شنبه 14 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد و با عنوان «دانشجو مؤذن جامعه است» برگزار شد، گفت: روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو یک نماد است و سه دانشجو در اعتراض به سفر معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران به شهادت رسیدند. اعتراض این دانشجویان به کودتای 28...

وب‌گاه خبر آنلاین

همدلی نوشت: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه در پاسخ به برخی شبهاتی که در روزهای اخیر مطرح شده مبنی براینکه حساسیت بر موضوعاتی چون حجاب برای منحرف کردن ذهن مردم از موضوعات مهم و اساسی در کشور است، اظهار کرد: «مردم باهوش‌تر ازاین حرف‌ها هستند که مسائل اصلی و فرعی از نتوانند از هم تشخیص دهند. مسئله حجاب مسئله فرعی است که اصل داستان حجاب و نوع پوشش هم میان فقها مورد اختلاف...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: اجتماع میثاق با ولایت صبح سه شنبه (15 آذر 1401) با حضور آیات محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، علی رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

خبرگزاری دانا

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت «روز دانشجو» تاکید کرد: استکبارستیزی با جنبش دانشجویی گره خورده است و 16 آذر ماهیتی ضدآمریکایی دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اجتماع میثاق با ولایت صبح سه شنبه (15 آذر 1401) با حضور آیات محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، علی رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

خبرگزاری دانا

اجتماع بزرگ میثاق با ولایت با حضور علما، طلاب و روحانیون به منظور تجدید بیعت با ولایت فقیه و درخواست برخورد قاطع با اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

طلاب حوزه علمیه قم با برپایی اجتماع بزرگ «میثاق با ولایت» با آرمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: گویا آیت‌الله کاشانی به فدائیان اسلام وعده داده بود پس از رسیدن به حکومت در اجرای احکام اسلام کوشش خواهد کرد، اما پس از رسیدن به قدرت رسیدن، در عمل به وعده‌های خود طفره رفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت الله شب زنده دار استاد حوزه علمیه گفت: باید همه به خصوص خانمهای محجبه و خانمهایی که مقتدای آنها حضرت صدیقه طاهره و زینب کبری (علیهماالسلام) است اعلام کنند که ما حجاب را می‌خواهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت الله شب زنده دار امروز در درس «الشخص الاعتباری» سخنان مهمی را پیرامون حوادث اخیر در کشور بیان کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایکنا نوشت: ما تا قبل از دوره مدرن نه فیلسوف خانمی در این عرصه داشتیم و نه حوزه علمیه و حوزه فلسفه متمرکز بر بحث جنسیت بود و با وجود فلسفه مدرن و بعد از اینکه جنبش فمنیستی وارد عرصه انتقاد به دانش‌ها شد، توجه به این مقوله در داخل کشور هم آغاز شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در روز‌های گذشته و در شهر‌هایی غیر از تهران متفاوت بوده است؛ به‌ویژه در شهر‌های مذهبی. تعدادی از زنان ساکن قم در یک‌ماه گذشته گفته‌اند، فعالیت‌های ماشین‌های گشت ارشاد در خیابان‌های این شهر بیشتر هم شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با وی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت مهم فرمودند: «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَغرِ الذی یَلی ابلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا،...

وب‌گاه 55 آنلاین

ماجرا، اما در روز‌های گذشته و در شهر‌هایی غیر از تهران متفاوت بوده است؛ به‌ویژه در شهر‌های مذهبی. تعدادی از زنان ساکن قم در یک‌ماه گذشته گفته‌اند، فعالیت‌های ماشین‌های گشت ارشاد در خیابان‌های این شهر بیشتر هم شده است؛ مینا، زن 25 ساله‌ای که از زمان تولد در قم زندگی می‌کند، یکی از زنانی است که یک‌ماه پیش و وقتی در پارک علوی قم پیاده‌روی می‌کرد، توسط ماموران پلیس امنیت به ماشین گشت ارشاد...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تعدادی از زنان ساکن قم در یک‌ماه گذشته گفته‌اند، فعالیت‌های ماشین‌های گشت ارشاد در خیابان‌های این شهر بیشتر هم شده است؛ مینا، زن 25 ساله‌ای که از زمان تولد در قم زندگی می‌کند، یکی از زنانی است که یک‌ماه پیش و وقتی در پارک علوی قم پیاده‌روی می‌کرد، توسط ماموران پلیس امنیت به ماشین گشت ارشاد و در ادامه به ساختمان پلیس این شهر برای دادن تعهد برده شد.

خبرگزاری دانا

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور گفت: اکثر دانشجویان در مسیر اغتشاشات قرار نگرفتند و باید به این قشر بها داد.