شنبه 7 مهر 1403

حال اسطوره دونلی‌نوازی کشور روبه بهبودی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حال اسطوره دونلی‌نوازی کشور روبه بهبودی است

زاهدان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه حال عمومی استاد اسپندار اسطوره دونلی نوازی کشور روبه بهبودی است.

عبدالحمید خدایاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و به منظور تبریک این روز به اتفاق فرماندار بمپور و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر به عیادت استاد شیرمحمد اسپندار رفتیم زیرا وی به عنوان یکی از هنرمندان شاخص حوزه هنرهای سنتی نیازمند توجه بیشتر است.

وی گفت: استاد اسپندار دونلی نواز به عنوان اولین حامی میراث ناملموس کشور در سال 96 در فهرست این میراث به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر افزود: شب عید فطر که به دیدار این هنرمند گرانقدر رفتیم حال وی زیاد مساعد نبود اما خوشبختانه در دیدار روز گذشته، وضعیت جسمانی این هنرمند اسطوره کشور در حال حاضر روبه بهبودی است.

وی بیان کرد: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی یک قاب سوزندوزی از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر به استاد اسپندار اهدا شد.

استاد شیرمحمد اسپندار دونلی نواز نابغه بلوچ در سال 1310 در شهرستان بمپور به دنیا آمد و در ایام نوجوانی نواختن 2 نی را آغاز کرد.

وی به دعوت بسیاری از کشورها از جمله کلمبیا، اکوادور، پاناما، ایتالیا و فرانسه برای اجرا در جشنواره‌های مختلف حضور پیدا کرده است.

یکی از موفقیت‌های استاد اسپندار دریافت دکترای موسیقی سنتی از کشور فرانسه است.

*س_برچسب‌ها_س*