دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران طی 24 ساعت گذشته تغییر کرد.

نفس بازار خودرو برید؛ به طوری که روند بازار حاکی از آن است که قیمت ها تقریبا در طول 24 ساعت گذشته تغییری نداشتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود و از هم اکنون شایعاتی در خصوص احتمال تعطیلی سراسری یا تعطیلی مدارس در فردای روز انتخابات شنیده می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به محسن رضایی (دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا) ضمن اشاره به وضعیت نابه‌سامان زیان‌دهی خودروسازان و تشریح عواقب عدم خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، خواستار صدور مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای دو شرکت بزرگ خودروساز، به صورت معاف از مالیات (صرفاً برای یکبار) تا پایان تیرماه سال آینده شد.

در هفته‌ای که نرخ بهره بین بانکی با افتی اندک مواجه شد، میزان استقراض بانک‌ها از بانک مرکزی در بازار شبانه، بار دیگر رکوردشکنی کرد.

دو شرکت آرک اینوست (Ark Invest) و 21 شیرز (21Shares) از برنامه‌های خود برای استفاده از الگوریتم اثبات ذخیره (Proof of Reserve) چین‌لینک برای صندوق ETF اسپات بیت کوین مشترکشان، با نماد ARKB، خبر داده‌اند.

طی روزهای اخیر، خبرهایی مبنی بر احتمال کمیاب شدن چای در بریتانیا منتشر شده است.

کمترین قیمت کت و شلوار در باب همایون مربوط به پاساژهای اطراف راسته اصلی است. در این پاساژها با یک‌میلیون و 500 هزار تومان هم می‌توان کت و شلوار خرید. اما قیمت یک کار خوب در این راسته 4 تا 6 میلیون تومان است.

مدیر سامانه یکپارچه گفت: سامانه برای عرضه 12 خودروی وارداتی به متقاضیانی که اسفند پارسال اقدام به ثبت نام کرده بودند، فعال شد.

50سال قبل وزیر بازرگانی و صنایع اتریش از کارخانه ایران ناسیونال بازدید کرد.

امروز قیمت گوشت منجمد گوساله در بازار در حالی ثبات را تجربه کرد و بدون تغییر بود که قیمت مرغ زنده با رشد نامحسوسی همراه شد و کیلویی 56,125 تومان به فروش رسید.

ماندگاری دلار در محدوده بالاتر از پنجاه و پنج هزار تومان حالا این سئوال مهم را پیش روی افکار عمومی قرار داده است که نرخ دلار در سال آینده به کدام سو خواهد رفت.

کمتر از 20 روز مانده به نوروز 1403 شایعاتی در خصوص احتمال واریز یارانه معیشتی ویژه عید به گوش می‌رسد. این در حالی است که پیش از نوروز، ماه مبارک رمضان نیز آغاز می‌شود و تلاقی این دو مناسبت مهم باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص واریز عیدانه دولت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه‌ای اجتماعی رایگان مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند از امروز خبر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال 1402 حدود 300 همت به طرح‌های تملک دارایی های سرمایه‌ای تخصیص پیدا کرد، گفت: فکر می‌کنیم تا یک هفته آینده بخش اول لایحه بودجه سال 1403تمام و ابلاغ شود.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه عملکرد بانک مرکزی امسال درباره کاهش نوسانات ارزی مثبت بود، گفت: تلاش‌های بانک مرکزی برای کاهش تورم و کاهش نرخ رشد نقدینگی، منجر به کاهش تورم خواهد شد.