چهارشنبه 18 مهر 1403

جشنواره مجازی پخت شیرینی سنتی و خانگی در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره مجازی پخت شیرینی سنتی و خانگی در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: جشنواره پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در این استان برگزار می‌شود.

امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج تهیه شیرینی خانگی از مواد اولیه طبیعی و سالم برگزار می شود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان و ارسال تصاویر آن به صورت عکس و فیلم به صفحه مجازی اینستاگرام zanjan_cthh اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، در این جشنواره مجازی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود، اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا روز 28 ماه مبارک رمضان است و اسامی برندگان همزمان با عید فطر اعلام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: شیرینی سنتی زنجان می‌تواند در سبد کالاهای سوغاتی استان جای بیشتری را بگیرد و به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند.

وی افزود: ما امیدواریم در این راستا به اهداف خود دست یابیم و این رویداد بتواند گامی اثربخش در دستیابی به توسعه این کسب و کار و معرفی استان باشد و آوازه شیرینی سنتی زنجان را ملی و جهانی کند.

شیرینی شستی، نان برنجی و چای چورگی که شیرینی ویژه ماه مبارک رمضان در زنجان است، از جمله شیرینی‌های سنتی این دیار به شمار می‌روند.

*س_برچسب‌ها_س*