پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی نامه‌ای به شیخ الأزهر نوشت: ما در مجمع تقریب مذاهب همواره حمایت خود را از نداهای تمدنی و پیشگامانه برای تألیف قلوب و فرا رفتن از عوامل تفرقه ملل و طایفه‌گری و اولویت دادن منافع امت بر منافع شخصی اعلام کرده‌ایم.

مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار گفت: روایت «زن ایرانی» موضوع محوری جشنواره امسال خواهد بود.

همایون شجریان آهنگی جدیدی با عنوان «خون از رُخم بشوی» را منتشر کرده که به نظر می‌رسد این اثر برخلاف شاهکارهای ماندگار او، قابلیت زیادی برای ماندگاری در ذهن مخاطب ندارد.

سریالِ «پوست شیر» جزو آثاری است که در همین قسمت‌های ابتدایی‌اش، آن‌قدر مورد استقبال قرار گرفته است که گمانه‌زنی‌ها برای ساخت فصل دوم آن آغاز شده است.

هیات ارزیابی بخش ویژه حاج قاسم سلیمانی در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران معرفی شدند.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 با مشارکت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، فیلم‌های منتخب ویژه نوجوانان را در جشنواره «ایران آینده» اکران می‌کند.

پردیس سینمایی «ملت» خانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» می‌شود.

در حالی خبرها از نرسیدن برنامه «جناب‌خان» ویژه جام‌جهانی به گوش می‌رسد، پیگیری‌ها نشان می‌دهد شبکه نسیم برنامه‌ای دیگر را برای این ایام در حال تولید دارد.

سریال جدید «زندگی بهتر» به کارگردانی عبدالرضا فیروزان به‌زودی از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود.

فصل جدید مسابقه تلویزیونی "پنج ستاره" به تهیه‌کنندگی فرهاد مختاری و اجرای حسین رفیعی به زودی از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود.

تئاتر کشور در چند ساله اخیر روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت. همه‌گیری ویروس کرونا تماشاخانه‌های کشور را به تعطیلی کشاند، اما هر چه که گذشت، وضعیت بهتر شد و دوباره شور و نشاط به سالن های نمایش برگشت.

حجت‌الاسلام پناهیان در واکنش به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید گفت هرکسی در طول تاریخ انقلاب اسلامی از لحاظ سیاسی شکست خورده، از کلمه رفراندوم استفاده کرده است. ای عالمان دینی، شما بیشتر و بهتر از هرکس دیگر شومی حرف تفرقه‌افکنانه را می‌دانید.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در واکنش به اظهارات امام جماعت مسجد مکی زاهدان گفت: هرکه ندای تفرقه سر دهد، اسمش را در بین خائنین به نظام، خائنین به ملت، خائنین به اسلام و قرآن باید نوشت.

مؤسسه تبیان با همکاری شبکه شاد پویشی را برای نوجوانان سراسر کشور راه‌اندازی کرده است که محور آن "آرزویی برای ایران" است.

در حالی که سیر ترجمه‌های کتاب‌های ناشران ترک در سال‌های اخیر روانه ایران شده است، سهم ایران از بازار کتاب ترکیه با وجود تقاضای مخاطبان اندک است. گرنت ایران از ورود 80 کتاب ایرانی به ترکیه حمایت کرده است، اما آیا این کافی است؟

آیین گشایش نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «به خاطر یک‌مشت دلار» به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از مدیران این بنیاد و هنرمندان حوزه تجسمی در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.