پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تقدیر رییس بنیاد شهید از فدراسیون فوتبال در پاسداشت شهدای ورزشی چوار

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تقدیر رییس بنیاد شهید از فدراسیون فوتبال در پاسداشت شهدای ورزشی چوار

تهران - ایرنا - معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه دیدار دوستانه 2 تیم «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار 65 ایلام» از فدراسیون فوتبال در پاسداشت شهدای ورزشی تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، دیدار دوستانه 2 تیم «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار 65 ایلام» به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش امروز (جمعه) با حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رییس فدراسیون فوتبال و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی معاون در این مراسم با بیان اهمیت تکریم شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی اظهار داشت: تمام عزیزانی که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و مدافعین حرم به مقام شهادت رسیدند، نمونه‌های برجسته‌ای در تاریخ ورزش ایران از جمله فوتبال هستند. هر اتفاقی که در سال 65 در بخش چوار اتفاق افتاد، فارغ از اینکه نشانه همت والای مردم بوده و علیرغم جنگ بودند و در نزدیک خط مقدم جهبه حضور داشتند، زندگی پرنشاطی را دنبال می‌کردند.

وی تصریح کرد: اما از طرفی آن رویداد نشانه خصم دشمنان این ملت است که حتی به مردم غیرنظامی در یک صحنه کاملا مردمی که مشغول ورزش و مسابقه فوتبال بودند، رحم نکردند. آنها را به عنوان دشمن خود فرض کرده و این مردم بی‌سلاح و غیرمسلح را به خاک و خون کشیدند. این نشان می‌دهد که دشمنان ملت عزیز ما ذره‌ای هم به اخلاق و اصول انسانی پایبند نیستند و همچنان در طی این چهل سال شکل آن متفاوت شده و تغییر کرده است.

معاون رئیس جمهور ضمن تشکر از فدراسیون فوتبال گفت: جا دارد از کار بسیار خوب فدراسیون فوتبال و اینکه پاسداشت شهدای ورزشی را به صورت نمادین برگزار می‌کنند، تقدیر و تشکر کنم؛ چرا که فدراسیون فوتبال به نظرم کار بسیار شایسته و ارزنده‌ای در این زمینه انجام داده است. امیدوارم همه دستگاه‌ها نیز به یاد شهدای این مرز و بوم اقدامات این چنینی را انجام دهند و خودشان را مسوول بدانند، چرا که ما مدیون شهدا هستیم و یاد آنها را باید همیشه زنده نگه داریم.

هواپیماهای عراقی در 23 بهمن سال 1365 زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن 15 فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

منبع: فدراسیون فوتبال *س_برچسب‌ها_س*