چهارشنبه 4 مهر 1403

خبرهای کوتاه استان یزد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خبرهای کوتاه استان یزد

یزد - ایرنا - بخشدار عقدا گفت: در ماه مبارک رمضان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو 500 بسته معیشتی بین نیازمندان این شهر توزیع کرد.

محسن طالعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درراستای اجرا و توزیع این بسته ها، دهیاران و ناحیه مقاومت بسیج و مردم خیر، این شرکت صنعتی را همراهی کردند.

وی با تشکر از مدیرعامل شرکت چادرملو اضافه کرد: این افراد کم برخوردار توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شناسایی شدند، همچنین تعدادی از بسته ها و به بیماران کرونایی کم توان و افراد سالمند اهداشد.

بخشدار عقدا با بیان اینکه در ایام نوروز نیز شرکت چادرملو 400 بسته شامل برنج، حبوبات، روغن، رب گوجه و ماکارونی بین نیازمندان توزیع کرده است تصریح کرد: عقدا دارای 6 هزار و 500 نفر جمعیت و 20 آبادی می باشد که می طلبد به مناسبت های مختلف مسوولان نگاه ویژه به خانواده های بی بضاعت بخش داشته باشند.

هم اکنون حدود هفت هزار نفر در واحدهای مختلف صنعتی و معدنی چادرملو در استان یزد مشغول کار هستند.

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر 10 معدن بزرگ ملی، حدود 500 معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از 12 هزار نفر مشغول کار هستند.

شهرستان 118 هزار نفری اردکان که مرکز آن در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

***

در آستانه شب‌های قدر، دوازدهمین مرحله از طرح اطعام نیازمندان به نیابت از شهدا با طبخ و توزیع بیش از سه هزار و 200 پرس غذای گرم در اردکان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش کمک مؤمنانه و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت، طرح اطعام نیازمندان با عنوان اطعام شهدایی در اردکان اجرا شد.

در این طرح که به یاد شهدای شهرستان اردکان و شهدای گمنام و باهمت جهادی خادمان شهدا و خادمان قرآن و با همکاری قرارگاه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه شهرستان انجام شد، بیش از سه هزار و 200 پرس غذای گرم طبخ و در بسته‌بندی‌های مزین شده به تمثال شهدا از طریق رابطین قرارگاه همدلی مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در بین نیازمندان توزیع شد.

«محمدرضا دشتی اردکانی» نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع دست اندرکاران این طرح از همت و روحیه جهادی آن‌ها در جهت خدمت رسانی به نیازمندان تجلیل کرد.

***

به پاس بزرگداشت حماسه‌سازی، شجاعت و کرامت انسانی شهدا و همچنین ایمان و عشق آنان به تداوم انقلاب اسلامی تمثال شهدای اردکان در بلوار آیت‌الله «هاشمی رفسنجانی» نصب می‌شود.

این اقدام مؤثر با مشارکت دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، شورای اسلامی شهر اردکان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان، خانه شهید اردکان انجام و نصب آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

***

هم‌زمان با سالروز ولادت باسعادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اولین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با توزیع بسته‌های مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند در شهرستان «اردکان» آغاز شد.

بر این اساس، تعداد 186 بسته مواد غذایی به‌همراه یک بسته خرمای تبرکی آستان قدس رضوی توسط مرکز نیکوکاری کریم اهل‌بیت (ع) واقع در مسجد و پایگاه علی بن ابی‌طالب (ع) و با همکاری مساجد محل بین نیازمندان تحت پوشش این مرکز توزیع شد.

این بسته‌ها توسط شرکت معدنی و صنعتی «چادرملو» و با همکاری سایر ارگان‌ها در اختیار قرارگاه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه شهرستان «اردکان» قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*