دوشنبه 9 مهر 1403

توافق امارات با اسرائیل خیانت به ملت فلسطین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توافق امارات با اسرائیل خیانت به ملت فلسطین است

باکو - ایرنا - " عاکف حیدرلی" کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: توافق رهبران امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی خیانت به ملت فلسطین و جهان اسلامی است.

حیدرلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی با این اقدام خیانت آمیز به فکر تقویت قدرت خود می باشد، افزود: ادعای امارات مبنی بر این که توافق با رژیم صهیونیستی به روند صلح در فلسطین کمک می کند و موجب توقف الحاق سرزمین های فلسطینی از سوی رژیم غاصب اسراییل می شود، واهی و خیالی خام است.

وی خاطر نشان کرد: مصر در سال 1979 و اردن نیز در سال 1994 میلادی به صورت یکجانبه توافقنامه کاملا مشابه درباره عادی سازی روابط با اسرائیل امضا کردند، ولی رژیم صهیونیستی تجاوز نظامی علیه ملت فلسطین و الحاق سرزمین های آنها را همچنان ادامه داد.

این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان افزود: توافق امارات با رژیم صهیونیستی سومین خیانت و ضربه بزرگ به جهان اسلامی می باشد و جریانات اخیر نیز نشان می دهد رژیم غاصب با وجود این توافق حاصله اصلا حاضر نیست الحاق سرزمین های فلسطین را متوقف کند و بنا بر این مسلمانان جهان آن را محکوم می کنند.

کارشناس مسایل آسیای غربی گفت: در واقع این اقدام امارات متحده عربی موجب تقویت موقعیت رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی اصلی این رژیم غاصب در منطقه می شود و تهدیدی برای امنیت دیگر کشورهای اسلامی ایجاد می کند.

وی همچنین این توافق را بخشی از سیاستهای خصمانه و توطئههای هدفمند کاخ سفید علیه کشورهای اسلامی برای پیش بردن اهداف شوم خود در منطقه عنوان کرد و گفت: با این چنین توافقات نمی توان به حل مناقشه فلسطین کمک کرد.

حیدرلی با اشار به این که این چنین اقدامات خیانت آمیز رژیم صهیونیستی را به ادامه سیاست های خصمانه در منطقه تحریک میکند، گفت: تا زمانی که میان کشورهای عربی وحدت و یکپارچگی در برابر رژیم صهیونیستی اشغالگر حاصل نشده است، غصب سرزمینهای مسلمانان از سوی اسرائیل ادامه خواهد داشت.

وی در بخشی از سخنان خود سیاست های جمهوری اسلامی ایران علیه توطئه های کاخ سفید در منطقه و اقدامات آمریکا برای تصاحب غیر قانونی منابع خدادادی کشورهای اسلامی و نیز حمایت از حقوق حقه مردم فلسطین و مبارزه آنها علیه رژیم اشغالگر را الگویی بارز برای دیگر کشورهای منطقه عنوان کرد.

حیدرلی افزود: متاسفانه رهبران اغلب کشورهای عربی به فکر منافع کشورهای خود و مسلمانان منطقه نبوده و فقط در پی تقویت قدرت خود هستند که در نتیجه آن در حال حاضر شاهد این چنین توافقات شرم آور در منطقه هستیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد.

پس از این توافق، دو طرف گفت‌وگوها و دیدارهای رسمی خود را آغاز کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

عربستان، امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*