دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: استاد حوزه علمیه اولین دلیل صلح امام حسن (ع) را نفوذ دشمن دانست و گفت: نفوذ دشمن به گونه‌ای بود که بالاترین فرماندهان حضرت جاسوس معاویه از کار در آمدند و نفوذ باعث شد که امام نتوانند کارها را پیش ببرند؛ امروز هم جریان نفوذ وجود دارد و نفوذی‌ها به رنگ مومنین در می‌آیند و در مواردی حتی جای سجده بر پیشانی دارند ولی جاسوس اسرائیل هستند و بیت المال را غارت می کنند..

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت‌الاسلام کبیریان گفت: قاعدتاً خانم‌ها و حوزویان بهتر می‌توانند تبیین مسئله حجاب، خانواده و موضوعات مربوط به زن را عهده‌دار شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: ابراهیم یزدی در قسمت دیگری از خاطرات خود در همراهی خود با امام خمینی (ره) در سفر به پاریس و نوفل لوشاتو از وجود یک روحانی جاسوس در دفتر امام سخن می‌گوید.

وب‌گاه عصر ایران

بخش قابل توجهی از آنها سال ها با بودجه عمومی و وجوهات متدینین در حوزه های علمیه درس خوانده اند تا مبلغ دین شوند ولی نهایتاً کارمند و مدیر و وکیل و وزیر و... شده اند و از روحانیت فقط لباس اش را می پوشند.

وب‌گاه عصر ایران

علما، بزرگان و مراجع، اسلام را برای مردم بیان کنند. مردم مسلمان و فهمیده هستند؛ آیا دل‌شان می‌خواهد که زن‌شان نعوذ بالله مورد علاقه دیگری باشد؟ حجاب در ایران ریشه تاریخی، اسلامی و قرآنی دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیت الله مسعودی خمینی گفت: اسلام زوری نیست و امکان ندارد. اگر زور باشد، شخص در جای دیگر کار خود را انجام می‌دهد. زور فقط در مبارزه با آمریکا باید باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: آیت الله مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این‌که اسلام می‌گوید زن حجاب داشته باشد، شخصیت زن با شخصیت مرد فرق نمی‌کند. اسلام می‌گوید شخصیت زن باید حفظ شود. زن خدای نکرده لاابالی، پیش پاافتاده یا خراب نیست، بلکه زن فهیم است و باید متعلق به یک نفر باشد. زن در خانه و با محرم‌های خود هر گونه می‌تواند باشد، اما در خیابان انواع و اقسام انسان وجود دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: ستادی در وزارت کشور برای مسئله حجاب تشکیل شده که بیشتر جنبه‌های آموزشی، مهارت‌آموزی و پشتیبانی را دارد.

خبرگزاری مهر

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیانیه ای با موضوع حجاب صادر کرده و خواستار اصل مطالبه‌گری در خصوص تحقق مناسب و کامل حجاب در جامعه و مقابله با روند فزاینده بدحجابی شدند.

وب‌گاه عصر ایران

درشهرهای بزرگ مثل ایرانشهر، زاهدان و چابهار که مهاجرپذیرند و قیمت‌ها بالاتر است، معلمان دیگر چاره‌ای جز شغل دوم ندارند. مسافرکشی و کارگری در رستوران‌ها و کافه‌ها کار آنها شده است.

خبرگزاری مهر

فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 از 15 فروردین 1402 آغاز شده است و در اولین ساعات بیش از 95 هزار نفر در این نوبت ثبت نام کرده اند.

وب‌گاه فرارو

قاسمی پور می‌گوید: مسئولان رده‌بالای کشور می‌توانستند خیلی زودتر به موضوع وارد شوند. استعفای وزیر هم مشکلی را حل نمی‌کند. باید نگاه به آموزش‌وپرورش سرمایه‌ای باشد، نه هزینه‌ای و در این وضعیت معلم مظلوم واقع شده است.» او می‌گوید، حقوق 8 میلیون تومانی برخی معلمان با در نظر گرفتن کل کسورات یک سال، 5/2 میلیون تومان پرداخت شده است. درحالی‌که این اتفاق نباید می‌افتاد. این نماینده مجلس از...

وب‌گاه گسترش

در نخستین ماه از سال 1402 کارشناسان هزینه‌های دارو و درمان را برای اقشار مختلف مردم بالا تخمین زده‌اند و معتقدند در سال جاری هزینه‌های دارو و درمان برای عموم مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر سر‌سام‌آور خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم مولودی در هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وب‌گاه فرارو

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اللهم لاتؤاخِذنی فیهِ بالعَثراتِ» می‌گوید: خدایا من را به لغزش‌ها مؤاخذه نکن. گاهی آدم می‌لغزد و ایمانش ضعیف می‌شود و تقوایش از بین می‌رود. گناهان آدمی همان لغزش است و باید از خدا بخواهد که مؤاخذه نشود.