دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت سکه‌ها اعلام نشده و هر متقاضی، باید با توجه به قیمت‌های بازار، قیمت پیشنهادی مدنظر خود را در سامانه ثبت کند.

بعضی از کارشناسان حوزه املاک معتقدند که در فصل پایانی سال 1402، بازار مسکن و آپارتمان حرکت نسبی‌ای را تجربه کرده است. با این حال، اکنون با توجه به فاصله‌گرفتن بازار از رکود چندماهه، آیا ورود به بازار مسکن به عنوان زمان مناسب محسوب می‌شود؟

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی گفت: فکر می‌کنم سیاستگذار نیز به این نتیجه رسیده است که سرکوب ارزی سبب می‌شود ریسک وقوع شوک بالا برود از این رو کنترل شده قیمت را در بازار دستخوش افزایش کرده است.

حدود 10سال پیش ورود آدامس به کشور ممنوع شد، با این حال از همان موقع فروش این محصول در بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت آزادانه ادامه یافته است.

مقایسه آمارهای صادرات و واردات گمرک ایران و برخی شرکای تجاری از یک حفره آماری قابل توجه پرده برمی‌دارد. بررسی ارقام اعلامی گمرک ایران و چین در سال2023 میلادی، حداقل 14میلیارد دلار اختلاف را نشان می‌دهد.

تحلیلگران بازار مسکن در واکنش به ورود چینی‌ها به حوزه ساخت مسکن ایران، می‌گویند: متاسفانه علی رغم همه شعارهایی که داده می‌شود، هیچ مشکلی حل نشده است، بنابرین قرار نیست خارجی‌ها هم مشکل ما را حل کنند.

قیمت جهانی طلا در یک روز گذشته با رشد شدید 38 دلاری مواجه شد.

بازار خودرو در طول یک هفته گذشته شاهد صعود 5 تا 30 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بوده است.

به گفته قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی انبارها پر از گوشت است و هر ایرانی اگر سه برابر معمول هم مصرف کند کاملا تامین شده است.

در تهران طی سال جاری میزان فروش آپارتمان ها به نصف سال 1401 رسید که بیانگر تداوم رکود و تشدید آن در سال 1402 بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه نوسانات (افزایشی و کاهشی) در طول هفته گذشته، علیرغم کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی گفت که مسیر بازار داخلی صعودی طی شد و این درحالیست که بازار در رکورد به سر می‌برد و خبری از تقاضای قابل توجه در این بازار نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی از آغاز واردات گوشت گرم گوسفندی و گوساله از این کشور آفریقایی به مقصد ایران، خبر داد.‌

در کمتر از 10 سال بهای یک آدامس از یک پرس باقالی پلو با گوشت گران‌تر شد.

نماگرهای تالار شیشه‌ای پس از افت‌های متوالی، بالاخره تحت تاثیر اخبار مثبت مخابره شده به بازار و همچنین رشد قیمت دلار، گارد صعود به خود گرفتند.

خودروی عجیب تویوتا پرادو چینی، ساخت گرمسار در بازار ایران مشاهده شد.

مشابه آنچه از بوگاتی ویرون شاهد بودیم، بوگاتی شیرون هم در چندین نسخه و سری ویژه ساخته می‌شود. البته به لطف تیراژ 500 دستگاهی بوگاتی شیرون که 50 دستگاه بیشتر از ویرون است، فرصت بیشتری برای ساخت مدل‌های ویژه از این مدل فراهم شده است. پیش از آن‌که جانشین بوگاتی شیرون ظرف چند ماه آینده رونمایی شود، یک مدل تک ساخت دیگر از این خودروی 16 سیلندر معرفی شده است.