یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

حیوانات دورگه (هیبرید) حیواناتی هستند که حاصل جفت‌گیری دو حیوان متفاوت ولی با ژن نزدیک به هم هستند. دو رگه‌ها معمولاً بی‌جنسیت هستند و قادر به جفت‌گیری نیستند.

مار گورخری یک گونه کلاهدار سیاه مار کبری است که بومی چندین کشور جنوبی آفریقا است.

هنگام صحبت درباره زندگی انسان‌های ماقبل تاریخ همیشه به ما گفته‌اند که در فرهنگ شکار و جمع‌آوری آذوقه، مردها شکارچی و زن‌ها جمع‌آورنده بوده‌اند. اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد زن‌ها هم نقش مهمی در شکار داشتند.

ایرنا نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بحران پیری در کشور رو به جلو بوده و در کنار تدابیر قانونی به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فرهنگ سازی بهداشتی و عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان، امری سرنوشت‌ساز و ضروری است.

دیجیاتو نوشت: دانشمندان یک سیستم رباتیک جدید را ساخته‌اند که به پزشکان اجازه می‌دهد که با چهار بازو بهتر دست به جراحی‌های لاپاراسکوپی بزنند.

همشهری آنلاین نوشت: اولین درشکه‌ای که به ایران آمد در زمان فتحعلی‌شاه بود که پادشاه انگلیس به وسیله ناپلئون بناپارت برای پادشاه وقت فرستاد. همین‌که کالسکه یا درشکه اهدایی پادشاه با زحمت به وسیله باربران به میدان ارک رسید، فتحعلی‌شاه درون آن نشست و چون اسب آموخته وجود نداشت، گروهی از باربران درشکه شاه را می‌کشیدند.

همشهری آنلاین نوشت: هرچند رتبه اول ساعات تصادفات 24 تا 4 صبح است، اما بررسی‌ها نشان می دهد که بین ساعات 16 تا 20 که بحث تردد پیاده‌ها قوت می‌یابد معمولا تصادفات عابران پیاده در این ساعت‌ها بیشتر است.

تسنیم نوشت: رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از کشف 126 بسته حشیش از معده یکی از مسافران خروجی با هوشیاری و اقدام به‌موقع مأموران این پلیس خبر داد.

پایگاه خبری «چند ثانیه» از تصادف منجر به فوتی زادران ایرانی در عراق خبر داد.

ایسنا نوشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان منتسب به حشدالشعبی با همان مقررات مربوط به دانشجویان خارجی در دانشگاه تهران تحصیل خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، به نادیده گرفته شدن جامعه شورایی کشور در برنامه هفتم واکنش نشان داد.

ایرنا نوشت: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: عرضه شیرخشک با ارایه کد ملی توسط داروخانه‌ها تخلف است و مردم در صورت مشاهده آن را به معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش دهند.

برنا نوشت: فسفر موجود در بوقلمون 4 برابر میگو است (80% عامل تشکیل کلسیم در استخوان‌های بدن فسفر است) و میزان فسفر در بوقلمون 238 میلی‌گرم در 100 گرم است که این مسئله با توجه به پروتئین 81/28 درصدی موجود در گوشت بوقلمون بدین معنی است که پروتئین آن از هر گوشتی بیشتر است.

ایسنا نوشت: طی سال گذشته، جمعیت جهان به‌طور رسمی به 8 میلیارد نفر رسید و هند با پیشی گرفتن از چین، پرجمعیت‌ترین کشور جهان شد.

مقوله شیر مدارس از سال 1379 آغاز و تا تحت پوشش قرار گرفتن تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور ادامه پیدا کرد، بدلیل عدم تخصیص بودجه کافی در سال 1396 متوقف شد و از سال 1398 مجددا در برخی استان‌ها و مقاطع بطور محدود درحال اجراست.

ایسنا نوشت: بر اساس داده‌های به‌روز شده در «جدول جهانی ورلداُمتر» طی شبانه روز گذشته بیماری کووید -19 (ناشی از کروناویروس) 9299 ابتلای جدید داشته و جان 117 بیمار را گرفته است.