چهارشنبه 18 مهر 1403

تصادفات فوتی سال 98 در جاده‌های زنجان چهار درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادفات فوتی سال 98 در جاده‌های زنجان چهار درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: پارسال میزان تصادف‌های رانندگی منجر به فوت در جاده‌های این استان در مقایسه با سال 97 به میزان چهار درصد (12 نفر) کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 270 نفر در سال 97 بر اثر تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند که در سال 98 به تعداد 258 نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه دقت رانندگان در رعایت هرچه بهتر و بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، می تواند میزان وقوع تصادفات را کاهش دهد، اظهار داشت: وقوع تصادف در سطح آزاد راه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، بیشتر به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان و در جاده ترانزیت نیز عدم رعایت حق تقدم، سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است.

عظیمی افزود: عوامل پلیس راه زنجان به منظور کاهش وقوع تصادفات رانندگی به صورت شبانه روز در تلاش هستند و به دقت مسیرهای ارتباطی را کنترل و پایش می‌کنند.

وی از رانندگان خواست هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی، اصرار بر ادامه رانندگی نداشته باشند و برای دور ماندن از وقوع حوادث احتمالی که درصد آن نیز بالا است برای مدتی هرچند کوتاه استراحت و سپس طی مسیر کنند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*