جمعه 14 اردیبهشت 1403

جزئیات جدید از دیدار بایدن با مخالفان بنیامین نتانیاهو

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جزئیات جدید از دیدار بایدن با مخالفان بنیامین نتانیاهو

اقتصادنیوز: پس از حملات بی‌امان صهیونیست‌ها به غزه، بایدن با سه تن از قانونگذاران مخالف بنیامین نتانیاهو و مخالف کمپین بمباران غزه در کاخ سفید ملاقات کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ملاقات روز دوشنبه «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با «الکساندریا اوکاسیو - کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا و سناتورها «برنی سندرز» و «اد مارکی» در شرایطی انجام شد که حمایت‌های تمام نشدنی دولت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در پی عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین، دموکرات‌ها را چند دسته کرده و این روی نظر رای‌دهندگان قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر هم تاثیر گذاشته است.

این قانونگذاران آمریکایی به شدت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند؛ اوکاسیو - کورتز ماه گذشته وضعیت انسانی غزه را عین «نسل‌کشی آشکار» توصیف کرد و برنی سندرز بارها به حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو و جنایت علیه کودکان غزه تاخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید درباره گفت‌وگوهای مذکور اظهارنظری نکرده است.

خبر مرتبط هشدار سازمان ملل درباره تاثیر جنگ بر سلامت روان کودکان غزه

سخنگوی یونیسف نسبت به پیامدهای طولانی2مدت حمله اسرائیل به غزه بر سلامت جسمی، رشد و سلامت روانی کودکان این منطقه هشدار داد.

با این حال برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «من مشتاقانه منتظر ارائه اصلاحات قانونی برای کاهش میلیاردها دلار بودجه نظامی تهاجمی برای اسرائیل هستم. ایالات متحده نمی‌تواند به تامین مالی این جنگ وحشتناک ادامه دهد. نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده انزجار آمریکایی‌ها از ماشین جنگی نتانیاهو و فاجعه انسانی در غزه است.»

خبر مرتبط سفر وزیر خارجه ایرلند به مصر و اردن / رایزنی برای آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه ایرلند با هدف تلاش برای آتش بس و توقف جنگ به غرب آسیا سفر می‌کند.

پیشتر هم وزارت خارجه آمریکا با انتشار ارزیابی بشردوستانه سالیانه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی تاکنون 80 هزار فلسطینی در نوار غزه را کشته یا مجروح کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این ارزیابی با اشاره به بحران بشردوستانه جدی در نوار غزه، از رژیم صهیونیستی خواسته است تا عملیات‌های نظامی خود را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام داده و هر اقدام ممکنی را برای حفاظت از غیرنظامیان اتخاد کند.

این لفاظی‌ها در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا از هفتم اکتبر بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده و سه بار در شورای امنیت قطعنامه آتش‌بس وتو کرده و یک بار هم رای ممتنع داد و بعد با بیان اینکه قطعنامه لازم‌الاجرا نیست، آن را تضعیف کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
جزئیات جدید از دیدار بایدن با مخالفان بنیامین نتانیاهو 2
جزئیات جدید از دیدار بایدن با مخالفان بنیامین نتانیاهو 3