شنبه 5 آبان 1403

حضور موسیقی در کنار رزمندگان به یادماندنی و ماندگار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حضور موسیقی در کنار رزمندگان به یادماندنی و ماندگار شد

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، ضمن بازدید ازغرفه معاونت امور هنری در این نمایشگاه گفت: هنرمندان موسیقی در جبهه ها حضور داشتند و این حضور به یادماندنی و مداوم شد.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و غرفه معاونت هنری دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری،‌محمد اله‌یاری در مورد حضور هنرمندان در جبهه‌ها گفت: از ابتدای جنگ تحمیلی شاهد حضور هنرمندان محترم حوزه موسیقی در جبهه‌ها بوده‌ایم. تصاویری که در انجمن موسیقی، بنیاد رودکی و دفتر موسیقی به یادگار مانده، حاکی از حضور نوازندگان و خوانندگان موسیقی کشورمان در جبهه‌ها بوده است. حضور آن‌ها در کنار رزمندگان علاوه بر اینکه آن‌ها را با حقایق آشنا کرد، کمک کرد تا آثاری را خلق کنند.

وی در خصوص نقش هنرمندان در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: هنرمندان حوزه موسیقی پس از جنگ هم به موضوع دفاع مقدس توجه کردند، مثال آن خلق آهنگ‌ها، سمفونی‌ها، آلبوم‌ها و موسیقی‌فیلم‌هایی است که ماندگار شدند و حضور موسیقی در کنار رزمندگان را به حضوری به‌یاد ماندنی و مداوم تبدیل کرد.

وی افزود: نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی و 31 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، و کماکان شاهد هستیم هنرمندان موسیقی ژانر دفاع مقدس را فراموش نکرده‌اند و نسبت به خلق آثار اهتمام دارند. این مساله کمک می‌کند بتوانیم پیام ظلم‌ستیزی و صلح‌طلبی ایرانیان را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

مدیرکل دفتر موسیقی در مورد حضور مجموعه معاونت امور هنری در نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه انجمن موسیقی ایران نیز حضور دارد. در این نمایشگاه مجموعه پوسترهایی که در ارتباط با موسیقی مقاومت است و تعدادی از آثاری که در این حوزه منتشر شده به نمایش درآمده است. در کنار آن، سایر هنرها، از جمله نمایشی، تجسمی و مد و لباس هم آثار خودشان را به نمایش گذاشته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: این چند روز نمایشگاه، گرچه ممکن است حکم قطره‌ای از دریای ایثار و افتخارآفرینی داشته باشد، تلاش کوچکی برای وظیفه‌شناسی و ادای دینی نسبت به شهدا باشد.

*س_برچسب‌ها_س*