پنج‌شنبه 19 مهر 1403

توزیع بیش از 8 هزار تن گوشت مرغ در استان زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
توزیع بیش از 8 هزار تن گوشت مرغ در استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال انجام شده است گفت: بیش از 8 هزار تن گوشت مرغ در ایام پایان سال روانه بازار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های پروتئینی به ویژه گوشت مرغ، طی دوماه دی و بهمن امسال در مجموع 4 میلیون و 670 هزار و 370 قطعه جوجه ریزی شده است.

وی بیان کرد: جوجه ریزی در 175 واحد پرورشی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: پیش‌بینی شده از این میزان جوجه ریزی حدود 8 هزار و 300 تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی بیان کرد: از این میزان مرغ تولیدی استان بالغ بر 5 هزار و 300 تن آن در داخل نیاز استان زنجان تامین می‌کند و 3 هزار تن نیز به استانهای دیگر از جمله تهران، البرز و گیلان صادر می‌شود.

صادقی تصریح کرد: علاوه بر آن برای این ایام 21هزار و 900 قطعه جوجه‌ریزی بوقلمون گوشتی نیز در استان انجام شده که پیش‌بینی می شود حدود 235 تن گوشت بوقلمون تولید و به بازار عرضه شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، طبق توصیه‌های متخصصان تغذیه و بهداشت، یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف کافی اقلام پروتئینی خصوصا گوشت طیور است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان افزود: براساس آخرین گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی تاکنون شواهدی مبنی بر آلودگی یا پخش این ویروس از طریق دام و طیور به انسان گزارش نشده است.

وی بیان کرد: مردم می توانند با آسودگی خیال نسبت به تهیه گوشت و مرغ مورد نیاز خود از مراکز مورد تأیید اقدام کنند.

صادقی خاطر نشان کرد: همه مراحل کشتار و بسته بندی طیور، تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی و در کشتارگاه‌های صنعتی استان بدون دخالت دست انجام می‌شود و مصرف کنندگان با خاطری آسوده می‌توانند از این فرآورده استفاده کنند.

انتهای پیام /