یک‌شنبه 8 مهر 1403

خبرهای کوتاه خواندنی استان بوشهر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خبرهای کوتاه خواندنی استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - خبرنگاران ایرنا در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر روز سه شنبه اخبار رویدادهای مختلفی را گزارش کردند که برخی از آنها از این قرار است.

بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این استان گفت: فرهنگ مهارت آموزی در جامعه نیازمند به عمومی شدن دارد.

مجید خورشیدی افزود: برای عمومی کردن فرهنگ مهارت آموزی باید بخشی از این مهم در سطح مدیران انجام شود.

وی بیان کرد: اگر جامعه ببیند مدیری که به طور معمول کت و شلوار می‌پوشد بیاید لباس کار تن کند و مهارتی را برای زندگی شخصی یاد بگیرد این مهم میتواند مشوق عموم برای مهارت آموزی باشد.

خورشیدی ادامه داد: در این ارتباط انتظار است دستگاههای ذیریط اهتمام جدی برای ترغیب جامعه هدف به امر مهارت آموزی داشته باشند.

وی گفت: در ارتباط با طرحهای اوقات فراغت، سرباز معلم و سایر طرحها نیز انتظار است دستگاههای مجری طرح را تسهیل کنند تا ارزیابی لازم توسط دانشگاهها و بویژه پژوهشگران پیرامون طرحها صورت گیرد.

خورشیدی ادامه داد: در تابستان گذشته 210هزار دختر و پسر در طرح اوقات فراغت مشارکت داشتند که باید دید این طرح‌ها چه تاثیری در خروجی دختران و پسران داشته و آیا سال آینده نیز باید برنامههای کنونی اجرا شود یا نیاز به اصلاح نگاه و مسیر دارد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی نیاز است به طور حتم بازخورد طرحها از سوی دستگاههای اجرایی تهیه شود و حتی پیشنهاد میشود در خود طرح قدری اعتبار برای بازخوردگیری طرح توسط دستگاهی غیر از دستگاه مجری دیده شود.

خورشیدی افزود: در آموزش پیش از ازدواج در دبیرستانها نیز باید رویکرد تشویق یا تقبیح بودن آموزش دهنده مشخص شود زیرا ازدواج زودهنگام یک موضوع محل مناقشه است که برخی از دیدگاه‌ها موافق و برخی مخالف آن هستند.

وی عنوان کرد: ازدواج زودهنگام تبعات و حواشی فراوانی برای جامعه دارد که در آموزش‌های مرتبط به ازدواج باید رویکرد مشوق برای دبیرستانیها گذاشته نشود و ترویج ازدواج به هنگام مورد توجه قرار گیرد.

دیر

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر گفت: جشنواره قصه گویی دانش‌آموزان جریان زنده و پویا در آموزش و پرورش است.

احمدعبدالله زاده روز سه شنبه در مراسم پایانی ششمین جشنواره قصه گویی دانش آموزان ابتدایی شهرستان دیر افزود: آموزش و پرورش تنها نمی تواند در مسیر توسعه و پرورش استعدادهای دانش آموزان حرکت کند بلکه خانواده‌ها نقش اساسی در این مهم دارند.

وی مهارت ارتباطی دانش آموزان را مهم دانست و گفت: مهارت ارتباطی فردی و اجتماعی برای دانش‌آموزان ضروری و آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه در پی تقویت باورها، ارزش‌ها و آداب و رسوم گذشته است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش دیر گفت: جشنواره قصه گویی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با شرکت 80 نفر برگزار شد که از این تعداد 6 نفر رتبه برتر کسب کردند.

اسماعیل مختارزاده با بیان اینکه موضوع قصه‌ها آزاد بود، افزود: قصه‌گویی علاوه بر اینکه برنامه‌ای مناسب برای انتقال مفاهیم درسی به دانش‌آموزان است، می‌تواند ابزاری برای تقویت درسی و رشد خلاقیت‌ها در بین آنها باشد.

وی گفت: هنر قصه‌گویی باید انسان‌ساز باشد و آزادی بیان و اندیشه را در وجود دانش‌آموزان زنده کند و مادران اگر توانمندی قصه‌گویی را داشته باشند، می‌توانند به کودکان خود در مورد پیرامون جهان اطلاعات دهند.

بوشهر

دانش‌آموزان بوشهری با برگزاری دومین آیین سیل مهربانی همکلاسی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به کمک سیل زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان شتافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز سه‌شنبه در این آیین در دبستان دخترانه معینی بوشهر گفت: اگر چه بارش نزولات رحمت الهی منجر به وقوع سیل و ایجاد خسارت به هموطنان شده است، اما مردم با سیل مهربانی و نوع‌دوستی، آسیب‌دیدگان را یاری می‌کنند.

علی‌مراد کرمی افزود: در دومین آیین سیل مهربانی همکلاسی 800 پایگاه در مدرسه‌های استان بوشهر برپا شده‌است و مشارکت 140 هزار دانش‌آموز در این طرح پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این پایگاه‌ها به مدت یک هفته کمک‌های اهدایی فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان را جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: به پاس رشادت‌های سپهبد سردار شهید قاسم سلیمانی و خدمات این شهید بزرگوار، کاروان اهدایی به یاد این شهید والامقام نام‌گذاری می‌شود.

شود. کرمی عنوان کرد: در نخستین آیین سیل مهربانی همکلاسی دانش‌آموزان بوشهری 2 میلیارد ریال وجه نقد و 6 کامیون وسایل غیرنقدی به ارزش 40 میلیارد ریال به سیل زدگان استان‌های خوزستان و لرستان اهدا کردند.

دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 94 هزار مترمربع فضای بهداشتی در شهرستان دیراحداث شده‌است.

احمد آخوندی روز سه شنبه در شورای مجمع خیرین سلامت شهرستان دیر افزود: با تشکیل مجمع خیرین سلامت خدمات و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شد.

وی گفت: افراد خیر می‌توانند در حوزه سلامت ورود و برخی از کمبودهای درمانی را برطرف کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: با تلاش مجمع خیرین سلامت دستگاه دیالیز بیمارستان خریداری شده و پانسیون پزشکان در بیمارستان در دست اقدام است.

وی بیان کرد: از زمان افتتاح بیمارستان دیر 17 هزار و 800 نفر از خدمات بیمارستان بهره مند شده‌اند.

آخوندی ادامه داد: هم اکنون 10 خانه بهداشت، پنج مرکز بهداشتی، پنج پایگاه اورژانس جاده‌ای و یک بیمارستان در حوزه بهداشت و درمان به مردم شهرستان دیر خدمات دهی می‌کنند.

مسئول مشارکت‌های مردمی حوزه سلامت شهرستان دیر گفت: همکاری بین بخشی در حوزه سلامت برای پیگیری برنامه‌ها ضروری است.

محسن خیراندیش افزود: طرح پسماند شهرستان دیر 2 سال است که هنوز اجرایی نشده و این مهم سلامت مردم را به خطرانداخته است.

وی گفت: اهرم فشاری وجود ندارد که حوزه مشارکت‌های مردمی به آن رجوع و مشکلات را پیگیری کنند.

یک فعال اجتماعی شهرستان دیر گفت: چهار سال از افتتاح بیمارستان دیر می‌گذرد اما هنوز بخش اتاق عمل، سونوگرافی و زایشگاه آن فعال نیست.

کرم ابراهیمی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سلامت شهرستان دیر افزود: با برطرف شدن برق اضطرای بیمارستان هنوز اقدامی در رفع مشکلات درمانی و تخصصی بیمارستان صورت نگرفته است.

وی گفت: سرویس بهداشتی بیرون بیمارستان طراحی نشده و احداث نمازخانه و پانسیون پزشکان برای این مرکز درمانی ضروری است.

در این جلسه از یوسف ناصری به عنوان مدیر اجرایی مجمع خیرین سلامت و محسن خیراندیش مسئول مشارکت‌های مردمی حوزه سلامت با لوح سپاس قدردانی شد.

بوشهر

رئیس مرکز اقیانوس شناسی بوشهر گفت: این مرکز 12 دوره آموزشی صنایع دستی دریایی به صورت رایگان و با هدف توانمند سازی و اشتغال‌زایی بانوان برگزار کرده‌است.

مریم قائمی روز سه‌شنبه در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از دوره آموزشی صنایع دستی دریایی مرکز اقیانوس شناسی بوشهر افزود: جامعه هدف این دوره‌ها به صورت عمده معلولان، زنان سرپرست خانوار و افراد زیر پوشش کمیته امداد هستند. وی بیان کرد: دوزادهمین دوره آموزشی صنایع دستی دریایی مرکز اقیانوس شناسی بوشهر نیز با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش 13 نفر برگزار شده‌است که شرکت کنندگان به مدت 9 روز آموزش‌های لازم را در زمینه ساخت صنایع دستی دریایی فرا می گیرند و برای خود ایجاد اشتغال می‌کنند. قائمی افزود: مربیان این دوره نیز از افرادی هستند که خود زمانی از هنرآموزان این مرکز بوده اند. معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار بوشهر گفت: واحدهای تولیدی خرد و متوسط که مشاغل خانگی بخشی از آن را تشکیل می دهند جایگاه خاصی دردنیا پیدا کرده علت آن هم این است که به هزینه و فضای خاصی نیاز ندارند. سعید زرین فر افزود: این صنایع بیشتر مبتنی بر تخصص و فن افراد است که در صورت بازاریابی مناسب درآمدزایی خوبی دارد. وی ادامه داد: یکی از این موارد صنایع دستی دریایی است که در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته‌است. زرین فر گفت: از سال 93 استانداری بوشهر با ارائه تسهیلات 10 تا 15 میلیون تومانی از هنرجویان این حوزه حمایت کرده است.

دشتی

کارگاه خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش دشتی در شهر خورموج مرکز این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این کارگاه گفت: خبرنگار کسی است که با اتکا به ذوق و استعداد شخصی پس از گذراندن دوره آموزشی و تخصصی وظیفه جمع‌آوری و تنظیم اخبار و انتقال آنها را از طریق وسایل ارتباط جمعی بر عهده دارد.

حمید زارعی افزود: درستی خبر، سادگی، قابل فهم بودن و جامعیت از مفاهیم اساسی در خبر نویسی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دشتی به نقش رسانه و فضای مجازی در انعکاس رویدادها و اخبار مختلف اشاره کرد و افزود: امروز با توجه به توسعه رسانه ای دیجیتالی و فضای مجازی هر شهروند به عنوان یک عنوان خبرنگار است و می‌تواند نقش آفرینی کند و برگزاری این کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه تاثیر بسزایی در ترویج و توسعه خبر رسانی خواهد داشت.

دیر

یادواره شهیدان حسین سلمانی و عبدالرسول سهولی روز سه شنبه در مدرسه امام خامنه‌ای شهر دیر با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.

معاون حوزه علمیه مهدی موعود شهرستان دیر در این آیین گفت: برگزاری یادواره های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌کند.

حجت الاسلام سید نصرالله موسوی افزود: برگزاری یادواره شهدا آشنایی با طرز فکر شهدا است، اگر این فرهنگ نهادینه شود جامعه را به سعادت و کمال می‌رساند.

وی گفت: دانش‌آموزان دیروز در سنگر جنگ سخت تا پای جان از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند و نسل امروز وظیفه دارند با پایبندی به اصول وارزش‌های انقلاب اسلامی و بصیرت در جنگ نرم ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دیر گفت: از ابتدای سال تاکنون 12 یادواره شهدای دانش آموز در مدارس برگزار و تاپایان سال چهار یادواره دیگر برگزار خواهد شد.

اسماعیل مختارزاده افزود: شهرستان دیر در هشت سال دفاع مقدس 25 شهید دانش‌آموز تقدیم نظام اسلامی کرده‌است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) و تجدید بیعت با ولایت فقیه از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است.

وی گفت: شهید حسین سلمانی در سال 1365 در محل فاو و شهید عبدالرسول سهولی در عملیات رمضان در محل کوشک به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دشتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: عملیات پروژه‌های عمرانی این استان بدون وقفه ادامه دارد و در زمان حاضر روند اجرای این طرح‌ها مطلوب است.

علی درویشی روز سه شنبه دربازدید از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرستان دشتی افزود: در دهه فجر امسال درهر شهرستان حداقل سه پروژه عمرانی و اقتصادی و تاثیرگذار در روند توسعه آن شهرستان افتتاح شود.

وی افزود: اولویت اصلی درتامین اعتبارپروژه‌های عمرانی تامین اعتبار برای طرح‌های زیربنایی درحوزه‌های مختلف از جمله راه وحمل نقل، آب، کشاورزی، عمرانی شهری و روستایی و اشتغال‌زایی است.

درویشی تاکید کرد: بوشهر یکی از استان‌های موفق در زمینه حذب اعتبارات درکشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: با تزریق منابع لازم در روند پروژه‌های عمرانی استان بوشهر تسریع می شود تا در زمان مشخص تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتی نیز در زمینه جذب اعتبارات عمرانی از شهرستان‌های موفق و برتر در استان بوشهر است.

درویشی تاکید کردد: پروژه‌های عمرانی فعال که در بازده زمانی معین آماده بهره‌بردای شود در اولویت تامین اعتبار قراردارند و اگر پروژه‌ای نیاز به تزریق منابع مالی جدید دارد اعتبار آن تامین می‌شود.

وی بر تامین اعتبار پروژه‌های اصلاح محور خورموج به لاور شرقی، ناصری به شنبه، دولت آباد به زیارت ساحلی، تکمیل ساختمان شهرداری بادوله، مرکز اورژانس شهری خورموج، خوابگاه ورزشکاران و جایگاه ویژه ورزشگاه تختی شهر خورموج تاکید کردد.

*س_برچسب‌ها_س*
خبرهای کوتاه خواندنی استان بوشهر 2
خبرهای کوتاه خواندنی استان بوشهر 3
خبرهای کوتاه خواندنی استان بوشهر 4
خبرهای کوتاه خواندنی استان بوشهر 5