دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از سی ان ان نوشت: گارد ساحلی آمریکا می‌گوید: آنچه که به نظر می‌رسد بقایای انسانی باشد در میان قطعات یافت‌شده از زیردریایی تایتان که هفته گذشته در آب‌های اقیانوس اطلس دچار سانحه شد، پیدا شده است.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده در 5 استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین انتقال گرد و خاک از کشور همسایه خبر داد.

ما همیشه کفتارها را به عادت‌های بدی مانند آشغال‌خوری می‌شناسیم. اما شاید تعجب کنید این حیوانات شکارچیان، والدین و حتی شناگرهای قابلی هستند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت: «کسی را داشتیم که میانگین نمراتش در دروس اختصاصی 8 درصد بوده اما الان دارد پزشکی می‌خواند، این‌ها با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه‌کسانی پای آن مصوبه را امضا کردند؟ که الان رتبه 175 هزار دارد پزشکی می‌خواند، درحالی‌که سایر داوطلبان باید برای آن جنگ کنند که رتبه‌شان زیر 5 هزار شود.»

دیجیاتو نوشت: داخل کپسول فضایی سایوز -11، فضانوردان ولادیسلاو نیکولایویچ، ویکتور ایوانوویچ پاتسایف و گئورگی تیموفیویچ دوبروولسکی قرار داشتند.

فارس نوشت: رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا قوه قضائیه، انسداد کدملی را یک اقدام نشدنی دانست.

بر اساس یافته‌های پیشین، افزایش چربی کبد و تولید آنزیم‌های خاص کبدی بر سلامت مغز و بروز بیماری آلزایمر نقش دارد، اما طبق تحقیقات جدید، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت مغز و کند کردن روند پیری مغز دارد.

دیجیاتو نوشت: آسپارتام، یکی از رایج‌ترین شیرین‌کننده‌های مصنوعی جهان که در محصولات مختلفی مانند نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌شود.

نشریه اکونومیست نوشت: در سال 2010، بر اساس آمارهای جمعیتی سازمان ملل، بیش از 98 کشور و منطقه در دنیا نرخ باروری‌شان به کمتر از 2.1 نزول کرده بود - که این نرخ در جمعیت‌شناسی به عنوان نرخ جایگزینی شناخته می‌شود و به این معناست که اگر متوسط نرخ زاد و ولد در یک کشور برابر با این رقم باشد، جمعیت آن کشور ثابت خواهد ماند و البته نرخ کمتر از این رقم هم باعث کاهش و بیشتر از آن هم موجب افزایش...

بهداشت نیوز نوشت: آب، تنها نوشیدنی ضروری برای بدن است که بدون دریافت کافی آن، حیات انسان به خطر می‌افتد. نوشیدن آب تاثیرات مختلفی بر سلامت بدن دارد که براساس یکی از آنها، آب به کاهش قند خون کمک می‌کند. اما این باور تا چه حد صحیح است؟!

مدتی است با لغو مکرر پروازهای فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه مواجه می‌شویم موضوعی که نیازمند مداخله جدی استانداری کرمانشاه برای تسریع در بهسازی باند این فرودگاه است.

سیناپرس نوشت: کلسترول یک بیماری بسیار شایع محسوب شده و برای سلامتی مضر است. این بیماری اغلب با سلامت قلب و عروق و خطر بروز مشکلات قلبی مرتبط است. مطالعات جدید پژوهشگران اما نشان می دهد، علاوه بر مشکلات قلبی، داشتن کلسترول بالا منجر به ضعف استخوان ها نیز می شود.

ایسنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: باند حرفه‌ای شکارچیان قوچ وحشی در استان توسط نیروهای یگان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

تهران کیست؟ تهران چیست؟ تهران، صرفا نام یک شهر و زیستگاه است یا نمادی از یک شیوه ی خاص حکمرانی؟ مرسوم ترین و راحت ترین شیوه کلاه گذاری و تحریف در بیان مصائب و مشکلات تهران کدامند؟ من به این سوالات، از گوشه ای پاسخ می دهم که عقل و دلم بدان قد می دهد.

طلوع‌نیوز نوشت: یک پزشک افغان برنده جایزه ارتوپیدی از سوی انجمن ساین امریکا شناخته شد.

عصرایران نوشت: توضیحات وکیل مهدی هاشمی: پس از گذراندن یک سوم (سه سال ونیم) با آزادی مشروط از زندان آزاد شد.