شنبه 2 تیر 1403

تولید و ساخت اولین مستند خط تولید و بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده - فرنچ فرایز

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تولید و ساخت اولین مستند خط تولید و بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده - فرنچ فرایز

یکی از فرصت های مهم در سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی، خطوط تولید و فرآوری صنایع تبدیلی می باشد. در این خصوص صنایع تبدیلی یکی از عرصه های مهم ورود سرمایه گذاران در سالهای اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین - در این راستا واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی پویش کاران، یک مستند تخصصی از خط تولید و بسته بندی فرنچ فرایز تولید و ارائه نموده است. این مستند حاوی اطلاعات جامعی از معرفی محصول فرنچ فرایز و شرایط جهانی و کشور ایران را ارائه نموده و به معرفی یکی از پروژه های احداث شده توسط گروه صنعتی پویش کاران می پردازد. این ویدئو که از آن می توان به عنوان اولین مستند علمی تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده در ایران یاد نمود، از معدود مستندات تولید شده در خصوص فراوری فرنچ فرایز می باشد که در خصوص نحوه تولید و تکنولوژی فرنچ فرایز موارد متعددی را مورد بررسی قرارداده است. خط تولید سیب زمینی نیمه آماده - فرنچ فرایز با توجه به ترکیبی که در فرایند خود دارد، از فناوری های نوین بهره زیادی می برد. گروه فنی و تخصصی پویش کاران پس از بررسی های لازم در این حوزه به عرصه طراحی و ساخت ماشین آلات فرنچ فرایز ورود نمود. موارد زیر در خطوط تولیدی این محصول بسیار حائز اهمیت می باشند که باید پیش از راه اندازی کارخانه، مورد توجه و بررسی قرار گیرند: 1. نحوه انتخاب سیب زمینی مناسب و مورد نیاز 2. نحوه انتقال آن به کارخانه 3. نحوه نگهداری و انبارش 4. نحوه ورود و آماده سازی آن به خط تولید 5. نحوه پوست گیری و اسلایس 6. نحوه فرایند بلانچینگ 7. نحوه کار با روغن خوراکی و فرایر 8. نحوه جداسازی مواد زائد و ضایعات 9. سیستم انجماد و شرایط محیطی مورد نیاز 10. سیستم بسته بندی و جزئیات مرتبط با آن 11. نحوه نگهداری فرنچ فرایز 12. نحوه بارگیری و انتقال در این مستند 13 دقیقه ای به بررسی جامعی از سیب زمینی سرخ کرده که تقریبا قدمتی 5000 ساله دارد و تقریبا هر جای کره خاکی که سفر کنید جای پای ان را در رستوران ها و فست فودها شاهد خواهید بود، می پردازد. مصرف این محصول در کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار رایج است.

بازار تولید سیب زمینی و فرنچ فرایز فرنچ فرایزدر سالهای اخیر یک تجارت 13 میلیاردی را برای خود رقم زده است. این محصول در عین خوشمزگی جای پای خود را به عنوان یک محصول غذایی باز کرده و به عناون یک محصول غذایی و استراتژیک در دنیا شناخته شده است. آمارهای ارائه شده توسط نهادهای مربوطه حاکی از مصرف بالای این محصول می باشد. سیب زمینی به عنوان ماده اولیه فرنچ فرایز سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی می باشد و محافظ خوبی برای قلب است. امروزه بیش از دو هزار مدل سیب زمینی در دنیا تولید و سالانه بیش از چهار میلیون تن از این محصول در دنیا کشت می شود. سیب زمینی پس از گندم و برنج سومین محصول پرمصرف در جهان می باشد و کارشناسان پیش بینی می کنند مصرف آن تا سال 2026 با رشدی سه برابری شاهد خواهد بود. کشور ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده سیب زمینی در رتبه سیزدهمین قرار دارد و جایگاه خاصی برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی را داراست. برق و سوخت پایدار و نیروی کار بسنده شرایط خاصی را برای سرمایه گذاری در ایران ایجاد نموده است. آمارهای خیره کننده در حوزه تولید سیب زمینی و پیش بینی رشد جهانی تقاضا برای آن حکایت از تمایل سرمایه گذاران برای ورود به حوزه تولید محصول فرنچ فرایز دارد. چرا که از نظر دسترسی به مواد اولیه ارزان بوده و بازار فروش داخلی و خارجی آن هیچ مشکلی ندارد. سرمایه گذاران حوزه صنایع غذایی چند سالیست که وارد عرصه تولید این محصول با کیفیت شده اند و به همان نسبت مصرف آن نیز رو به رشد است. در بخشی از این ویدئو، جناب آقای مهندس محمدی، ریاست محترم صنایع تبدیلی جهادکشاورزی استان همدان به شرح شرایط تولید کشور در حوزه صنایع غذایی و بالاخص سیب زمینی و کشت آن در استان های دیگر می پردازد. در نهایت یادآوری می کند که استان همدان از استان های شاخص در تولید این محصول می باشد. ایشان با اشاره به رشد تولید سیب زمینی در کشور به نزدیک یکصد و سی میلیون تن و رشد سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فراوری، به لزوم استفاده از تکنولوژی های جدید در کشور اشاره می نماید. همجنین با تاکید بر لزوم تکیه سرمایه گذاران تولید فرنچ فرایز بر توانمندی داخلی و سازندگان ماشین آلات بومی، جلوگیری از خروج ارز را یکی از محاسن مهم این رویکرد برشمردند.

نگاهی به پروژه سدنا در شهر مازندران پروژه گروه صنعتی سدنا در استان مازندران که یکی از پروژه های تولیدی در سطح ملی می باشد، پس از نصب و راه اندازی در سال 1402 به عنوان یکی از پروژه های در سطح ملی بوده و از زمان نصب به صورت 24 ساعته و سه شیفت مشغول به کار می باشد. گروه صنعتی سدنا قبل از ورود به عرصه تولید محصول فرنچ فرایز، یکی از سایت های پخش و مارکتینگ و لجستیک قدرتمند در استان مازندران بوده و این گروه صنعتی نمایندگی چندین کارخانه بزرگ کشور را در این استان عهده دار بوده است. جناب آقای مهدی ترکیان، مدیر عامل این گروه صنعتی در مصاحبه ای که در این مستند ارائه شده است با اشاره به بازار بزرگ محصول فرنچ فرایز و بازار صادرات آن، لزوم ورود خود به سرمایه گذاری در این حوزه را تشریح می نماید. ایشان به این مطلب اشاره نمودند که پس از برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی با متولیان این محصول، به این نتیجه رسیده اند که با ورود به عرصه تولید فرنچ فرایز، آمار صادرات این محصول را ارتقا می بخشند و هم شرایط مناسبی برای کمک به فروش سیب زمینی تولید شده کشاورزان زحمت کش کشور ایجاد می نماید. در ادامه این مستند، جناب آقای رضایی، یکی از متخصصین با تجربه در حوزه پخش و فروش و سابقه همکاری نزدیک با یکی از برندهای بزرگ کشور، به عنوان مسئول مارکتینگ و فروش گروه صنعتی سدنا با تشریح برنامه های صادراتی این گروه صنعتی و برنامه ریزی های صورت گرفته در صادرات این محصول به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس با اشاره به توانایی این گروه صنعتی به میزان صادرات ده تریلی در روز، لزوم ورود این شرکت به تولید این محصول را تشریح می نماید. جناب آقای سپاهی نیز به عنوان قائم مقام مدیر عامل، با اشاره به توانمندی گروه صنعتی سدنا در حوزه صادرات و لزوم رقابت با کشورهای منطقه اشاره می نماید.

چرا باید ماشین آلات گروه صنعتی پویش کاران را انتخاب کنیم؟

در بخشی از این مستند ویدئویی فرنچ فرایز، جناب آقای ترکیان (مدیرعامل گروه صنعتی سدنا)، به بررسی سازندگان ماشین آلات داخلی و خارجی پرداخته و با اشاره به بازدید های خود از انواع خطوط تولیدی خارجی و ایرانی، نهایتا تصمیم به همکاری با گروه صنعتی پویش کاران عنوان نمودند. ایشان در ادامه علت اصلی انتخاب این گروه صنعتی را کیفیت بالای تولید در سطح شرکتهای خارجی مطرح نمودند.

گروه صنعتی پویش کاران، طراح، سازنده و صادر کننده ماشین‌آلات صنایع غذایی، آشامیدنی، دارویی و شیمیایی با تجربه فعالیت ده ساله در این عرصه، با گردآوری جمعی از متخصصین زبده و حرفه ای‌ترین نفرات، در جمع ماشین‌سازان این عرصه می‌باشد. نقطه آغازین فعالیتهای تولیدی این گروه در سال 1388، با طراحی و ساخت اولین خط تمام صنعتی تولید چیپس و خلال سیب زمینی شروع و با گذشت سالها از ورود به این زمینه ی تولیدی، هم اکنون جزو تولید کنندگان و صادر کنندگان ماشین آلات خطوط مختلف تولیدی در داخل کشور و بیش از پنج کشور خارجی می باشد. رعایت اصول کاری و استانداردهای داخلی و بین المللی سرلوحه ی تمامی قسمت های تولیدی این گروه صنعتی بوده که بعد از اتمام و راه اندازی ماشین آلات خود، اقدام به ارائه اصول کاری حرفه ای به مشتریان و شرکتهای همکار نموده که حائز اهمیت می باشد.

220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1920128
تولید و ساخت اولین مستند خط تولید و بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده - فرنچ فرایز 2
تولید و ساخت اولین مستند خط تولید و بسته بندی سیب زمینی نیمه آماده - فرنچ فرایز 3