یک‌شنبه 22 مهر 1403

تشکیل کمیته مدیریت تعطیلات عید فطر در کهگیلویه وبویراحمد با چاشنی کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشکیل کمیته مدیریت تعطیلات عید فطر در کهگیلویه وبویراحمد با چاشنی کرونا

یاسوج - ایرنا - امروز جمعه با تصویب ستاد مدیریت کرونا و با دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمیته های مدیریت تعطیلات عید فطر نه به منظور ارایه خدمات و افزایش میزان امکانات به مسافران و گردشگران بلکه با هدف مدیریت بهتر و منسجم تر برای جلوگیری از بروز هر گونه خطرات احتمالی ناشی از هجوم مسافران و گردشگران در سطح شهرستان ها با محوریت فرمانداران تشکیل شد.

گرچه رصد و بازدیدهای میدانی از تفرجگاه ها، پارک ها و مناظر و مناطق گردشگری کهگیلویه وبویراحمد و البته گزارش های رسیده از سوی پلیس راه و راهور و مسئولان و متولیان امر حکایت از کاهش محسوس ورودی مسافران و گردشگران در آغاز تعطیلات عید فطر امسال به دلیل برخی خطرات احتمالی و هشدارهای کرونایی حکایت دارد اما اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از سوی ستاد مدیریت کرونا متناسب با شرایط موجود با جدیت در حال انجام است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه تاکید کرد: تشکیل این کمیته ها و اقداماتی که در دستور کار دستگاه های مربوطه انجام می شود باید ضمن هماهنگی و تعامل بین بخشی هم راستا با ستاد ملی و همچنین استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا باشد.

امکان اسکان گردشگر وجود ندارد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هرچند بیان برخی هشدارها و تذکرات و همچنین اعمال محدودیت ها و یا عدم ارایه خدمات به مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشورمان به این استان زر خیز با جاذبه ها و مناظر بکر و طبیعی خدادادی بویژه در این ایام و روزها برای مسئولان امر سخت و ثقیل است اما بروز خطرات احتمالی ناشی از این بیماری منحوس و مرموز ایجاب می کند برخی شرایط را به ناچار تحمل کرد.

وی ادامه داد: مردم این استان همواره به مهمان نوازی، صمیمت و ارتباطات عاطفی شهرت دارند ولی به دلیل شیوع و موج جدید این بیماری نیز از هموطنان درخواست می کنیم تا اطلاع بعدی و رفع خطر بیماری به این استان سفر نکنند.

کلانتری یادآور شد: با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا مقرر شد که فرمانداری ها و شهرداران در همه شهرستان ها اجازه نصب چادرهای مسافرتی در سطح پارک ها، تفرجگاه ها و یا مناظر گردشگری به هیچ مسافر و گردشگری ندهند.

وی تاکید کرد: نصب چادر در سطح پارک ها، میادین شهر و یا مناظر گردشگری به راه اندازی تجمعات و تشکیل گروه های مردمی منجر می شود که خود مهمترین فاکتور خطر در انتقال بیماری است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حتی برخی پارک ها و مناظر گردشگری بویژه در سطح شهر یاسوج در حال آماده سازی، بهسازی و افزایش امکانات برای مسافران و گردشگران پس از کنترل نهایی بیماری کرونا هستند و هم اینک امکان پذیرش مسافر و گردشگر در این مکان ها وجود ندارد.

آغاز مرحله جدید غربالگری در ورودی ها

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دو اقدام مهم از همان زمان شیوع بیماری کرونا شامل افزایش روند تست های کرونایی و بیماریابی فعال، گسترده و هوشمند و همچنین اجرای طرح غربالگری سلامت در سطح مراکز بهداشتی و مبادی ورودی برای کنترل و شکست زنجیره این بیماری در دستور کار ستاد استانی و مجموعه بهداشت و درمان استان بوده که خروجی مثبت و اثربخش آن بارها مورد تمجید و تایید ستاد ملی و مقامات و مسئولان امر در مرکز نیز قرار گرفت.

وی گفت: در راستای بیمار یابی فعال و افزایش میزان تست های کرونا در استان در یکی از شهرستان ها از حدود 188 نفر از اطرافیان و بستگان نزدیک سه فرد مبتلا به کرونا تست غربالگری انجام شده است.

کلانتری تصریح کرد: در ایام تعطیلات فطر امسال ضمن درخواست مجدد از هم وطنان برای پرهیز از سفر غیر ضرور به این استان، در راستای حفظ سلامت مسافران طرح غربالگری از افراد مشکوک در سطح ورودی های استان از روز گذشته آغاز شده است.

وی گفت: تاکنون به همت مردم، تلاش مجموعه بهداشت و درمان و همکاری و همراهی مردم و اعضای ستاد استانی کرونا کمترین تلفات را داشتیم و در بین 31 استان کشور تنها استانی هستیم که تلفات آن تک رقمی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: تنها عاملی که تاکنون توانسته مانع از عمیق تر شدن و نفوذ بیش از پیش ویروس کرونا با آن شدت و حدت ناقل بودنش در سطح جامعه و این استان شود افزایش میزان همدلی ها، انسجام و بسیج همگانی برای مقابله و مبارزه جدی و جانانه با آن بوده است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست تاکید کرد: با تصمیم و اتخاذ تدابیر لازم و همچنین تذکرات و هشدارهای به موقع استاندار کهگیلویه وبویراحمد میزان ورودی مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات عید فطر امسال به نسبت سال های قبل به شدت کاهش یافته است.

سردار حمید خرم دل یادآور شد: جای هیچ گونه نگرانی برای کنترل نیست و رسانه ها نیز باید به جای التهاب آفرینی به مردم امید و آرامش ببخشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: از زمان بروز بیماری تاکنون بیش از 27 هزار و 300 نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کرده اند.

پرویز یزدان پناه تصریح کرد: از این مجموع یک هزار و 527 نفرنیز در سطح بیمارستان ها بستری شدند که تاکنون یک هزار و 467 نفر انها ترخیص شده اند.

وی کل بیماران کرونایی بستری موجود در سطح بیمارستان های استان را 16 نفر اعلام کرد.

یزدان پناه ادامه داد: از زمان بروز بیماری تاکنون هشت هزار و 800 تست انجام شده که پاسخ هشت هزار و 730 مورد آن دریاف شده است.

وی شمار بیماران بهبود یافته ناشی از بیماری کرونا در استان را 540 نفر و افراد تحت قرنطینه خانگی را نیز 20 نفر ذکر کرد.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 2 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 311 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، 413 مورد بستری و هزار و 898 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 131 هزار و 652 نفر رسید.

کیانوش جهانپورگفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 51 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 300 نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 102 هزار و 276 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین 2659 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون 763 هزار و 913 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*