یک‌شنبه 10 تیر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری مهر

پس از زوال صفویه، که مدارس علوم دینی نیز از رونق افتاد، فیضیه نیز مستثنا نبود. در دوره افشار نیز با توجه به سیاست‌های دینی حکومت، توجهی به حوزه‌های علمی و مدارس علمیه نمی‌شد.

خبرگزاری مهر

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی و همچنین شرایط دوران هشت سال جنگ تحمیلی برای نسل جوان از سوی ستاد ملی کنگره شهدا تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

قم - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رها کردن فضای مجازی در این سال‌ها سبب شد تا میدان بزرگی در اختیار دشمن قرار گیرد و دشمن نیز نهایت تلاش خود را در وارونه جلوه دادن حقایق به کار برد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جلد پنجم «درس‌های مکاسب (کتاب الخیارات)» برگرفته از درس‌های آیت الله سید حسن مرتضوی و به قلم سید محسن مرتضوی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد. کتاب پیش رو که با عنوان «درس‌های مکاسب (کتاب الاخیارات)» به رشته تحریر درآمده، برگرفته از درس‌های استاد سید حسن مرتضوی است که دوره‌های متعدد در حوزه علمیه نجف اشراف و مشهد مقدس در جمع صد‌ها نفر از طلاب و...

وب‌گاه فرارو

مسجد، مدرسه، حوزه علمیه و امامزاده هرکدام در برهه‌ای، مکانی امن برای اعتراض‌های مردمی تهران بوده‌اند. شاید به بسیاری از رویداد‌های تاریخی بتوان از دریچه‌ی مکان نگاه کرد؛ مکان‌هایی که صدای اعتراض مردم در آن شنیده می‌شد و این همان چیزی است که مردم تهران فعلی به شدت به آن نیاز دارند.

خبرگزاری دانشجو

به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه هیأت اندیشه‌ورزی در جامعه الزهراء در سخنانی اظهار کرد: حوزه علمیه قبل و بعد از انقلاب با هم تفاوت دارد، قبل از انقلاب، کمیت کم بود و قشری که وراد حوزه می‌شدند قشر متفاوتی بودند، اما پس از پیروزی انقلاب افراد فوج فوج به حوزه رفتند، من آمریکا درس می‌خواندم، رشته مکانیک را نیمه کاره رها کردم به امید...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرایط عمومی و آموزشی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دریافت وام دانشجویی اعلام شد، بر اساس این شرایط، پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت وجود اعتبار، امکان‌پذیر است. همچنین بر اساس شرایط عنوان شده، سنوات مجاز دریافت وام برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد چهار و دکتری هشت نیمسال از زمان شروع به تحصیل اعلام شده است. از دیگر شرایط...

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وضعیت کنونی طلاب و حتی فضلای حوزوی با سابقه تحصیلی طولانی نامناسب است و دلیل آن عدم برنامه‌ریزی برای بکارگیری مؤثر فارغ التحصیلان حوزوی است.

خبرگزاری مهر

براساس یک تبصره دانشجویان دارای بیمه اختیاری و پاره‌وقت مانند طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مدرسین حق‌التدریس می توانند از وام صندوق بهره مند شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مجله «گل‌آقا» سال‌ها با پیوند دادن عنصر سیاست و هنر، اقدام به منتشر کردن مطالبی می‌کرد که به قولی می‌توانست آستانه تحمل مسئولان را بالا ببرد. این مجله اما با تمام موفقیت‌هایی که در فضای رسانه‌ای کشور رقم زد به دلایلی که هیچ گاه مستقیم به آن اشاره نشد، دو دهه قبل برای همیشه با مخاطبان خود خداحافظی کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز، دوشنبه، 2 آبان‌ماه، نشست سوده نجفی، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بانوان کارآفرین و نخبه منطقه 12 برگزار شد. این نشست که بلافاصله پس از حضور وی در جلسات هفتگی ملاقات مردمی شهردار منطقه به انجام رسید، به بررسی عمده مسائل منطقه به‌ویژه در حوزه اشتغال‌آفرینی بانوان اختصاص داشت و با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، آلما فرامرزی،...

خبرگزاری مهر

تربت جام امام جمعه شهرستان تربت جام گفت: یکی از گوهرهای کم یاب جامعه ما گفتگو است و بانوان فرهنگی نقش تأثیرگذاری در ایجاد گفتگو با نسل نوجوان دارند.

خبرگزاری مهر

مشهد نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: باید شرایطی ایجاد کرد که نفع واحدهای صنعتی متوجه مردم خراسان رضوی باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هر ماه از سال پر از اتفاقات گوناگون است. برای آشنایی بیشتر با مهمترین اتفاقات و رویداد های مهم 15 روز دوم آبان ماه (هشتمین ماه سال شمسی) با برنا همراه باشید.