاه در کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور خبر داد.

گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

سید نظام الدین موسوی با بیان اینکه نمایندگان بر قصاص قاتلان اصرار دارند، گفت: در بیانیه نمایندگان حرفی از اعدام زده نشده و بر تفکیک اعتراض و اغتشاش تاکید شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جریان نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با بیان اینکه 32 سرویس جاسوسی علیه جمهوری اسلامی کار می‌کنند و میز ایران دارند، اظهار کرد: این شبکه‌های حاسوسی در مقابل وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه قرار دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره لزوم رسیدگی به اضافه شدن چندین هزار تومان آبونمان به قبض‌های تلفن ثابت، را قارئت کرد.

«علی‌محمد نائینی» با حکم رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ادعا نداریم همه مشکلات حل شده اما حرکت دولت رو به جلو است. دلیل این اغتشاشات متوقف کردن حرکت دولت و خسارت‌زدن به کشور است.