دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت متقاضیان خودرو پارس ارائه کرد.

وقتی بر اثر تورم داخلی با افزایش قیمت ارز مواجه هستیم، کنترل ارز پاسخگو نیست بلکه باید تورم را کنترل کرد.

با ورود پرقدرت بازارساز از صبح دیروز، قیمت ارز کاهشی شد و پیش‌بینی می‌شود با عرضه سکه در مرکز مبادله به زودی شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز و ریزشی شدن دلار باشیم.

بازار خودرو این روزها به صورت پیاپی در حال شکستن رکوردهای قیمتی است، به‌طوری‌که قیمت‌ها در بازار خودرو به رغم وعده‌ووعیدهای سیاستگذار به شکل بی‌سابقه‌ای روند صعودی به خود گرفته است.

قیمت دلار دیروز روندی افزایشی را در بازار تجربه کرد.

در حالی بازار جهانی طلا به استقبال تعطیلات پایان هفته رفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته رشد 47 دلاری را تجربه کرده است.

نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ به طوری که طی 24 ساعت گذشته قیمت انواع خودروهای داخلی شاهد رشد یک تا 10 میلیون تومانی قیمت‌ها بود.

امروز هر کیلو گوشت منجمد گوساله در بازار 320 هزار تومان فروخته شد. قیمت گوشت مرغ در بازار گوشت و دام تهران تغییری را تجربه نکرده است.

همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت انواع پراید نیز در بازار داخلی اوج گرفت.

قیمت مسکن به‌ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران سر به فلک کشیده و مردم دیگر توانی برای خرید خانه ندارند.

قیمت طلا و سکه روز شنبه تحت تاثیر قیمت دلار نوسانات افزایشی زیادی را تجربه کرد و در ادامه روز با کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. با این حال، قیمت طلا و سکه بالاتر از ارقام روز پنجشنبه بسته شد.

بررسی جدیدترین آمار تجارت خارجی حاکی از افت 18 درصدی متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای صادراتی در 11 ماهه امسال است و در این مدت چین، عراق و امارات متحده عربی هم سه مقصد اول کالاهای ایرانی در این مدت بوده‌اند.

وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، با تاکید بر اینکه این اقدام وجاهت قانونی ندارد، اعلام کرد: هرگونه واگذاری (فروش) کدملی و سایر مدارک مرتبط به شخص ثالث تخلف است.

بورس تهران پس از حدود دو ماه، یک‌دست سبزپوش شد. نشانه‌های تکنیکالی شاخص کل در کنار پمپاژ اخبار مثبت، عواملی است که فعالان بازار را نسبت به تداوم روزهای مثبت امیدوار کرده است.

هادی سبحانیان در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد که برنامه‌ای برای مالیات ستانی از دستفروشان نداریم.

در طول تاریخ، بسیاری از کوپه‌ها برای افزایش زیبایی، بدون ستون وسط یا B ساخته شدند. در ادامه با زیباترین نمونه‌های این خودروها آشنا خواهیم شد.