پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تمرکز کلاس‌های موسیقی در مرکز شهرستان ری و غفلت از ظرفیت روستاها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تمرکز کلاس‌های موسیقی در مرکز شهرستان ری و غفلت از ظرفیت روستاها

شهرری ایرنا مسئول انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: تمرکز کلاس‌های موسیقی در مرکز این شهرستان با وجود بستر و استعدادها در شهر و روستاهای اطراف موجب مغفول ماندن این هنر در سایر نقاط آن شده‌است.

علیرضا قدیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وی با اشاره به اینکه انجمن موسیقی شهرستان ری آمادگی دارد با بخشداری و دهیاری ها همکاری داشته باشد، اظهار داشت: سالن های چند منظوره ای در روستاهای شهرستان ری ساخته شده است که ظرفیت خوبی برای آموزش موسیقی به روستاییان را دارد، باید دهیاری ها از این لحاظ با انجمن موسیقی شهرستان ری همکاری داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون انجمن موسیقی شهرستان ری با همکاری شورای شهر قیامدشت، خاور شهر، مرتضی گرد و دهیاری روستای محمود آباد خدمات خوبی در این نواحی به علاقمندان به موسیقی داده است.

وی با بیان اینکه ترویج موسیقی ایرانی در میان جوانان می تواند آنان را از معظلات و مشکلات اجتماعی مصون کند، تاکید کرد: کلاس های موسیقی علاوه بر آموزش هنر به جوانان موجب کتابخوانی در میان آنان نیز می شود.

مسئول انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری ادامه داد: هنرمندان عرصه موسیقی شهرستان ری با تمام محدودیت ها در جنوب تهران عملکرد بسیار خوبی طی سال های گذشته داشته اند به طوری که طی سال های 95 و 98 گروه موسیقی رامشه شهرستان ری در جشنواره موسیقی شب های تهران مقام اول را کسب کرده است.

قدیری با اشاره به نبود حمایت مادی و سالن‌های مناسب برای تمرین و اجرای کنسرت در ری، افزود: انجمن موسیقی این شهرستان نیازمند کمک‌های مادی و معنوی دست اندرکاران است.

این مسئول گفت: هم اکنون انجمن موسیقی شهرستان ری مانند سایر نقاط استان تهران هیچگونه اعتباری ندارد و هزینه برگزاری کلاس های موسیقی نیز در فرهنگ سراها و سراهای محلات بالا است.

وی با بیان اینکه شهرستان ری زیرساخت لازم برای برگزاری کنسرت و درآمد زایی برای هنرمندان ندارد، عنوان کرد: هم اکنون فقط سالن کانون تربیتی سمیه و سالن فرهنگ سرای ولا مناسب برگزاری کنسرت است که به دلیل اجاره بالا هنرمندان جنوب تهران برنامه های خود را در سالن های تهران برگزار می کنند. وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال تمامی برنامه های انجمن موسیقی شهرستان ری به دلیل شیوع ویروس کرونا عقیم مانده است و امیداوایم دولت به این قشر از جامعه نیز توجه ویژه داشته باشد.

قدیری ادامه داد: انجمن موسیقی شهرستان ری به دلیل شیوع ویروس کرونا اجراهای زنده در فضای مجازی داشته است که هر کدام بین 800 تا 2 هزار و 500 بازید کننده داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان ری در گذشته دارای چهار آموزشگاه بود ولی امروز 13 آموزشگاه در این شهرستان فعال هستند، افزود: متاسفانه مسئولان این آموزشگاه ها بومی ری نیستند و بخاطر اینکه چند سال است در تهران مجوز تاسیس آموزشگاه موسیقی نمی دهند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه شهرستان ری دارای 300 کلاس موسیقی در قالب 13 آموزشگاه است، یادآور شد: هم اکنون 200 نفر از بهترین مدرس های موسیقی کشور در آموزشگاه های شهرستان ری مشغول تدریس هستند.

*س_برچسب‌ها_س*