پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

اولین دوره لیگ فیفای «بازی ویزیون» همزمان با هفته ملی نوجوان در قالب رشته fifa22 با جوایز ویژه برگزار می‌شود.

همانطور که اسماعیل در گذر زمان به یک مبارز با تجربه تبدیل می‌شود، «گرگ‌سالی» نیز در سیر داستان‌نویسی فردی به عنوان یک کتاب پخته‌ای معرفی می‌شود که یک سر و گردن بالاتر از آثار قبلی اوست.

مهدی شامحمدی مستندی جدید با سوژه اعتیاد ساخته و منتظر حضور در جشنواره سینما حقیقت است. او معتقد است که بازنمایی آثار سینمایی از این آسیب اجتماعی ناقص و اشتباه است.

محمدرضا دوست‌محمدی، پرویز اقبالی و سیدمصطفی حسینی به عنوان داوران بخش کمیک استریپ چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی شدند.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره بررسی شکایت‌های مردمی، موضوع مجوز روبیکا، ساخت برنامه‌ای تلویزیونی برای معرفی پلتفرم‌ها و ماجرای دو نماینده ویژه وزارت ارشاد توضیحاتی داد.

برای رونق سینما یکی از راهکارها این است که باید فیلم هایی توسط سینماگران ساخته شود که برای مردم و مخاطبان دیدن آن فیلم روی پرده سینما جذاب باشد.

"خون نگاشت" فراخوان ادبی نگارش داستانک و داستان کوتاه با محوریت شهدای اغتشاشات و حرم شاهچراغ (ع) است که مهلت ارسال اثر به آن تا آذرماه تمدید شده است.

یک تهیه‌کننده انیمیشن می‌گوید باید همین امروز برای نوجوانان تولید محتوا کرد. برای نسل کودک در این سال‌ها آثار خوبی ساخته شده است که یکی از آنان لوپتو است که کار باکیفیت و خوبی است اما باید تعداد آثار بیشتر شود تا آنان به نسل معترض تبدیل نشوند.

راهبردهای امنیتی و سیاست زده BBC فارسی بر حضور تیم ملی ایران در جام جهانی تمرکز دارد. هدف، دمیدن اتمسفر ناامیدی و شکست در جامعه ایران است. وزیر ارشاد برخلاف این راهبرد بر این نکته تأکید دارد که بازی حرفه‌ای و «پیروزی» خواسته مردم از فوتبالیست‌هاست.

کایربیک قیزی در دیدار با نمایندگان فرهنگی کشورمان در آستانه و آلماتی از وجود نسخه قدیمی قرآن کریم مربوط به قرن 12 میلادی در کتابخانه ملی جمهوری قزاقستان خبر داد.

کودکان و نوجوانان مدارس ابتدایی جزیره کیش میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند.

سریال «بی‌همگان» که از نخستین روزهای مهر روی آنتن شبکه سه رفته، با عبور از 6 میلیون بازدیدِ آرشیو و میانگین 70 هزار کاربر همزمان آنلاین در هنگام پخش، پربازدیدترین سریال تلوبیون در پاییز 1401 شد.

یکی از حواشیِ جالب در آیین افتتاح یک شبکه جدید در تلوبیون که متعلق به دانشگاه صداوسیما است، تجلیل از سخنگوی دولت بود.

میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: نمایندگان مجلس نیاز دارند از طریق ساترا، گزارش‌های تخصصی در خصوص وضعیت نمایش‌خانگی دریافت کنند تا اگر برخی خلأهای قانونی برای انجام وظایف صداوسیما در حوزه تنظیم‌گری وجود دارد، مجلس اقدام کند.

برگزارکنندگان سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی، کتابفروشی 24 ساعته‌ای ایجاد کرده‌اند که "هر کدملی صاحب تلفن همراه" 100 هزار تومان اعتبار رایگان در آن خواهد داشت و وزارت ارشاد هم بخش عمده هزینه پست کتاب را تقبل خواهد کرد.

ستاد اقامه نماز با مشارکت خانه کتاب، برنامه‌ها و فعالیت‌های سی‌امین دوره از هفته کتاب و کتابخوانی با شعار "ما همانیم که می‌خوانیم" را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کند.