شنبه 14 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان کردند: مطابق آنچه به ما گفتند برخی از شعارهایی که در روز دانشجو و دیگر مناسبت ها سر داده می شود سیاسی است، در حالی که باید دانشجویان و دانشگاهیان نیازها و کمبودهای علمی خود و مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه را فریاد بزنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: این که هرکس بیاید شعارهای زننده سر دهد زیبنده هیچ مرکز علمی و دانشگاهی نیست لذا اینجانب نسبت به سیاست زده شدن دانشگاه ها هشدار می دهم هرچند ما مخالف اظهار نظر اساتید و دانشجویان در مسائل سیاسی نیستیم، لیکن این که تنها به این مقوله بپردازند، و حتی دانشگاه را به یک باشگاه و حزب سیاسی تبدیل کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مردم را...

وب‌گاه خبر آنلاین

آفتاب‌نیوز نوشت: حجت الاسلام مهدی شیخ عضو ادوار مجلس گفت:: هزینه‌ای که به طلاب بابت شهریه پرداخت می‌شود، در عمل بسیار ناچیز است و کفاف حتی اجاره خانه را هم نمی‌دهد، واقعیت این است که ممکن است بودجه‌های زیادی به نام دین و فرهنگ به برخی نهادها و موسسات ریز و درشت تخصیص یابد، اما این لزوماً به این معنی نیست که طلاب و همه روحانیون در نهایت از این بودجه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وب‌گاه 55 آنلاین

تجمعات روحانیون در قم | دست نوشته یک روحانی در این تجمع

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی در پایتخت تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح سه زمین فوتبال در منطقه 16 شهرداری تا 22 بهمن امسال خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در ادامه سلسله بازدید‌های چهارشنبه‌های فرهنگی علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی در منطقه 16 پایتخت حضور یافت که در این بازدید روحانی شهردار منطقه 16 و جمعی از معاونان منطقه سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران را همراهی کردند. براساس این گزارش نادعلی در ابتدا بازدید ضمن...

وب‌گاه عرشه آنلاین

روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس در گفت و گویی، گفته بود که در برخورد با زنان بی حجاب گفته بود، «امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود».

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت الله ایازی گفت: تعداد زیادی از مردم می‌گویند ما هیچ نقشی در حکومت نداریم، چرا که عده‌ای در مجلس، شورا و... سرکار قرار گرفته اند که نماینده عده حاضی هستند و ما کاره‌ای در این حکومت نیستم. مردم با چنین شرایطی یا برگه سفید انداختند و یا شرکت نکردند، چون کاندیدائی نداشتند. خب! توجه به حقوق جامعه مگر قانون نیست؟ قانون، زمانی قانون است که مسئولین آن برخاسته از مردم و به انتخاب اکثریت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت‌الله ایازی گفت: نکته اول آن است که به هیج وجه مسأله الزام حجاب، دلیل شرعی ندارد و امروز بسیاری از مراجع به آن معتقد نیستند و بعضی از مراجع نجف رسماً و صریحاً به مسئولین پیام داده و آن را نهی کردند. در گذشته نیز شهید مطهری، شهید بهشتی و آیت‌الله طالقانی طرفدار حجاب اختیاری بودند. این بحث اولیه است.

خبرگزاری دانا

دو بانوی روشندل در روستایی دور دست در تویسرکان، با حفظ کل قرآن، هم سریری از نور الهی بر سر خود گذاشتند و هم در لبیک به فرمان رهبری، 300 حافظ قرآنی تقدیم انقلاب کردند؛ تا جلوه گر معنا و هدیه زیبای آزادی در عمل باشند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دانشنامه فاطمی (س) دایره‌المعارفی موضوعی درباره زندگانی، فضایل حضرت فاطمه (س) به زبان فارسی است که سال 1393 ش در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و زیر نظر علی‌اکبر رشاد منتشر شد. این دانشنامه 6 جلدی، 117 مقاله دارد که دو جلد آن شامل سیره حضرت فاطمه (س) و یک جلد آن درباره معارف فاطمی است. سه جلد دیگر هم موضوعات حقوق زن و خانواده را در بر دارد. دانشنامه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این آئین که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد برگزار شد، گفت: روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو یک نماد است و سه دانشجو در اعتراض به سفر معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران به شهادت رسیدند. اعتراض این دانشجویان به کودتای 28 مرداد بود که دولت ملی برخاسته از رأی مردم را برکنار کردند، دولتی که قصد داشت در اقدامی استقلال‌طلبانه...

وب‌گاه مشرق نیوز

برخی از سران 3 قوه در جلسات خصوصی مطالبه‌ای را مطرح کرده‌اند که آیت‌الله شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان به تازگی طی سخنانی به آن اشاره کرده است.

خبرگزاری تسنیم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت فرا رسیدن آیین بزرگداشت روز دانشجو در نشست «دانشجو مؤذن جامعه است» در دانشگاه شاهد حضور یافت و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفت.

خبرگزاری تسنیم

دانشنامه فاطمی در 6 جلد که به صورت موضوعی درباره زندگانی، فضایل حضرت فاطمه (س) نوشته شده، کامل‌ترین منبع برای نوشتن و تحقیق درباره دختر پیامبر (ص) است.