چهارشنبه 11 مهر 1403

حفاظت از محیط زیست وظیفه مردم و مسئولان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حفاظت از محیط زیست وظیفه مردم و مسئولان است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه اصل پنجاهم قانون اساسی کشور، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در راستای حفاظت، صیانت و آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب است گفت: این مهم عزمی جدی را در حفظ، نگهداری و بهره‌برداری از مواهب زیبای زمین می‌طلبد و وظیفه همگانی مردم و مسئولین است.

به گزارش شبانگاه پنجشنبه ایرنا، محمد جواد فدائی در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته محیط زیست، حفظ محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و بر حفظ اصول توسعه پایدار تاکید کرد.

در این پیام آمده است، اصل پنجاهم قانون اساسی اساسی اشعار می دارد، "در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می گردد. از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است".

در ادامه آمده است، بی شک اهمیت محیط زیست در حدی است که دین مبین اسلام طبیعت و حفظ محیط زیست را امانتی از جانب خداوند در دست انسان می داند. استاندار کرمان می افزاید، اصل پنجاهم قانون اساسی کشور، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید همگی در راستای حفاظت، صیانت و آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب است که این امر عزمی جدی در راستای حفظ، نگهداری و بهره برداری از مواهب زیبای زمین را می طلبد و این مهم وظیفه همگانی مردم و مسئولان است. وی در این پیام آورده است، اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان، تقدیر از محیط بانان جانباز، تشکر از زحمات کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست و قدردانی از تشکل های مردم نهاد و همیاران که رابط بخش دولتی و مردم هستند، یادآوری می نمایم که مسئولیت سنگین و خطیر حفظ محیط زیست تنها وظیفه محیط زیست نمی باشد بلکه برعهده خانواده بزرگ ایران زمین است. فدائی می افزاید، فرا رسیدن 16 خرداد ماه، روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست را که با شعار "جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار" نامگذاری شده است را به تمامی فعالان در این حوزه تبریک عرض نموده و آرزوی استانی سرسبز و عاری از هر گونه آلودگی را دارم.

*س_برچسب‌ها_س*