پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

مؤسسه تبیان در قالب مشارکت در اجرای جشنواره "ایران آینده" در باغ کتاب، فضایی را برای "تمرین گفت‌وگو" برای نوجوانان ایجاد کرده است.

«فیل بیولر» هنرمندی است که همه دروغ‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا را روی یک بنر بزرگ به نمایش گذاشته است.

تهیه‌کننده نمایش «جهان‌بانو» می‌گوید نام این اثر، در ابتدا «زنان آسمانی» بود و همزمانیِ این نمایش با فضای اخیر جامعه تصادفی است.

آئین آغاز اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو» همراه با آغاز رویداد فیلم بازی ویژه کودکان و دانش آموزان صبح امروز 17 آبان ماه در سینما فلسطین برگزار شد.

موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «علی دهکردی» بازیگر سینما و تلویزیون بخش‌هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید.

در فرانسه اگر یک خانم مسلمان، مسیحی و یهودی بخواهد طبق عقایدش محجبه باشد، مگر آزادی دارد؟ آنجا شما آزادید فساد کنید، اما آزاد نیستید نشانه‌های دینداری را ظاهر کنید؛ علامت و تبلیغ مذهب ممنوع، اما علامت و پرچم همجنس‌بازی آزاد است.

مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد.

قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر که در روزهای گذشته با کاهش نسبی، به یک میلیون و 50 هزار تومان رسیده بود، دوباره با افزایش قیمت جدی همراه شد.

سعید مطلبی نویسنده سریال «ستایش» اعلام کرد که دیگر قصدِ نوشتن ادامه این مجموعه تلویزیونی را ندارد و پرونده این سریال را بسته شده می‌دانم.

مسابقه نقاشی دانش‌آموزی «رنگ خیال» با اولویت کشیدن نقاشی با موضوع 13 آبان برگزار و طی آن بیش از یکصد اثر خلق شد.

"پخش بازی‌های جام جهانی در سینماها" یکی از موارد برنامه‌ریزی شده در کمیته داخلی کارگروه فرهنگی رسانه‌ای جام جهانی است که مقدمات آن مهیا شده و اجرای آن منوط به تأیید شورای تأمین است. این کمیته 4 برنامه دیگر نیز اجرا خواهد کرد.

مجموعه پوسترهای «چه کسی قهرمان‌های همه ملت‌ها را کشت» از سوی کارگاه طراحی سه در چهار تولید و منتشر شد.

مدیر آژانس ادبی پل از برگزاری فلوشیپ قاهره با حضور بیش از 870 ناشر و آژانس ادبی و دعوت از ایران برای حضور در این رویداد فرهنگی خبر داد.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، بخشِ «رادیو تئاتر» را با معرفیِ آثار پذیرفته شده، در شیراز برگزار می‌کند.

خبرهایی مبنی بر حضورِ مهتاب کرامتی و دستمزد میلیاردی‌اش در سریالِ جدیدی منتشر شده؛ در حالی‌که پیگیری‌ها نشان می‌دهد واقعیت چیز دیگری است.

نشست نقد و بررسی کتاب «مست و سنگستان»؛ خاطرات عزیزالله فرخی از سال‌های اسارت، با حضور نویسنده، راوی و جمعی از فعالان عرصه ادبیات دفاع مقدس برگزار شد.