یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

تذکرات | لزوم حضور شخصیت‌های محبوب مردم در صداوسیما

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تذکرات | لزوم حضور شخصیت‌های محبوب مردم در صداوسیما

نماینده مردم ماکو در مجلس در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی گفت: تهیه نان امروز به مشکل اصلی تبدیل شده است و در حوزه انتخابیه اینجانب مردم حدود یک تا 4 ساعت وقت خود را صرف تهیه نان می‌کنند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی امروز در تذکرات شفاهی خود به موضوعاتی همچون تهیه نان، عملکرد صدا و سیما، رسیدگی به مشکلات کشاورزان و همچنین اغتشاشات اخیر پرداختند که بخشی از این تذکرات را در این گزارش می‌خوانید:

تهیه نان امروزه به مشکل اصلی تبدیل شده است

محمد علی پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی ضمن محکوم کردن توطئه دشمن در جهت ایجاد آشوب و اغتشاش و آسیب به اموال عمومی گفت: شهدای بسیج و نیروی انتظامی توطئه دشمنان را خنثی کرده و با فدا کردن جان خود امنیت کشور را تضمین کردند.

وی در ادامه در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی افزود: تهیه نان امروز به مشکل اصلی تبدیل شده است و در حوزه انتخابیه اینجانب مردم حدود 3 تا 4 ساعت وقت خود را صرف تهیه نان می‌کنند.

نماینده ماکو در مجلس اضافه کرد: دسته‌های نان یارانه ای از 15 هزار تومان به 45 هزار تومان در بازار رسیده است و وقتی علت را جویا می شویم سهمیه اندک آرد را دلیل این موضوع بیان می‌کنند. وزیر جهاد کشاورزی هر چه سریعتر با اختصاص سهمیه و تشدید نظارت‌ها این مشکل را رفع کند.

لزوم حضور شخصیت‌های محبوب و امین مردم در صداوسیما

در ادامه، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس در تذکر شفاهی گفت: ایران امروز ما داغدار است، قربانیان حادثه تروریستی حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) و جانباختگان شهرهای مختلف و مدافعان امنیت کشور، مردم را عزادار و سوگوار کرده است. در چنین شرایطی شغال ها و کفتارها، امنیت و آرامش مردم را نشانه رفته اند.

وی در تذکری به صداوسیما گفت: عملکرد صداوسیما سوال برانگیز است، افرادی که مادام العمر در تلویزیون تریبون دارند به عنوان نماد وضع موجود در مقابل افرادی که دولت گذشته را رحم اجاره ای خود توصیف می کردند و به واقع بانیان اصلی مشکلات موجود هستند، قرار می گیرند و آنها منتقدان وضع موجود می شوند و هر دو اتهامات ناروا به طرف غایب نسبت داده و نهایتاً تریبون داران دائمی مغلوب می‌شوند.

نماینده تبریز در مجلس افزود: اگر صداوسیما در ادعای خود صادق است، باید حضور طرف غایب را فراهم کند، وگرنه این رفتار با هدف موجه جلوه دادن خطاهای دولت دوازدهم و سیزدهم تعبیر می‌شود. حضور شخصیت‌های محبوب و امین مردم باید در صداوسیما فراهم شود و حق قضاوت به مردم داده شود.

علیرضا بیگی در تذکری به دولت اظهار کرد: نارضایتی از وضعیت موجود سبب شده که مردم با اغتشاشگران همراهی کنند، چرا که معیشت و گذران زندگی مردم دچار مشکل جدی است، کسب و کارهای اینترنتی عملاً تعطیل شده است، فشار زندگی برای فعالان این عرصه قابل تحمل نیست، دولت باید برنامه خود را برای رفع نگرانی ها اعلام کند.

وی تصریح کرد: معترضان و اغتشاشگران ناجوانمردانه رهبر معظم انقلاب را نشانه رفته اند، در حالی که دولت در شرایط فعلی باید به میدان بیاید و مسئولیت بپذیرد.

هشدار نماینده مجلس به شبهه افکنی جریان‌های سیاسی صاحب تریبون

همچنین بهروز محبی نجم آبادی نماینده نیشابور در تذکر شفاهی خود گفت: به جریان‌های سیاسی دارای تریبون که تلاش می‌کنند به اختلافات با شبهه و تردید افکنی دامن بزنند و از سیاست تسامح نظام سوءاستفاده می‌کنند تذکر می‌دهم که به این حق ستیزی رسانه‌ای پایان دهند.

وی افزود: ملت ایران و تاریخ باشکوه آن گواه خواهد داد که چگونه در جنگ احزاب گسترده ای که علیه ملت ایران و نظام مظلوم و متقدر جبهه واحد تشکیل داده اند خواهند ایستاد. به دوست و دشمن که ما را در سوریه آزموده است اعلام می کنیم که ما مسئولین مصمم در کنار مردممان می مانیم، شهید می شویم تا مردممان کشته نشوند.

نماینده نیشابور در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود گفت: از وزارت جهاد کشاورزی می خواهم در ساماندهی خوراک دام دامداران و توجه به مرغداران تسهیل و تسریع را در مسیر کاری خود قرار دهند و در مدیریت آرد و نان شهرستان‌ها به خصوص دیار سربداران که شاهد صف های طولانی و شرایط نامساعد است اقدام عاجل صورت دهد.

اعضای ناظر مجلس در شورای تأمین مالی تروریسم و ستاد مقابله با قاچاق انتخاب شدند تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در مجلس

انتهای پیام /