پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

جلسات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مستمر باشد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جلسات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مستمر باشد

درجلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی بر ضرورت تشکیل مستمر جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تاکید شد که خواسته فعالان بخش خصوصی این است این جلست باید دارای خروجی به نفع تولید، اشتغال و پیشرفت خراسان جنوبی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 1400 اعضای بخش خصوصی این شورا انتخاب شدند و همچنین مشکلات ناشی از حذف بند «ل» ماده 30 قانون نظام صنفی کشور و مشکلات برخی واحدهای صنفی در خصوص تعرفه های شرکت های خدمات رسان گاز و برق مطرح شد.

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: این شورا یکی از جلسات مهم است چون در سیاست های کلی و مفاد اقتصاد مقاومتی توجه به بخش خصوصی مطرح شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مردمی، ادامه داد: بخش خصوصی کمک می کند تا فعالیت ها در جامعه شکل بگیرد و نظارت این بخش هم خیلی می تواند موثر باشد.

ملانوری با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دارای ارزش است و باید جلسات آن ماهانه به صورت مستمر در استان برگزار شود، افزود: در خصوص مشکلات ناشی از حذف بند «ل» ماده 30 قانون نظام صنفی کشور باید متن پیشنهادی استان به عنوان لایحه برای مطرح شدن این مشکل در شورای ملی تهیه و ارسال شود.

وی با توجه به اینکه وضعیت هر استانی برای ایجاد واحدهای صنفی مورد نیاز متفاوت است، بیان کرد: باید در اقدامی محلی گروه های تخصصی و صاحب نظر تشکیل شود تا اقناع سازی متقاضیان سرمایه گذاری برای تعیین حدود صنفی و تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر استان را انجام دهند.

جلسات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی دارای خروجی به نفع تولید و اشتغال استان باشد

در راستای جلسه جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با یکی از فعالان بخش خصوصی و تولید کنندگان استان گفتگو کردیم محمدی با اشاره به برگزاری جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: زمانی که مقام معظم رهبری شعار امسال را "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها" تعیین کردند، در راستای عمل به واژه پشتیبانی‌ها به معنای واقعی مهم‌ترین اقدام باید اعتماد به بخش خصوصی باشد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین معضلات پیش روی بخش خصوصی تصویب آیین‌نامه و بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه است که بخش خصوصی در آن خیلی دخیل نبوده است.

وی اظهار کرد: حرف ما این است که قبل از تصویب هر آیین‌نامه یا وضع بخش‌نامه‌ای با بخش خصوصی مشورت شود.

به گفته محمدی با توجه به اهمیت شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی خواستار این است که همانند خیلی از استان‌ها جلسات این شورا درمرکز استان هم به‌صورت منظم برگزار شود و دارای خروجی به نفع بخش تولید و صنعت باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعتگران خراسان جنوبی در حال حاضر مشکلات بسیار زیادی دارند و در شرایط حادی به سر می‌برند که بخش زیادی از این معضلات فرااستانی است، گفت: امید است که نشست‌ها با حضور مسئولان کشوری استانی ادامه داشته باشد و شاعد تغییر به نفع تولید و صنعت و پیشرفت استان باشیم.

محمدی عنوان کرد: مسئولان اتاق در جلسات گفتگو دولت و بخش خصوصی شرکت می کنند اما خواسته ما این صدای خاموش شده تولید کنندگان به گوش مسئولان استانی و کشور رسانده شود.

وی ضمن گلایه از مسئولان عنوان کرد تا کنون فقط شعار و بازدید از مسئولان دیده ایم اما امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات بخش خصوصی همه مسئولان در جریان آنها هستند برطرف شود.

مشکلات دنده های چرخ تولید خراسان جنوبی را شکسته است

رحمانی یکی از فعالان بخش خصوصی استان هم با اشاره به مشکلات پیش رو عنوان کرد: از سال گذشته ستاد رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان فعال نیست و یا بسیار کمرنگ عمل می کند.

وی مشکلات امور مالیاتی، بیمه، نبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه و مشکلات ادارای موجود را از اعم مشکلات پیش بخش خصوصی و واحد های تولید دانست و گفت: عمده مشکلات واحد های تولیدی در حوزه بانک ها می باشد.

رحمانی با بیان اینکه مشکلات دنده های چرخ تولید خراسان جنوبی را شکسته اظهار امیدواری کرد با تغییر دولت و آمدن نیروی تازه نفس و جهادی شاهد حمایت از بخش خصوصی و تحقق شعار سال باشیم.

انتهای پیام /