جمعه 10 فروردین 1403

تشکیل کارگروه خانواده گامی موثر برای حضور بانوان در عرصه مدیریت بیماری کرونا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تشکیل کارگروه خانواده گامی موثر برای حضور بانوان در عرصه مدیریت بیماری کرونا

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت کشور در نخستین جلسه کارگروه خانواده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: تشکیل کارگروه خانواده از سوی دکتر رحمانی فضلی گامی بسیار موثر در حضور بانوان در عرصه مدیریت بیماری کرونا و کاهش میزان مبتلایان است.

به گزارش ایسنا، ژیلا سجادی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان و پزشکی وزارت کشور در دوره شیوع بیماری کرونا، گفت: بی تردید تشکیل کارگروه خانواده، در این عرصه می تواند کمک بزرگی به کاهش فشار کادر درمانی باشد. وی با بیان اینکه تلاش برای کاهش ابتلا به کرونا و سازگاری بهینه با شرایط فعلی کشور ناشی از این بیماری نیاز به برنامه ریزی های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت است، گفت: ویروس کووید 19 آخرین نمونه از شیوع بیماری های واگیر در جهان نخواهد بود بنابراین اتخاذ تدابیری که بتواند منجر به تغییرات اجتماعی و فرهنگی در راستای این مشکل شود، از جمله فعالیتهای وزارت بهداشت و سایر قوای کشوری می تواند باشد. سجادی با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در اولویت قرارداد، عنوان کرد: باید این فرهنگ گسترش یابد که مراقبت از خود، مراقبت از دیگران است و بازخورد مراقبت از دیگران هم عملا به خودمان بازمی گردد. مشاور وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: این کارگروه می تواند بستری برای اقدامات زیربنایی با پیامد هایی موثر در تحقق توسعه پایدار اجتماعی به مفهوم کاربردی آن باشد. سجادی با تاکید براینکه آموزش زنان در راستای فعالیت آنان در خانواده صرفا نه تنها به کاهش ابتلا به بیماری می انجامد بلکه در بلندمدت می تواند منجر به تغییرات مناسب اجتماعی و فرهنگی و به تبع آن تغییر در سبک زندگی و شیوه مصرف بهینه شود. وی تصریح کرد: باید اقداماتی در راستای آگاهی بخشی و آموزش در حوزه تغذیه مناسب، مراقبتهای بهداشتی ساده و کم هزینه، چگونگی حفظ آرامش، گذران اوقات فراغت و... انجام گیرد. سجادی گفت: باید کرونا را فرصتی تلقی کنیم که با بهبود سبک زندگی، افزایش توانمندی ها، رفتار و برخوردی خلاقانه و سازگاری بیشتر بتوانیم در آینده از آسیب پذیری ها بکاهیم. مشاور وزیر در همین راستا بر نقش موثر دانشگاهها تاکید کرد و گفت: هدایت پایان نامه ها با محوریت این موضوع و با نگرش های رفتارگرایانه، عملکردگرا و واقع بینانه می توند در ارائه راهکارهای کاربردی موثر باشند.

بنا بر اعلام سایت وزارت کشور، وی با تاکید بر اینکه زنان بی تردد نقش موثری در کنترل بیماری کرونا دارند، افزود: دقت و حساسیت های مادرانه و مسئولانه آنها موجب می شود تا بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی را داشته باشند و باید این حس به سایر اعضای خانواده هم منتقل شود. سجادی درپایان تاکید کرد: صرفا یک سویه تصمیم گیری نکنیم بلکه از همه بانوان کشور بخواهیم تا با انتقال تجربیات خود، زمینه بهره مندی ازآنها و اتخاذ راهکارهای درست را فراهم کنند.

انتهای پیام