جمعه 30 شهریور 1403

جهاد راهی جز شهادت و پیروزی ندارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جهاد راهی جز شهادت و پیروزی ندارد

شیخ زهیر عثمان الجعید که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، اظهار کرد: براداران مومن از لبنان مقاومت، لبنان عزت و کرامت، لبنان وحدت، لبنان حزب الله به همه شما درود و سلام اسلامی دارم.

وی اظهار داشت: در ماه ربیع الاول بر همه شما میلاد نبی اکرم را تبریک عرض می‌کنم درباره میلاد نبی اکرم بین روایت‌های شیعه و اهل تسنن اختلاف نظر وجود دارد. اهل تسنن 12 ربیع الاول و شیعیان 17 ریبع الاول را میلاد نبی اکرم می‌دانند.

رئیس جبهه عمل لبنان خاطر نشان کرد: در میانه چنین اختلاف نظری بود که امام خمینی (ره) ظهور کرد و هفته وحدت را برای ایجاد وحدت و همبستگی بین امت اسلامی قرار داد تا در این هفته این روز بزرگ را جشن بگیرند.

عثمان الجعید تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید این امت شما امت واحد و یکسان است و من خداوند شما هستم و مرا ستایش کنید و به ریسمان خدا همگی با هم چنگ بزنید.

وی تصریح کرد: از شما سوال می‌کنم آیا در قرآن کریم موضوعی به نام شیعه و سنی مطرح است با این که خداوند تاکید کرده است که دین در نزد خداوند دین اسلام است و بس و خداوند است که نبی اکرم را در بین ما فرستاد و مکه مکرمه را برای ما قرار داد تا در این مسیر گام برداریم.

رئیس جبهه عمل لبنان ادامه داد: اسلام مایه وحدت و هبستگی ماست باور نکنید سخنان کسانی را که اهل تسنن را دور از شیعیان قلمداد می‌کنند امام شافعی گفته است که اهل بیت فرض است احترام بر آنها و کسانی که بر آنها سلام و درود نفرستند و سلام و عبادتشان مورد قبول نیستند.

عثمان الجعید گفت: نماز اهل تسنن نیست اگر در آن نماز صلوات و سلام بر اهل بیت (ع) وجود نداشته باشد.

وی افزود: امام خامنه‌ای اهانت به مومنان را نهی کرده است و در این باره تاکید بر امور مشترک مسلمانان دارند، زیرا تفرقه و ایجاد نفاق به نفع دشمن و رژیم صهیونیستی خواهد بود که تفاوتی بین شیعه و سنی و عرب و فارس برای این رژیم ندارد.

رئیس جبهه عمل لبنان اظهار داشت: به عنوان یک روحانی اهل تسنن مایه بسی افتخار است که در محضر شما در دانشگاه تهران سخن بگویم و در آن از اسلام سخن گفته و تاکید کنم جمهوری اسلامی ایران به دست امام خمینی (ره) تشکیل شد و از همان ابتدا آن امام بر ضرورت دفاع از مقدسات اسلامی تاکید کرد و مساله فلسطین را عنوانی برای انقلاب اسلامی و برای همه مسلمانان و دفاع از مقدسات اسلامی و قدس شریف را محور اصلی مسلمانان قرار داد.

عثمان الجعید خاطر نشان کرد: به عنوان یک روحانی اهل تسنن تاکید می‌کنم که در اینجا احساس می‌کنم در ایران و در کشور خودم هستم مهم نیست که در کشور‌های اسلامی و یا کشور‌های سنی مذهب چه می‌گذرد که برخی‌ها به دنبال عادی سازی روابط با رژیم خونخوار هستند رژیمی که در حال به قتل رساندن فلسطینیان است و برای او تفاوتی شیعه و سنی وجود ندارد رژیمی که مقدسات اسلامی را مورد اهانت قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: حال آن که در این بین جمهوری اسلامی ایران است که در برابر این رژیم ایستاده است و من در اینجا تاکید می‌کنم ایرانی‌های عزیز بهایی که می‌پردازند به علت موضع آنها و نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقدسات است.

رئیس جبهه عمل لبنان تاکید کرد: در پایان باید تاکید کنم که نزدیک به یک سال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد دیروز تجاوزگری رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه لبنان را شاهد بودید که در این ترور تعداد زیادی شهید و هزاران نفر زخمی شدند فقط به این علت که از فلسطین حمایت می‌کنند.

عثمان الجعید افزود: برای دشمن فرقی نمی‌کند که ما در کجا باشیم در عراق، سوریه، یمن و در ایران، اما همه ما باید ید واحده باشیم و در کنار فلسطین و مقدسات اسلامی قرار بگیریم و تحت رهبری امام خامنه‌ای حرکت کنیم و در این مسیر باشیم تا هر چه زودتر آزادی فلسطین شود چرا که جهاد راهی جز شهادت و پیروزی ندارد.