شنبه 14 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری مهر

مشهد نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همکاری ائمه جماعات می‌تواند ثمرات چشمگیری در نهاد تعلیم و تربیت کشور داشته باشد.

خبرگزاری دانا

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه گفت: فعالیتهایی که در حوزه ورزش در حوزه علمیه قرار بر شکل گرفتن دارد، نیاز به یک اساسنامه فعالیتهای ورزشی داشت که این اساسنامه نوشته شد.

خبرگزاری دانا

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام اسلامی با مخلان امنیت قاطعانه برخورد کند و امنیت جامعه و شهروندان را تأمین و تضمین کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره واکنش‌ها بر سر اعدام محسن شکاری و مجیدرضارهنورد که از سوی برخی افراد شاخص و حتی اساتید دانشگاه حقوق مطرح شد، گفت: مقابله هدفمند با انگیزه تشویش اذهان عمومی آن هم بدون سند و مدرک منجر به تعقیب قضائی می‌شود و تعارف و رعایت هم اندازه‌ای دارد.

خبرگزاری تسنیم

ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، نشست بازنگری محتوای کتاب‌های درسی را با حضور حجت‌الاسلام پناهیان برگزار کرد.

خبرگزاری تسنیم

حجت الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی گفت: پدر برای خرید کتاب ظهر‌ها غذا نمی‌خورد و شب‌ها در کارگاه شالیکوبی، کارگری می‌کرد و حتی نماز‌های استیجاری را به‌جا می‌آورد تا بتواند کتاب‌هایی را خریداری کند.

خبرگزاری مهر

سرپرست نهاد کتابخانه‌های استان قم در آئین رونمایی از کتاب «شهاب دین» گفت: «شهاب دین» فصل جدیدی از زندگی عالمانه و عاشقانه فقیهی است که در حوزه فرهنگ فعالیت های بزرگی انجام داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «اقیانوس آرام؛ چند روایت کوتاه از سبک زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی» نوشته محمدعلی عباسی‌اقدام به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب اولین‌عنوان از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» است که این‌ناشر چاپ می‌کند. مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» با هدف سرک‌کشیدن‌های کوتاه به زندگی بابرکت علما و...

خبرگزاری مهر

کتاب «اقیانوس آرام؛ چند روایت کوتاه از سبک زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی» نوشته محمدعلی عباسی‌اقدام توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه طی نامه‌ای خطاب به علما و روحانیون حوزه‌های علمیه نوشت: آنچه در منازعات اجتماعی اخیر بر همه عیان شد این بود که حوزه و دانشگاه نتوانسته‌اند با همکاری یکدیگر، به اقتضای مختصات جامعه و برمبنای اندیشه‌ی اسلامی تولید ادبیات کنند. متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم "سلام بر...

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: این مرجع تقلید تاکید کرد: در این قانون مهم اسلامی که درباره محاربان وارد شده، چون نحوه این جرم و جنایت بسیار متفاوت است و همه محاربان مسلماً یکسان عمل نمی کنند و یکسان نیستند، طرز مجازات آنها نیز متفاوت ذکر شده است.

خبرگزاری مهر

قم - رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: محققین حوزوی باید با مجلس مرتبط شوند و زمینه حضور پژوهشگران و صاحب نظران حوزه در کمیسیون های مختلف مجلس فراهم شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فرمانده انتظامی راسک سیستان و بلوچستان از تیراندازی اشرار کور دل مسلح به گشت تکاوران پلیس در این شهرستان خبر داد گفت: بر اثر این تیراندازی سه نفر از تکاوران پلیس مجروح شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نماینده مجلس خبرگان رهبری حجاب و عفاف خط قرمز نظام دانست و گفت: بر اساس مصوبات مراجع عالی نظام، قانون حجاب و عفاف با قاطعیت اجرا خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیر حوزه‌های علمیه از تعطیلی یک هفته‌ای دروس حوزوی خبر داد.