یک‌شنبه 8 مهر 1403

تصادف در جاده یاسوج به شیراز 2 کشته بر جا گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادف در جاده یاسوج به شیراز 2 کشته بر جا گذاشت

یاسوج - ایرنا - رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد 2 دستگاه خودروی مزدا و تریلی در جاده ارتباطی یاسوج به شیراز 2 کشته بر جا گذاشت.

محسن جلیل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصادف ساعت 21 دوشنبه شب حوالی پریکدان به مرکز ارتباطات 115 یاسوج گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله آمبولانس های اورژانس به محل اعزام شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امبولانس اعزامی بلافاصله در محل حادثه حضور یافت.

جلیل عنوان کرد: 2 نفر از مصدومان (سرنشینان خودروی مزدا) به سبب شدت جراحات در دم جان باخته بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث رانندگی فروردین ماه و اردیبهشت ماه امسال در جاده‌های ارتباطی شهرها و روستاهای این استان، 17 کشته و یک هزار و 270 نفر مصدوم برجا گذاشت.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در بحث تصافات سه عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه نقش دارد که بیشترن نقش را در این میان انسان به عهده دارد زیرا که انسان هم سازنده راه، سازنده وسیله نقلیه وراننده است.

به نظر محمد نصیری راد سال 99 به سبب شیوع ویروس کرونا، در تعطیلات چند ماه اخیر ترافیک و تردد بسیار کم تر بوده اما تعداد فوتی ها در امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بررسی های پلیس استان نشان می دهد شاید تنها کمتر از 5 درصد سهم تقصیر در حوزه راهداری استان بوده است زیرا تمامی تمهیدات ایمنی لازم از جانب ما اندیشیده شده است و تخطی از سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز از دلایل عمده تصادفات امسال بوده است.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 95 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

همچنین امروز خانم 42 ساله که در ارتفاعات کوه حجاج در مناطق عشایر نشین، به علت عقرب گزیدگی دچار تهوع، استفراغ و تب شده بود، پس از تماس همراه بیمار و هماهنگی با رئیس اورژانس، بالگرد به منطقه اعزام شد.

بیمار با شرایط حال عمومی مطلوب تحویل بیمارستان امام سجاد یاسوج شد و. این عملیات امداد رسانی 45 دقیقه طول کشید.

*س_برچسب‌ها_س*