سه‌شنبه 10 مهر 1403

جامعه روحانیت

جامعه روحانیت

خبرگزاری ایسنا

تشکر رئیس جمهور از تفقد رهبری / تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی / اعلام بخش‌هایی از طرح ایران برای پایان مناقشه قره‌باغ از سوی عراقچی / اظهارات رافائل گروسی درباره فعالیت‌های اخیر آژانس در ایران و همکاری میان ایران و آژانس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز چهار شنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

خبرگزاری ایسنا

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان برخی از ویژگی‌های مطلوب کاندیدای ریاست جمهوری، گفت: اینکه آن شخص، چه فردی باشد و چگونه در انتخابات حضور پیدا می‌کند را هنوز نه نشانه‌ای از آن دیده‌ام و نه می‌توانم گمانه‌زنی را در این زمینه مطرح کنم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلوگیری از هتک حرمت و تفاوت قائل شدن میان انتقاد و اهانت را مشی همیشگی رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و گفت: هر دولتی روی کار آمده رهبر معظم انقلاب حمایت از آن دولت را لازم دانستند و همکاری سه قوه با هم را ضروری شمرده اند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان با صدور پیامی درگذشت مولوی عبدالحکیم صالحی مدیر مدرسه دینی عزیزیه کنارک این استان را تسلیت گفت.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تقویت حوزه و آموزش و پرورش آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: در همین راستا استان فارس باید از مجتمع تخصصی حوزوی بهره‌مند شود تا از 400 رشته گرایش موجود و تعریف‌شده دستکم 20 تا 30 رشته در آن اجرایی شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یکم آبان سالروز شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی یار و مشاور امین بنیانگذار جمهوری اسلامی است. او از روحانیان و علمای شاخص حوزه‌های نجف و ایران محسوب می‌شد که در جریان تثبیت نظام و تصمیم‌گیری‌های کلان انقلاب نقشی اساسی ایفا کرد و در همه حال مصالح ملت را اولویت اصلی نظام می‌دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار و گفتار نمایندگان در جامعه تاثیرگذار و فرهنگ‌ساز است، تأکید کرد که نباید در نظارت، از مرز اخلاق و ادب خارج شد.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تحکیم پیوند عمیق مردم به خصوص قشر جوان با روحانیت ملاک فعالیت حوزه‌های علمیه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه آرمان ملی در گفت وگو با حجت الاسلام سیدرضا اکرمی نوشت: عده‌ای در جامعه هستند که حتی در لباس روحانیت دلهره در جامعه ایجاد می‌کنند، گروهی هستند که فقط یأس و ناامیدی ایجاد می‌کنند و هیچ کمکی هم به حل مشکلات مردم نمی‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه فرهیختگان در گفت وگو با مسعود رضایی پژوهشگر تاریخ معاصر نوشت: اگر کسی از ابتدای انقلاب تا زمان رحلت آیت الله مهدوی کنی مجموعه دیدگاه‌ها، سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان را نگاه کند، می‌بیند صداقت جز خصلت‌های ایشان است. این چیزی نیست که در یک زمانی این رویه را داشته باشد و در زمان دیگری نداشته باشد. این حالت حق‌گویی و حق‌جویی و درعین حفظ مواضع انقلابی و ولایی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه سخنان رییس جمهوری به مناسبت شهادت امام حسن (ع) مطرح شد، تطبیق صلح آن حضرت به شرایط روز را اشتباه توصیف کرد و گفت: عوض اینکه «فعل مسلم را حمل بر احسن کنیم» دنبال بهانه‌گیری هستیم و بدون آنکه منظور گوینده را بپرسیم ذهنیات خود را به زبان می‌آوریم.

خبرگزاری ایسنا

انتخابات 1400 را بدون شک می‌توان یکی از مهم‌ترین انتخابات‌های ریاست جمهوری در چند سال اخیر عنوان کرد، انتخاباتی شاید با سناریوهای غیرقابل پیش‌بینی که ممکن است توسط شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی راهبری شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اصولگرایان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم با سه چالش عملکرد مجلس یازدهم، تقابل طیف قدیمی با نسل جوان و سردرگمی گفتمانی مواجهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه اعتماد نوشت: دوز حملات علیه آقای روحانی به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. هر چند این حملات انگیزه‌های قبلی و نیز اهداف انتخاباتی دارد ولی در ظاهر واکنشی نسبت به سخنان روحانی درباره صلح امام حسن بود. این حملات چه معنایی دارد؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه ایران در گزارشی، نوشت: ارزیابی اتاق فکرهای انتخاباتی تندروها به این نتیجه رسیده که موج توهین و تخریب آورده مورد نظر را برای آنها در پی نداشته و کمپین انتخاباتی 1400 جسارت بیشتری باید به خرج دهد.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در زمینه نهج البلاغه انجام شد اما به اعتقاد کارشناسان هنور نتوانسته‌ایم متن و مفهوم آن را در جامعه پیاده‌سازی کنیم و مجموعه فضائل امام علی (ع) ناشناخته مانده است که طرح کاشان در پایتختی نهج‌البلاغه امکان فعالیت‌های تازه‌ای به منظور آموزش و ترویج هدفمند این معارف علوی را در کشور به ویژه در استان اصفهان و کاشان فراهم می‌کند.