یک‌شنبه 8 مهر 1403

جامعه روحانیت

جامعه روحانیت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه هم میهن در گزارشی به بررسی آرایش سیاسی، روند برگزاری و تصمیمات مجلس پنجم پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ایران تسلیم زیاده‌خواهی غرب نخواهد شد و غرب باید رویه خود را اصلاح کند که البته بازگشت از مسیر اشتباه کمترین خواسته ایران است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات آنلاین نوشت: مسعود زارعیان می‌گوید: ورود به این عرصه برای من خیلی سخت بود و فضا بسته‌تر بود و بعضی دوستان می‌گفتند تو به سراغ مفسده رفته‌ای و پرونده طلبگی و حوزوی من بارها تهدید به باطل شدن شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مجلس چهارم، از انتخاباتش گرفته تا اعضا و بحث‌های درونی آن تفاوت‌های بسیاری با ادوار گذشته داشته است. اگرچه دوره به دوره با افزایش محدودیت‌ها از تنوع جریان‌های سیاسی شرکت‌کننده در انتخابات کاسته می‌شد، اما در این دوره نوع متفاوتی از حذف و محدودیت نسبت به دوره‌های قبل به میان آمد.

وب‌گاه عصر ایران

برخلاف رویه یک دهه اول حیات جمهوری اسلامی، تفسیر جدیدی از اصل 99 قانون اساسی به میان آمده بود که برای شورای نگهبان شأن جدیدی قائل می‌شد و در آن حق نظارت این نهاد بر انتخابات موسع و همگانی بود. به‌عبارتی اگر تا پیش از آن این نظارت «شبه‌استطلاعی» به شمار می‌رفت؛ آنچه ازاین‌پس از سوی شورای نگهبان پیگیری و اجرا شد «نظارت استصوابی» بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

احمد بخارایی، مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی در انجمن جامعه‌شناسی ایران در تحلیل خود از علت خشم مردم نسبت به قشر روحانیت، به دیده‌بان ایران گفت: گروه‌هایی که به حاشیه رانده شده‌اند، به جایی رسیدند که احساس می‌کنند دیگر صدایشان به گوش صاحبان قدرت نمی‌رسد. از سوی دیگر صاحبان قدرت هم در میان خودشان توزیع قدرت و ثروت را دارند و گاه بر سر منافع با هم چالش پیدا می‌کنند حال وقتی گروه خودی و غیرخودی...

وب‌گاه عصر ایران

اگر ایشان بود حتما این وضع روحانیت را نداشتیم. فضای بسته‌ای داریم و قطعا ایشان به این فضا راضی نبود. کسی انتقاد کند بازداشت و زندان می‌شود. ایشان به صراحت می‌گوید اگر جمهوری اسلامی بخواهد فضای خفقان ایجاد کند، شکست می‌خورد. می‌گویند اگر نخواهد به عدالت اجتماعی اهمیت دهد، شکست می‌خورد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روحانیت باید به جایگاه خود برگردد، اگر ایشان بود حتما این وضع روحانیت را نداشتیم. مسئله آزادی بیان هم همین است، فضای بسته‌ای داریم و قطعا ایشان به این فضا راضی نبود. نوع برخورد با منتقدان همین است، کسی انتقاد کند بازداشت و زندان می‌شود. ایشان به صراحت می‌گوید اگر جمهوری اسلامی بخواهد فضای خفقان ایجاد کند، شکست می‌خورد، این‌ها هست و چاپ شده. صدای ایشان موجود است. می‌گویند اگر نخواهد...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم میهن به مناسبت فرارسید سالگرد ترور استاد مرتضی مطهری گفت‌وگویی با علی مطهری فرزند او انجام داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

11 اردیبهشت ماه 1358 سالروز ترور آیت الله مرتضی مطهری ایدئولوگ جمهوری اسلامی است. اهمیت ایشان به حدی بود که امام خمینی (ره) پس از شهادت او در پیامی جداگانه، جوانان را به خواندن کتب وی دعوت کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

ممکن است برخی تصور کنند که چون حضرت امام به صورت لیستی رأی ندادهاند، پس رأی دادن به لیست صحیح نیست. منطق مقام معظم رهبری در مورد رأی دادن لیستی یک منطق مشخص و قابل دفاع دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ادیان نیوز نوشت: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار با مسئولان شبکه جهانی ولایت با اشاره به حقوق زنان در جامعه عنوان کرد: باید به زنان بها داد و از این ظرفیت در رسانه‌ها استفاده کرد بنابراین در خصوص مسئله زنان باید از خانم‌ها در شبکه‌های اینترنتی و تلویزیونی استفاده شود. این قشر از اجتماع نصف جمعیت زمین را تشکیل می‌دهند و جایگاه ویژه‌ای دارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ویژه برنامه «یاد یار» به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت سالگرد شهادت معلم و فیلسوف شهید، آیت الله مرتضی مطهری، روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت با حضور خانواده معزز شهید مطهری، جمعی از چهره‌های علمی، دینی و همچنین دوستداران و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر در محل خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود. عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری،...

خبرگزاری مهر

ویژه برنامه «یاد یار» به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری، سه‌شنبه 12 اردیبهشت در خانه‌موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تارنمای جماران برای نخستین بار 4 سند منتشر کرده که نشان می‌دهد امام خمینی رهبر فقید انقلاب در 4 یا 5 انتخابات (دوره اول مجلس خبرگان رهبری و ادوار اول و دوم و سوم مجلس شورای اسلامی به اضافه میان دوره‌ای در یک دوره) به چه کسانی با کدام گرایش‌های سیاسی رأی داده است.