یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

تهران - ایرنا - پدران بزرگوار شهیدان «محمدجواد و کمال‌الدین مولائی»، «محمدحسن و محمدرضا اکرمی ابرقوئی» و «انصار و بهروز عبدالله‌زاده» و همچنین مادران گرانقدر شهیدان «آیت‌الله و حیدر نیازی شهرکی»، «امیر و جلال تقوی‌طلب»، «علی و احمد محمودی احمدآبادی» و «فضل‌اله و عبداله حاتم‌آبادی» آسمانی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، «حاج جلال‌الدین مولائی» پدر بزرگوار شهیدان والامقام «محمدجواد و کمال‌الدین مولائی» از شهدای استان مازندران در دفاع مقدس، به دلیل کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان برومند خود پیوست.

پیکر مطهر پدر شهیدان گرانقدر «مولائی» عصر امروز چهارشنبه 19 آبان ماه از محله شهدا بابلسر مازندران تشییع و سپس در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم این شهرستان به خاک سپرده شد.

شهید والامقام محمدجواد مولائی سال 1350 در بابلسر به دنیا آمد و سال 1366 در والفجر 10 به مقام رفیع شهادت نائل شد.

برادر او شهید کمال‌الدین مولائی هم در سال 1347 به دنیا آمد و سال 1362 در مریوان به درجه رفیع شهادت رسید.

مادر شهیدان والامقام «نیازی شهرکی» آسمانی شد

حاجیه خانم «روح‌انگیز نیازی شهرکی»، مادر گرانقدر شهیدان «آیت‌الله و حیدر نیازی شهرکی» از شهدای چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر پاک و مطهر این مادر صبور، روز پنجشنبه 20 آبان ماه پس از تشییع در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدای شهر کیان در استان چهارمحال و بختیاری به خاک سپرده خواهد شد.

شهید آیت‌الله نیازی شهرکی 10 دی سال 1339 در شهر کیان از توابع شهرکرد متولد شد.

وی کارمند جهاد سازندگی بود که در میدان جنگ حاضر شد و با سمت جهادگر در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره هنگام ساخت سنگر به شهادت رسید.

برادر شهیدش حیدر نیازی شهرکی در 6 تیر ماه 1343 در شهر کیان متولد شد. این شهید هم کارمند شرکت مخابرات بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در 22 دی‌ماه 1365 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به دست، صورت و پا شهید شد. مزار این دو برادر شهید در گلزار شهدای زادگاهشان قرار دارد.

مادر شهیدان «تقوی‌طلب» به دیار حق شتافت

مرحومه مغفوره «داتوس» مادر شهیدان «امیر و جلال تقوی‌طلب» از استان همدان به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

مراسم تشییع پیکر این مادر شهید در باغ بهشت همدان برگزار شد.

شهید «جلال تقوی‌طلب» سال 1349 در همدان به دنیا آمد و سال 1363در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسید.

شهید «امیر تقوی‌طلب» سال 1347 در همدان به دنیا آمد و سال 1364در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

پدر گرامی شهیدان «اکرمی» آسمانی شد

«حاج‌علی اکرمی ابرقوئی» پدر شهیدان والامقام «محمدحسن و محمدرضا اکرمی ابرقوئی» پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «محمدحسن اکرمی ابرقوئی» سال 1347 در شهرستان ابرکوه به دنیا آمد و سال 1364 با سمت تک‌تیرانداز در ام الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکر شهید مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال 1377، پس از تفحص در روضه الشهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید «محمدرضا اکرمی ابرقوئی» سال 1351 در شهرستان ابرکوه به دنیا آمد و سال 1366 با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید. پیکر شهید مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال 1372 پس از تفحص، در روضه الشهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

مادر گرامی شهیدان «محمودی احمدآبادی» آسمانی شد

«سکینه محمدی احمدآبادی» مادر بزرگوار شهیدان «علی و احمد محمودی احمدآبادی» آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر این مادر شهید در گلزار شهدای «اردکان» تشییع و تدفین شد.

شهید «احمد محمودی احمدآبادی» سال 1343 چشم به جهان گشود و سال 1361 در منطقه شوش عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید و شهید «علی محمودی احمدآبادی» سال 1338 دیده به جهان گشود و سال 1364 در شلمچه به جمع شهدا پیوست.

پدر شهیدان والامقام «عبدالله‌زاده» به فرزندان شهیدش پیوست

«حاج مدنی عبدالله‌زاده» پدر شهیدان والامقام «انصار و بهروز عبدالله‌زاده» از شهدای شهرستان سلماس در استان آذربایجان غربی، پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شتافت.

پیکر پدر این دو شهید والامقام با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشییع و در جوار فرزندان شهیدش در مزار شهدای سلماس به خاک سپرده شد.

شهید بهروز عبدالله‌زاده سال 62 در دلزی و برادر او شهید انصار عبدالله‌زاده سال 62 در حاجی‌جفاناز از توابع شهرستان سلماس به شهادت رسیدند.

مادر گرامی شهیدان «حاتم‌آبادی» به فرزندان شهیدش پیوست

«حاجیه‌خانم کبری کمال‌آبادی» مادر شهیدان والامقام «فضل‌اله و عبداله حاتم‌آبادی» از شهدای شهرستان اراک در استان مرکزی، پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شتافت.

پیکر مادر این دو شهید والامقام با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشییع و در جوار فرزندان شهیدش در مزار شهدای اراک به خاک سپرده شد.

شهید فضل‌اله حاتم آبادی سال 1341 متولد شد و سال 1362 به شهادت رسید و شهید عبداله حاتم‌آبادی سال 1346 متولد شد و سال 1366 به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر پاک شهید «محمد خیامیان پاقلعه» پس از 33 سال شناسایی شد

هویت شهید «محمد خیامیان پاقلعه»، یکی از شهدای گمنام خاکسپاری شده در شهرستان تویسرکان همدان، پس از انجام آزمایشات «دی ان ای» مشخص شد.

هویت یکی از شهدای گمنام خاکسپاری شده در شهرستان تویسرکان همدان، پس از انجام آزمایشات «دی ان ای» مشخص شد.

پیکر مطهر این شهید گمنام متعلق به شهید «محمد خیامیان پاقلعه» از رزمندگان استان اصفهان است، که مردادماه سال 1348 در اصفهان متولد و 29 فروردین‌ماه سال 1367 در فاو به درجه رفیع شهادت و مفقودالجسدی نائل شد. پیکر پاک این شهید پس از کشف توسط کمیته جست وجوی مفقودین در سال 1391 به عنوان شهید گمنام در تپه نورالشهدای تویسرکان به خاک سپرده شده و اکنون پس از 33 سال پیکر این شهید عزیز شناسایی شده است.

جزییات برنامه حضور خانواده معزز این شهید در استان همدان و دیگر برنامه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*