جمعه 28 اردیبهشت 1403

تلاش برای سازش میان اعراب و رژیم صهیونیستی پمپئو را به بحرین کشاند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تلاش برای سازش میان اعراب و رژیم صهیونیستی پمپئو را به بحرین کشاند

تهران - ایرنا - «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه شب در تلاش برای عادی‌سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی وارد بحرین شد.

به گزارش خبرگزاری بحرین، مایک پمپئو در بدو ورود به منامه مورد استقبال عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین قرار گرفت.

وی پس از ورود به بحرین در توییتی هدف از سفر خود به بحرین و منطقه را متحد کردن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس عنوان کرد.

وزیر خارجه آمریکا نوشت: خوشحالم که امروز به اینجا رسیدم، ایستگاه نخست من بحرین است.

پمپئو در ادامه مدعی شد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد در این منطقه برای مقابله با ایران و برقراری صلح و شکوفایی دایمی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: توافق ابراهیمی (در اشاره به توافق سازش میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی) نشان می‌دهد که امکان تحقق صلح وجود دارد.

پمپئو پیش‌تر به سرزمین‌های اشغالی و سودان سفر کرده بود.

پیش از این روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم به نقل از یک دیپلمات ارشد اماراتی نوشته بود که آمریکا ظرف چند هفته آینده اجلاس به اصطلاح صلح خاورمیانه را در یک کشور جنوب خلیج فارس برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه آمریکا در حال سفر به کشورهای خاورمیانه است، افزود: پمپئو از تعدادی کشورها از جمله امارات، عربستان، اردن، مصر، بحرین، عمان، مغرب، سودان، چاد و رژیم صهیونیستی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا که از زمان روی کارآمدن از هیچ کوششی برای ضربه زدن به ملت فلسطین فروگذار نکرده است، پنجشنبه 23 مردادماه از توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داد و مدعی شد که این یک توافق تاریخی است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات در آن روز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند که ابوظبی و تل‌آویو رسما روابط خود را عادی می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*