دوشنبه 16 مهر 1403

خبرنگاران در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خبرنگاران در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: جوانان دیروز، شجاعانه در جنگ تحمیلی حضور یافتند اما امروز دشمن با جنگ تمام‌عیار روانی و فرهنگی با جمهوری اسلامی مبارزه می‌کند که خبرنگاران، اصحاب رسانه و اهل قلم در خط مقدم این جنگ قرار دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار جهانبخش کرمی شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حدود 20 سال قبل، شبیخون فرهنگی و در ادامه، جنگ فرهنگی و جنگ‌نرم را اعلام کردند. وی خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ روانی و نرم خود برای از بین بردن اعتقادات دینی جوانان کشورمان تلاش‌های فراوانی کرده اما خوشبختانه دستاوردی نیافته است. سردار کرمی، هدف دشمن را شکستن اراده ملت ایران با نفوذ به مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خواند و خاطرنشان کرد: دشمن با این کار می‌خواهد که با آن‌ها کنار بیاییم اما این محقق نمی‌شود زیرا امام حسین (ع) نیز با دشمن، کنار نیامد. وی تصریح کرد: دشمن در تمام صحنه‌ها شکست خورده و عقب‌نشینی کرده و امروز می‌خواهد با جنگ روانی تمام‌عیار به ملت ایران ضربه بزند که اصحاب رسانه مانند شهدا در این جبهه، نقش اساسی دارند. سردار کرمی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه در چنین شرایطی، نقش ولایت فقیه را بیش از پیش در جامعه تبیین کنند. فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) فرمودند که باید بسیج جهان اسلام شکل بگیرد، گفت: سال‌ها است که بسیج رسانه شکل گرفته و وظیفه و رسالت بسیج رسانه این است که از اسلام و ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کند. وی اظهار داشت: امروز در اوج نبرد و تقابل انقلاب اسلامی و جبهه استکبار و در راس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن قرار داریم که در زمینه‌های مختلف درگیر شده‌ایم. سردار کرمی خاطرنشان کرد: در نبرد نظامی نیز جنگ هشت ساله را آمریکا و استکبار جهانی بر ما تحمیل کردند و صدام فقط فرمانبردار آن‌ها بود. وی تصریح کرد: جبهه اسلام و رزمندگان غیور ایران اسلامی در برابر جبهه استکبار، ایستادگی و مقاومت کردند.

خبرنگاران، زحمتکشان گمنام و مظلوم عرضه اطلاع‌رسانی هستند

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان نیز گفت: 16 مرداد، شانزدهمین سالروز تاسیس شبکه اشراق است که در این روز، یک رویداد بزرگ فرهنگی در زنجان اتفاق افتاده است. سید محسن لطیفی، خبرنگاران را زحمتکشان گمنام و مظلوم عرضه اطلاع‌رسانی خواند و اظهار داشت: اصحاب رسانه همواره با مشکلات، تنگناها و کم‌مهری‌ها مواجه شده اما در کنار مردم در روزهای تلخ و شیرین، رسالت خطیر خبرنگاری و خبررسانی را به شایستگی انجام داده‌اند. وی خاطرنشان کرد: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی و استان صنعتی و معدنی معروف بوده و در کنار آن مردم فرهنگی، فرهیخته و علاقه‌مند به رسانه دارد. مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با اشاره به فعالیت 24 ساعته شبکه اشراق، افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از دل‌های جامعه را تسخیر کرده و رضایت مردم فرهیخته زنجان را جلب کنیم. وی با بیان اینکه بیش از 600 هزار دقیقه در رادیو و تلویزیون زنجان تولید می‌شود، گفت: بخش‌های خبری صداوسیمای زنجان اغلب جزو پنج مرکز برتر در بین 33 مرکز صداوسیمای کشور قرار می‌گیرد. مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان غیور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی که هیچ آثار و بویی از انسانیت در وجود آن‌ها نبود، ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد. وی تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز را مدیون آن عزیزان هستیم. لطیفی با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال 1409 اظهار داشت: این قول را می‌دهیم که یک کنگره باعظمت در شان شهدای این استان برگزار کنیم. وی خاطرنشان کرد: رزمندگان زنجان در دفاع مقدس، خط‌شکن بوده و در عملیات‌های بزرگ و مهمی ایثار کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، حسن اکبری و بهنام آقاجانلو خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان به ترتیب رتبه‌های اول و دوم بخش خبر جشنواره ابوذر را کسب کردند.

*س_برچسب‌ها_س*