پنج‌شنبه 14 تیر 1403

جزئیات عملیات ترکیبی روسیه علیه کشورهای بالتیک

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جزئیات عملیات ترکیبی روسیه علیه کشورهای بالتیک

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان در ادعایی روسیه را به انجام «حملات ترکیبی» علیه کشورهای بالتیک در امتداد مرز شرقی خود متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان طی یک کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از لتونی بیان کرد: «آلمان و متحدان غربی‌اش همبستگی خود را با کشورهای بالتیک در مواجه با تهدیدات روسیه به عنوان همسایه‌های لیتوانی، لتونی و استونی تقویت خواهند کرد.»

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر خارجه آلمان گزارش کرد: «اکنون شاهد این هستیم که کشورهای بالتیک به شدت به کانون جنگ هیبریدی روسیه بدل شده‌اند. به ندرت هفته‌ای سپری می‌شود که خبری از تداخل جی‌پی‌اس در ترافیک هوایی، رونمایی از یک شبکه اطلاعات نادرست جدید یا ناپدید شدن ناگهانی بویه (شناورهای) مرزی نباشد.»

آنالنا بربوک تاکید کرد که آلمان و متحدان غربی‌اش اخیرا حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داده و به انجام تمامی اقدامات مربوطه جهت تقویت دفاع و بازدارندگی در منطقه بالتیک ادامه خواهند داد.

وی افزود: «مهم است که دوباره صراحتا اعلام کنیم و می‌خواهم امروز مجددا علنا بگویم که شما تنها نیستید. امنیت کشورهای بالتیک و در نهایت امنیت لتونی، امنیت ما نیز است. مرز با روسیه صرفا مرز بالتیک یا فنلاند نیست، بلکه این مرزی مشترک برای اعضای ناتو و اتحادیه اروپا است. زیرا هر سه کشور بالتیک اعضای هر 2 بلوک هستند.»

بربوک در پایان افزود: «ما از هر وجب قلمروی خود دفاع خواهیم کرد و توسط روسیه وحشت‌زده نخواهیم شد و با عزم و اتحاد از قلمرو خود محافظت خواهیم کرد.»

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید