شنبه 1 اردیبهشت 1403

جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در کمال ناباوری این هفته شطرنج در کانون حواشی مخرب و جنجالی قرار گرفت. ورزشی که باید با فکر و اندیشه ورزی همراه باشد شاهد اتفاقات حیرت انگیز بود. از مصاحبه‌های آتشین برخی مسئولان حال حاضر و سابق فدراسیون شطرنج علیه یکدیگر باعث شد که این رشته به صدر اخبار منفی ورزشی بیاید.

نگاهی به جنجالی‌های این هفته می‌اندازیم؛

* یاغی‌گری مدافع ملی پوش والیبال  محمد موسوی ملی‌پوش تیم والیبال ایران با انتقاد از شرایط حاکم بر تیم ملی، از حضور در مسابقات قهرمانی جهان انصراف داد. تیتروار برخی از صحبت‌ها و دلایل موسوی برای کناره‌گیری را در زیر می‌خوانید:

* هیچ چیزی سر جایش نیست، حتی یک پروتئین و مکمل ورزشی نیست. هتل نبود، فیزیوتراپ که بچه‌ها با آن راحت باشند نیست. این شرایط شرایطی نیست که بتوانیم با بزرگان والیبال دنیا مقابله کنیم.

* اگر مردم از ما انتظار دارند نتیجه بگیریم باید واقعیت‌ها را بدانند. واقعیت‌ها خیلی اسفبار است. هیچ‌کس به هیچ‌کس اعتماد ندارد و راستش را نمی گوید. صداقت خیلی کم دیدم. * این به معنای خداحافظی من از والیبال نیست و حس می‌کنم می‌توانم باز هم اگر شرایطش باشد و از من درخواست کنند به تیم ملی کمک کنم، اما با احترام. *امروز بابت لیگ جهانی 18 میلیون پاداش دادند در صورتی که حقوق چند ماه یک کارگر زحمتکش که قابل احترام است، از این بیشتر است.

فارس: این صحبت‌های تلخ موسوی با واکنش‌های متفاوتی در دنیای والیبال مواجه شد و رئیس فدراسیون والیبال هم گفت هیچ نامی بزرگتر از تیم ملی نیست. البته برخی کارشناسان از موسوی انتقاد کردند که بهتر بود در شرایطی که تیم ملی به او نیاز داشت با بیان چنین صحبت‌هایی خداحافظی نمی‌کرد و تیم ملی را تنها نمی‌گذاشت. به هرحال در ورزش ما بسیاری از ورزشکاران با مشکلات و تنگنا‌های زیادی مواجه هستند و خیلی از ملی پوشان رشته‌های مختلف با صبوری برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و افتخار افرینی برای تیم ملی شرایط را تحمل می‌کنند.

*تصمیم جالب باشگاه انگلیسی برای هواداران مسلمان

باشگاه ورزشی «بلکبرن روورز» انگلیس اعلام کرد که در دیدار این تیم با تیم «هارتل پل یونایتد» در اولین دور از رقابت های لیگ اتحادیه انگلیس، برای هواداران مسلمانش جهت ادای نماز مغرب یک نمازخانه تدارک دیده است. باشگاه بلکبرن پیش از این ورزشگاه خود را برای اقامه نماز عید فطر به روی مسلمانان باز کرده بود.

* در انتظار افشای قرارداد صنعتی‌ها / دستمزد سرخابی‌ها اعلام شد

رییس سازمان خصوصی‌سازی، حسین قربانزاده، در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، گل گهر، فولاد خوزستان، آلومینیوم ایران و ذوب آهن اصفهان اعلام کرد با توجه به بورسی شدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و به منظور تحقق رقابت عادلانه، این شرکت‌ها باید مجموع ارقام قراردادهای منعقده با بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال زیرمجموعه خود را به صورت جداگانه در سامانه کدال منتشر کنند.

این در حالی است که استقلال و پرسپولیس میزان دستمزد کادرفنی و بازیکنان خود را در نامه‌ای رسمی منتشر کردند که در زیر می توانید این ارقام را بخوانید:

*باشگاه پرسپولیس: 220 میلیارد تومان

مجموع قرارداد کادرفنی ایرانی: 33 میلیارد

مجموع قرارداد کادرفنی خارجی: 410 هزار دلار مجموع قرارداد بازیکنان ایرانی: 153 میلیارد مجموع قرارداد بازیکنان خارجی: 685 هزار دلار غیر از لوکادیا

درباره قرارداد لوکادیا، درویش مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد که رقم انتقال این بازیکن از یک میلیون دلار کمتر است.

*باشگاه استقلال: 343 میلیارد تومان

مجموع قرارداد تیم‌های پایه و بزرگسالان: 306 میلیارد مجموع قرارداد کادرفنی: 36 میلیارد

فارس: برخی از باشگا‌ه‌های صنعتی مدام مدعی بودند که اگر رقم قراردادها اعلام شود آنها در این زمینه پیشقدم خواهند بود و حالا اهالی فوتبال منتظرند تا ببینند باشگاه هایی مثل گل‌گهرسیرجان، سپاهان اصفهان، مس کرمان و... چقدر دستمزد به بازیکنان و مربیان خود در این فصل پرداخت کرده‌اند این در حالی است که برخی مدعی هستند که باید به این ارقام اعلام شده پرسپولیس و استقلال مبالغ دیگری هم اضافه کرد زیرا مبالغی به صورت زیر میزی! هم به بازیکنان و مربیان سرخابی پرداخت شده است.

*رای یک میلیون و 500 هزار یورویی استراماچونی

پس از کش و قوس‌های فراوان دادگاه حکمیت ورزش (CAS) رای فیفا در مورد پرونده باشگاه استقلال و آندره آ استراماچونی را مورد تایید قرار داد.

باشگاه استقلال با محکومیت در این پرونده که پیگیری آن به وکلای خارجی سپرده شده بود، علاوه بر مطالبات مربی ایتالیایی باید جریمه تاخیر بابت اعتراض به دادگاه CAS و همچنین حق‌الوکاله سنگینی را نیز به وکلای خارجی پرداخت کند. براساس رای صادر شده، باشگاه استقلال ملزم به پرداخت مبلغی حدود یک میلیون و چهارصد هزار دلار است و باید دید مدیران فعلی باشگاه، چالشی که از دوره‌های قبلی ایجاد شده را چگونه پشت سر می‌گذارند.

فارس: این در حالی است که گفته می شود پادوانی بازیکن برزیلی و سابق استقلال که در این تیم دچار مصدومیت شدید شد نیز در راه است و برخی منابع خبری مدعی‌اند که ممکن است این بازیکن هم با یک رای از مراجع بین‌المللی در حدود 270 میلیارد تومان باشگاه استقلال را محکوم کند! آن هم در حالیکه این بازیکن در گذشته به رقمی بسیار کمتر از این حاضر بود رضایت بدهد اما بدقولی‌ها پرونده پادوانی را تبدیل به یک بمب ساعتی دیگر برای استقلال کرده است.

*اقدام ارزشمند ستاره مسلمان فوتبال جهان

سادیو مانه بازیکن مسلمان لیورپول تابستان امسال پس از 6 سال بازی برای لیورپول راهی بایرن مونیخ شد تا در بوندس لیگا به فوتبال خود ادامه دهد. کریستین فالک، خبرنگار مشهور آلمانی مدعی شد که ستاره مسلمان دنیای فوتبال اقدامی ارزشمند در قبال کارکنان باشگاه لیورپول انجام داد.

مانه برای 150 کارمند باشگاه لیورپول، شکلات، قاب عکس و یک دست نوشته فرستاد تا از زحمات آنها در این 6 سال قدردانی کند. ستاره سابق آنفیلد نقشی مهم در قهرمانی‌های این تیم در سال‌های اخیر داشت و یکی از عناصر اصلی آنها در کسب جام لیگ برتر انگلیس پس از 31 سال بود

فارس: کاش بازیکنان و ستاره‌های فوتبال کشورمان هم با احترام از باشگاه خود جدا می‌شدند. تشکر و کادو دادن شکلات پیشکش! متاسفانه گاهی شاهدیم که برخی بازیکنان بعد از جدایی از باشگاه سابق خود علیه آنها مصاحبه و افشاگری هم می‌کنند!

* درگیری مربیان چلسی و تاتنهام

در مهمترین بازی هفته لیگ برتر انگلیس، چلسی در دربی لندن به مصاف تاتنهام رفت و در یک بازی هیجانی، دیدنی و پر از درگیری به تساوی 2 بر 2 رسید. در این مسابقه جدای از درگیری بازیکنان در وسط میدان، توخل و کونته نیز شدیدا با هم درگیر شدند و به سوژه اصلی رسانه‌ها نام گرفتند. آنها پس از گلزنی تاتنهام و پس از پایان مسابقه شدیدا با هم درگیر شدند که در نهایت آنتونی تیلور، داور مسابقه، با کارت قرمز مستقیم از آنها پذیرایی کرد. پس از پایان مسابقه و در لحظه دست دادن 2 مربی، نزاعی بین کونته و توخل ایجاد شد که باعث شد هر 2 با کارت قرمز داور روبه‌رو شوند.

توخل پس از پایان مسابقه گفت: من فکر می‌کنم وقتی می‌خواهیم با هم دست بدهیم، باید به چهره همدیگر نگاه کنیم. او (آنتونیو کونته) البته نظری متفاوت دارد. مهم نیست، مثل خیلی از تصمیمات این بازی که مهم نبود. داور به هر دوی ما کارت قرمز داد؟ این هم یک تصمیم ضعیف دیگر از داور امروز بازی بود.

سرمربی چلسی گفت: هر 2 گل باید توسط داور و ویدیوچک مردود اعلام می‌شد. یک تیم مستحق پیروزی بود و آن هم ما بودیم. چلسی نمایشی دیدنی داشت و کیفیت خود را نشان داد. توخل در گل اول به خطا روی هاورتز و آفساید ریچارلیسون اشاره کرد و در گل دوم معتقد بود که رومرو به دلیل کشیدن موهای کوکویرا باید از بازی اخراج می‌شد.

فارس: گاهی اوقات چنین درگیری‌هایی در فوتبال اروپا باعث می شود که فکر نکنیم همه چیز در فوتبال اروپا گل و بلبل است! گاهی رفتارهای زشت هم از مطرح ترین مربیان فوتبال جهان رخ می‌دهد تا قدر مربیان و بازیکنان خودمان را هم بدانیم.

* واردات کود، شکر و لپ تاپ با اسب شطرنج!

بدهی هنگفت مالیاتی فدراسیون شطرنج بخاطر واردات کود، شکر و لپ‌تاپ در سال 92!

حسن تامینی لیچانی رئیس فدراسیون شطرنج ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرده است. تنها برای سال 92، فدراسیون شطرنج 14 میلیارد مالیات دارد، ما نمی‌دانیم با کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند و هیچکس هم پاسخگو نیست.

امیر عرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج در نشست خبری گفت: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرد. تنها در سال 92، فدراسیون شطرنج 14 میلیارد مالیات دارد و ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند؟ باید بگویم هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست! کود، شکر و لپ تاپ در این مالیات بوده است. 4 هزار میلیارد تومان معاملات صورت گرفته است که برای من جای تعجب دارد. همین الان این عدد مقدار بزرگی است. واقعا در تعجبم با این وضع چه طور بعضی‌ها رویشان می‌شود در شطرنج باشند؟

در همین باره کامبوزیا رئیس اسبق فدراسیون شطرنج در گفت و گو با فارس گفت: فدراسیون شطرنج چرا مدارک و اسناد خود درباره این موضوع را نه برای من ارسال می کند و نه آن ها را منتشر می‌کند تا همه چیز مشخص شود. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد و مستنداتی منتشر نمی‌شود معلوم است که همه ادعا ها دروغ است. فدراسیون شطرنج دست به اتهام بزرگی زده است، اگر مهر و امضای من زیر مستندات است چرا برای خود من ارسال نمی‌کنند؟

وی افزود: تأمینی یک و نیم سال است رئیس فدراسیون شطرنج است قبل از آن هم سرپرست بوده چرا در این همه مدت از من شکایت نکردند؟ اگر گفته‌های آنها درست بود باید از من شکایت می‌کردند و می گفتند که چنین تخلفی صورت گرفته است و باید رسیدگی شود. 4 هزار میلیارد رقم کوچکی نیست. 4 هزار میلیارد بیشتر از رقم اختلاس خاوری است. اتهام زدن به افراد کار راحتی به نظر می‌رسد، اما اگر چیزی که می‌گویند درست بوده باشد باید از من و خزانه دار وقت شکایت می‌کردند. به شما می‌گویم پشت پرده همه این حرف‌ها دروغ است و اگر ادعای خود را اثبات نکنند از آنها شکایت خواهم کرد.

فارس: فقط ورزش شطرنج ما دچار حواشی اینچنینی نشده بود که این اتفاق هم رخ داد تا نگاه جامعه به ورزش فکری کشور هم عوض شود و این مایه تاسف است.

*فوتبال هند تعلیق شد

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، فعالیت‌های اتحادیه فوتبال هند را به حالت تعلیق درآورد. دلیل این حکم فیفا حضور افراد نادرست و اشخاص ثالث در روند مدیریتی این فدراسیون است که به گفته فیفا نشان‌دهنده نقض جدی قوانین است. دادگاه عالی هند در ماه مه فدراسیون فوتبال هند (AIFF) را منحل کرد. اکنون یک کمیته سه نفره می‌خواهد اساسنامه فدراسیون فوتبال را تغییر دهد و انتخابات را سازماندهی کند. فیفا اعلام کرد تعلیقی که اکنون اعمال شده تنها زمانی برداشته خواهد شد که حکم دادگاه برای تشکیل کمیته لغو شود و مدیریت فدراسیون بار دیگر مسئولیت کل مدیریت فدراسیون فوتبال هند را برعهده گیرد.

به دلیل تعلیق، جام جهانی زیر 17 سال زنان نمی‌تواند در هند برگزار شود. در صورتی که این تعلیق ادامه داشته باشد فیفا کشور دیگری را به عنوان میزبان این دوره رقابت ها انتخاب خواهد کرد. هند یکی از تیم‌هایی است که توانسته جواز حضور در جام ملت‌های آسیا سال آینده را به دست بیاورد و در صورت حضور در این رقابت‌ها باید خیلی زود موانع مدیریتی خود را در راس فدراسیون فوتبال برطرف کند.

فارس: تعلیق هندی فوتبال را برخی هشدار به فدراسیون فوتبال ما دانستند و اینکه در صورتیکه فوتبال ما نتواند طبق اساسنامه خود و مقررات فیفا انتخابات را برگزار کند ممکن است با مشکلاتی از جمله تعلیق فدراسیون مان مواجه شویم.

* به دلیل همکاری با رژیم صهیونیستی؛ راه اندازی کمپین جهانی بایکوت شرکت آلمانی "پوما"

یک فعال فلسطینی از راه اندازی کمپین جهانی بایکوت شرکت مشهور آلمانی "پوما" به دلیل همکاری با تیم‌های ورزشی رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر خبر داد. «احمد فراسینی»، فعال سیاسی فلسطینی اعلام کرد که از دهم سپتامبر آتی (10 آذر) کمپین جهانی بایکوت علیه شرکت ورزشی آلمانی "PUMA" به دلیل حمایت از تیم‌های ورزشی مستقر در شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی راه اندازی می‌شود.

فراسینی که درحال حاضر مقیم بلژیک است، در این باره به شبکه فلسطین الیوم گفت: کمپین تحریم کالاهای اسرائیل در اروپا و کسانی که از تجارت با رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند، از جمله شرکت پوما، همچنان ادامه دارد. این کمپین - به دلیل اصرار پوما بر حمایت از باشگاه‌های ورزشی اسرائیل و بی‌توجهی آن به تحریم‌ها - این شرکت را هدف قرار داده است. سازمان‌های اروپایی از جمله سازمان بلژیکی (ACCB)، 44 موسسه اروپایی حامی ملت فلسطین را در قالب یک کمپین فراگیر برای تحریم کالاهای ساخت اسرائیل در اروپا و حامیان و سرمایه گذاران در شهرک‌های رژیم اشغالگر را گردهم آورده‌اند.

وی همچنین گزارش داد؛ مسئولان این کمپین با شعار (StopTradewithSettlements) تجارت با شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کرده‌اند و درصدد جمع‌آوری یک میلیون امضا در اروپا تا پایان سال جاری میلادی در این راستا هستند. تا بدین لحظه 65 هزار امضا جمع شده است. عدم بازخواست و محاکمه دشمن آن را تشویق به ادامه جنایات علیه فلسطینی‌ها می‌کند و تلاش‌هایی در اروپا برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر با هدف توقف جنایاتش در جریان است.

جنبش تحریم و بایکوت رژیم صهیونیستی موسوم به (BDS) که در تقریبا بیست کشور جهان به طور جدی علیه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، در سال 1398 نیز کمپینی برای تحریم کالاهای ورزشی شرکت آلمانی پوما راه اندازی کرده بود. شرکت ورزشی پوما یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های آلمانی در حوزه کالاهای ورزشی پیشتر قراردادی مالی برای حمایت از تیم‌های ورزشی صهیونیستی منعقد کرده بود.

فارس: تحریم یک شرکت تولیدی بهترین کار برای تنبیه شرکتی است که سابقه همکاری با رژیم کودک کش صهیونیستی دارد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید هااا انگلیسی بلک باشگاه مسلمان سادیه مانه یاغی گیری ملی پوش والیبال تحریم پوما بخاطر رژیم صهیونیستی بمب ساعتی دیگر علیه استقلال استراماچونی جنجالی های هفته این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 2
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 3
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 4
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 5
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 6
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 7
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 8
جنجالی های هفته | از بمب ساعتی جدید علیه استقلال و یاغی‌گری یک والیبالیست تا قاچاق با اسب شطرنج! / کمپین جهانی بایکوت "پوما" بخاطر رژیم صهیونیستی 9