شنبه 14 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: آیت‌الله حیدری گفت: اعتراض این شخص نسبت به اعدام اغتشاشگری که باعث ارعاب مردم و جرح یک بسیجی شده بود، از روی عدم آگاهی وی نسبت به فقه اسلام است یا از جای دیگری نشات می گیرد؟

خبرگزاری دانا

مدیرجامعه الزهرا (س) با اشاره به اینکه براساس شرایط خواهران دوره های مختلف تحصیل حضوری، غیرحضوری، مجازی، نیمه وقت صبح یا عصر در جامعه الزهرا برای بانوان فراهم شده است، گفت: امسال به مسئله موقعیت مکانی و استانی پذیرش ها دقت ویژه ای خواهد شد و سعی می کنیم از استان های محروم پذیرش بیشتری داشته باشیم.

خبرگزاری دانا

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامنی با خیال آسوده در کشور است، گفت: قوه قضاییه تحت تاثیر جوسازی عاملان اغتشاش قرار نمی‌گیرد و قطعاً باید با قاطعیت پیگیر مجازات مخلان امنیت اجتماعی باشد و آن‌ها را به سزای اعمالی که مرتکب شده‌اند، برساند.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حضور در منزل شهید مدافع امنیت «حسن مختارزاده» شهادت این طلبه بسیجی را به خانواده وی تسلیت گفت.

خبرگزاری مهر

قم - آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حضور در منزل شهید مدافع امنیت «حسن مختارزاده» شهادت این طلبه بسیجی را به خانواده وی تسلیت گفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: تمام کون و مکان، عوالم، آسمان، زمین، برای معرفت الله، خلق شده‌اند. یعنی انسان بتواند از طریق اثر، مؤثر را بشناسد. اما انسان بجای غور کردن و توجه کردن، سرگرم محسوسات شده و از پشت پرده هیچ خبری ندارد.

خبرگزاری مهر

قم - معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: در کل کشور 800 نشریه در حوزه علوم انسانی و اسلامی منتشر می‌شود که از این تعداد 260 مورد مربوط به نشریات حوزوی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جبهه اصلاحات بیانیه ای در خصوص اعدام تأسف بار محسن شکاری صادر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آیت الله رحمت، عضو دفتر استفتائات بیت امام خمینی (ره) اظهار کرد: حکم جرم هایی مانند ترساندن مردم، بستن خیابان و زخمی کردن شخص مقابل «اعدام» نیست بلکه حکم این مجرمان یا متهمان ازجمله «نفی بلد» است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه می‌افزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بی‌توجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره اعدام معترضان حوادث اخیر، به فرازی از نامه 53 نهج البلاغه اشاره شده است که امیرالمومنین علی (ع) در آن می فرمایند: «زنهار که خونی را به ناحق بریزی؛ زیرا هیچ چیز به اندازه خونریزی ناروا خشم و انتقام الهی را نزدیک نمی کند و بد فرجام نیست و نعمت را زائل نمی کند».

وب‌گاه خبر آنلاین

منیبان نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از طرحی برای تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

صبح ما نوشت: بیانیه جبهه اصلاحات تصریح کرد: به حکم وظیفه ملی، پیش از این در هنگام ملاقات با دبیر محترم شورایعالی امنیت ملی و رئیس محترم قوه قضائیه هشدار داده بودیم که مبادا احکام اعدام صادره برای معترضان به مورد اجرا گذاشته شود، چرا که با آگاهی از میزان نارضایتی در بین مردم و خشم انباشته در بین معترضان قابل پیش بینی بود که این اقدام همچون ریختن بنزین بر آتش، نارضایتی‌ها را گسترش داده...

خبرگزاری دانا

احمد شایسته گفت: 900 طلبه در قالب طرح امین به مدارس اعزام شده اند که کارهای تبلیغی و اقامه نمازجماعت را بر عهده دارند.