جمعه 13 مهر 1403

تشکیل شبکه نخبگانی توسط شهرداری تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تشکیل شبکه نخبگانی توسط شهرداری تهران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از تشکیل شبکه نخبگانی و استفاده از ظرفیت آنها توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: بنا داریم از این ظرفیت و پتانسیل در نظام حکمرانی استفاده خواهیم کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی صبح امروز با حضور مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران و عطاءالله رفیعی آتانی؛ رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار شد.

عطاءالله رفیعی؛ رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ابتدای این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع علم و دانش اظهار کرد: پیوند علم با نظام حکمرانی موضوع بسیار مهمی است و این درحالی است که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی‌های متعدد به ظرفیت علم و دانش و اهمیت آن اشاره داشته‌اند.

اعطای ماهیانه 25000 "موتورسیکلت برقی" رایگان توسط شهرداری تهران به شهروندان کاملاً عملیاتی است!

وی تصریح کرد: تولید علم و ایده‌پردازی گفتمان‌سازی و شناسایی نخبگان از اهداف برگزاری چنین جشنواره‌های مدیریت شهری محسوب می‌شوند و در واقع جشنواره‌ها فرصتی است که می‌توانیم نخبگان را در سطح کشور شناسایی و از ظرفیت و پتانسیل آن در نظام حکمرانی استفاده کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران جهت شبکه‌سازی نخبگان گفت: ان‌شاءالله در سال آینده و در قالب جشنواره جدید بتوانیم این شبکه را راه‌اندازی کنیم و قطعا آثار و اثرات آن را در نظام حکمرانی خواهیم دید.

رفیعی با بیان اینکه باید از ظرفیت علم و دانش در نظام حکمرانی استفاده کامل و لازم را ببریم، گفت: پژوهش به صورت خام نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و باید سیاست‌گذاران و مدیران از این پژوهش‌ها را در نظام حکمرانی استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره پژوهش و نواوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: این جشنواره در محورهای توسعه مدیریت و حکمروایی شهری، خدمت شهری و محیط زیست، شهرسازی و معماری، ایمنی و مدیریت بحران، اجتماعی و فرهنگی، مالی و اقتصادی اقتصاد شهری، مدیریت توسعه روستایی (و سکونتگاه‌های غیررسمی)، امور زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک و در نهایت نوآوری شهری و هوشمندسازی اجرا شده است. همچنین این جشنواره دو محور ویژه از جمله شهرهای دانش محور و کارافرین و تمدن اسلامی ایرانی و عدالت شهری دارد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌ها جهت برگزاری چهاردهمین جشنواره پژوهش و نواوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای عالی استان‌ها، شورای اسلامی شهر تهران و دبیرخانه مجمع شهرداری کلان شهرهای ایران در برگزاری این جشنواره همراهی و مشارکت داشته‌اند.

رفیعی ادامه داد: در جشنواره امسال بیش از 2 هزار اثر علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت در فرایند داوری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: 1048 مقاله، 277 کتاب، 348 طرح پژوهشی، 339 ایده خلاقانه و... به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی ارسال شده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین به نفرات برتر در این جشنواره جوایز اهدا خواهد شد و از پژوهش‌های برتر در مدیریت شهری استفاده خواهد شد.