دوشنبه 9 مهر 1403

حسینی: مسئولان به تامین مالی تولیدکنندگان توجه جدی داشته باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حسینی: مسئولان به تامین مالی تولیدکنندگان توجه جدی داشته باشند

تهران - ایرنا - نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس گفت: با توجه به شرایط بازار مالی، امکان تامین مالی برای تولیدکنندگان وجود دارد لذا مسئولان باید توجه جدی به این حوزه داشته باشند.

شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهارداشت: بدون شک با توجه به شرایط تحریمی و رکود ناشی از کرونا، اداره کشور دشوار است اما این موضوع دلیلی برای عدم توجه به مولفه‌های اقتصادی نمی‌شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: طی 7 سال گذشته اقتصاد رشد نداشته و جمعیت کشور نیز 1.4 درصد افزایش یافته و همچنین درآمد سرانه کاهش داشته و این موضوع موجب افزایش فشار بر مردم شده است.

حسینی تصریح کرد: همچنین ضریب جینی نیز افزایش داشته که این موضوع به علاوه نکات یاد شده موجب کاهش رفاه اجتماعی شده است.

وی به ارائه گزارش از سوی برخی از مسئولان اشاره کرد و افزود: چطور می‌شود طی 7 سال تولید رشد نکرده باشد اما بیش از یک میلیون و 800 هزار شغل به وجودآمده باشد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: چطور می‌شود اقتصاد رشد منفی داشته اما نرخ بیکاری از 12 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

حسینی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی، تصریح کرد: بیانیه 3 بندی رهبر انقلاب درباره سهام عدالت متصل به بیانیه 8 بندی ایشان در موضوع یاد شده است لذا به نظر می‌رسد برخی از اقدامات صورت گرفته در مورد آزادسازی سهام عجولانه است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع این اقدامات عجولانه موجب از بین رفتن حدودی سهام و آسیب دیدن مردم خواهد شد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس عنوان کرد: بنابراین درخواست می‌شود در توزیع سهام عدالت و آزادسازی این موضوع طوری رفتار شود که مشکلی صورت نگیرد.

حسینی ادامه داد: همچنین نباید از یاد برد که با توجه به شرایط بازار مالی، امکان تامین مالی برای تولیدکنندگان وجود دارد لذا مسئولان باید توجه جدی به این حوزه داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*