سه‌شنبه 10 مهر 1403

تشریح آخرین تصمیمات در مورد تعطیلی پایتخت در «تهران20»

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشریح آخرین تصمیمات در مورد تعطیلی پایتخت در «تهران20»

تهران - ایرنا - برنامه «تهران 20» امشب (شنبه 17 آبان ماه) به تبیین و تشریح آخرین وضعیت تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی 2 هفته‌ای تهران برای قطع زنجیره انتقال کرونا و اقدامات لازم برای پشتیانی از کسب و کارها در این مدت می‌پردازد.

امشب عبدالحسین روح الامینی نماینده مجلس و مسئول کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران و علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در این برنامه به بررسی و تحلیل موضوع تعطیلی 2 هفته ای تهران خواهند پرداخت. تهران 20 روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت 20 از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران است. این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن می شود.

روایت زندگی سه نوجوان فوتبالیست در شکلات تلخ؛ برنامه شکلات تلخ  به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی این هفته شنبه (17 آبان ماه) با محوریت تبیین و تشریح مهارت آموزی و داستان علاقه کودکان کار به ورزش فوتبال ساعت 13:30 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. مجتبی احمدی تهیه کننده شکلات تلخ درباره این قسمت این برنامه تلویزیونی گفت: به بهانه آغاز لیگ برتر و مسابقات فوتبال، فضای این برنامه فوتبالی می شود و قرار است در حوزه مهارت آموزی به کودکان کار، یکی از علائق این بچه ها یعنی رشته ورزشی فوتبال بپردازیم.

قطعا یکی از راهکار های موثر در فاصله گرفتن بچه های کار از امور کاذب بر سر معابر و... مهارت آموزی و استعداد یابی این افراد است که بی تردید در آینده و تعیین مسیر زندگی این افراد بسیار موثر است.

در این برنامه داستان زندگی سه نوجوان کار که هر سه به ورزش فوتبال علاقه مند هستند و مسیر زندگی شان تغییر می کند، روایت می شود و... برنامه شکلات تلخ با اجرای مهدی اسماعیل تبار روزهای شنبه و سه شنبه ساعت 13:30 و یکشنبه و چهارشنبه حوالی 00:30 بامداد روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

ضبط مستند مسابقه راهی شو به تهیه کنندگی صادق شمسایی و کارگردانی سجاد مشحون با پرش سقوط آزاد ارشا اقدسی بدلکار نام آشنای سینما و تلویزیون به طور رسمی کلید خورد. به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، مسابقه راهی شو کاری از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیماست که تولید آن از دریاچه خلیج فارس آغاز شده است. مستند مسابقه راهی شو با هدف ترویج فرهنگ استفاده از موتور و دوچرخه های شارژی در جهت بهبود وضعیت هوای تهران، توجه ویژه به وظایف شهروندی در حوزه پسماند و مدیریت شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی مثل موتور برقی، جاذبه‌های شهری و... از رویکرد های مهم این برنامه است. استفاده و به تصویر کشیدن تمامی معابر بوستان‌ها و گذرگاه‌های کلانشهر تهران یکی از اهداف این برنامه است.

بررسی کتاب «عملیات فریب» در چراغ مطالعه

هشتمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه شنبه 17 آبان ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. چراغ مطالعه در این قسمت کتاب عملیات فریب را با حضور مرتضی قاضی به‌عنوان مؤلف آن بررسی خواهد کرد.

عملیات فریب عملیاتی بود که برای گمراه کردن دشمن طراحی و اجرا شد و پس از انجام آن دشمن فکر کرد که عملیات اصلی انجام شده است و از نبرد سرنوشت‌ساز واقعی غافل شد. همین اتفاق به پیروزی ایران در این جنگ کمک بزرگی کرد. «والفجر 8» دسترسی عراق به آب‌های خلیج‌فارس را قطع کرد و در نتیجه عراق دیگر نمی‌توانست از طریق خلیج‌فارس به آب‌های آزاد جهان نفت صادر کند.

شهید اسدالله قاضی که در عملیات فریب حضور داشته، چند ماه قبل از شهادتش، خاطرات خود را از عملیات والفجر 8 در 120 برگ نوشته است. برادرش مرتضی قاضی، خاطرات او را مدون و تنظیم کرده و کتابی به نام عملیات فریب پدید آورده است. مرتضی قاضی پژوهشگر مرکز تحقیقات جنگ و اسناد دفاع مقدس است و چند کتاب دیگر نیز در این حیطه نوشته است. برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه به تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی، شنبه‌ها ساعت 21، روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

دومین قسمت از فصل جدید برنامه پایان ناباروری امشب 17 آبان ماه ساعت 19 با موضوع درمان های غیرموثر و متفرقه در درمان ناباروری از شبکه چهار سیما پخش می شود. مجتبی حصامی مجری برنامه پایان ناباروری در برنامه امروز شنبه میزبان دکتر علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا می شود و با وی در خصوص «درمان های غیرموثر و متفرقه در درمان ناباروری» گفتگو می کند.

پخش یک مستند از فردی که مسیر دشوار درمان ناباروری را طی کرده و به نتیجه رسیده است به همراه پخش موشن گرافیک درباره ناباروری از جمله بخش های این برنامه است.

پایان ناباروری در 40 قسمت 45 دقیقه ای به تهیه کنندگی مرجان بیات در گروه دانش شبکه چهار سیما با مشارکت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا تولید می شود. این برنامه شنبه ها ساعت 19 از شبکه چهار پخش می شود.

نگاهی به انتخابات آمریکا و تحولات پس از آن در «نگاه یک» بایدن یا ترامپ، کدامیک پیروز کارزار انتخابات 2020 است و چه تحولاتی رقم خواهد خورد؟ برنامه نگاه یک امشب میزبان مهندس صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت و مهدی محمدی کارشناس ارشد مسایل سیاسی است که با موضوع نگاهی به انتخابات آمریکا و تحولات پس از آن پخش می شود. این برنامه که ساعت 20: 23 دقیقه و بصورت زنده تقدیم بینندگان می شود، کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که حسن نهضت تهیه کنندگی و مهدی مهدی قلی اجرای آن را برعهده دارد.

«خنیا» ارمغان جام جم برای علاقمندان موسیقی ایرانی

از مهمترین اهداف و وظائف شبکه جهانی جام جم ارتباط مستمر در زمینه های فرهنگی و هنریست. مجموعه هنری خنیا با تکیه بر هنر ناب موسیقی ایرانی در شبکه جهانی جام جم، بزودی به روی آنتن خواهد رفت و زمینه آشنایی مخاطبان شبکه جام جم با موسیقی ایرانی خواهد شد. طراح، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه محمد رضا جعفری است که در کارنامه کاری اش مجموعه های چلیپا، پرنیان و آوای ایرانی برای مخاطبان شبکه جام جم، نام هایی آشناست. مجری کارشناس برنامه خنیا، استاد رضا موسوی زاده، آهنگساز، ردیف دان و نوازنده تار خواهد بود که در لابلای برنامه ها، نکات و ظرائف مهمی از مفاهیم عالیه موسیقی ایرانی را به مخاطب ارائه می دهد. در هر قسمت از مجموعه خنیا، استاد حمید رضا نوربخش، مدیر خانه موسیقی ایران، ردیف دان، پژوهشگر و خواننده آواز ایرانی، سعی در آشنایی مخاطبان علاقمند به موسیقی ردیف دستگاهی خواهد داشت.

در مجموعه خنیا، در هر قسمت، یک گوشه آوازی و یک گوشه سازی آماده سازی و پخش میشود. ردیف های آوازی از استادانی چون حسن کسایی، رضوی سروستانی، محمود کریمی، محمد منتشری و ردیف های سازی از استادانی چون داریوش طلایی و حسین علیزاده پخش خواهند شد. قسمت دیگر این مجموعه ذکر و یاد بزرگان موسیقی ایرانیست که در هر برنامه آثار، مصاحبه ها، اجراها و سایر موضوعات مرتبط با استادان پخش می شود، از جمله این بزرگان،حسین خواجه امیری، هوشنگ ظریف، فرهنگ شریف، همایون خرم و.. هستند. در قسمت پایانی هر برنامه نیز تصنیفی از ساخته های هنرمندان کشورمان بر روی آنتن پخش خواهد رفت. خنیا از روز یکشنبه بیست و پنجم آبان‌ماه ساعت 18 به وقت تهران پخش شده و روز بعد در ساعت 15 به وقت تهران بازپخش می شود.

نگاهی به «زیر نقاب هالیوود»

سیر تاریخی سینمای هالیوود و تاثیرات آن بر فرهنگ و تمدن جوامع مختلف و انقلاب اسلامی ایران در مستند زیرنقاب هالیوود بررسی می شود. سیدمجید طاهری تهیه کننده مجموعه مستند3 قسمتی افول که مستند زیر نقاب هالیوود یکی از مستندهای این مجموعه است گفت: این مجموعه در 3 قسمت: زمانی برای تولد زمانی برای مرگ، زیر نقاب هالیوود و کابوس های بی تعبیرساخت شده است که به سیر تحولات، تاثیرات و تاثرات و چالشهای بین المللی آمریکا می پردازد و نشان می دهد این کشور در شاخصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دچار بحران هایی شده است که در عرصه های بین المللی و جوامع گوناگون مسیر افول و اضمحلال تدریجی را طی می کند. طاهری درباره مستند زیرنقاب هالیوود که امشب قرار است از شبکه یک پخش شود، گفت: در این مستند به این موضوع که چرا سینمای هالیوود رفته رفته جذابیتش را برای مخاطب از دست می دهد پرداخته شده است.

افت محتوا و چیرگی کلیشه ها بر خلاقیت، شتابزدگی کمپانی های سازنده در ارائه فیلم هایشان که به حدود 700 فیلم و سریال در سال می رسد وسقوط ارزشهای اخلاقی و دینی از عوامل این شکست است.

طاهری افزود: در این مستند نشان داده می شود در تحقیق انجام شده 61 درصد افرادی که در این تحقیق شرکت کرده اند معتقدند ارزشهای دینی مورد حمله قرار گرفته و 63 درصد اظهار داشتند دین نفوذ خود را در زندگی آمریکایی از دست می دهد.

59 درصد از شرکت کنندگان اعتقاد ندارند که هالیوود دربرگیرنده ارزشهای اخلاقی و دینی بیشتر آمریکاییها باشد. و 43 درصد از پاسخگویان به این نظرسنجی اعتقاد دارند هالیوود و رسانه های ملی ستاد سازماندهی شده ای را برای تضعیف نفوذ ارزشهای دینی در پیش گرفته اند.

*س_برچسب‌ها_س*