دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

خریداران طلا به این نکته توجه داشته باشند که هنگام خرید طلا از فروشنده صورت حساب الکترونیکی درخواست کنند که به سه دسته تقسیم می‌شود.

قیمت گوشت گوسفندی در بازار روز برای تاریخ 8 اسفند 1402 اعلام شد که بر اساس آن هر بسته گوشت چرخ کرده گوسفندی 1000 گرمی 530 هزار تومان است.

مالیات املاک و خودروهای لوکس که در نظام اقتصادی کشورهای موفق اجرا شده، در ایران نیز با تصویب در مجلس از سال 1398 در دستور کار قرار گرفته و سالانه با توجه به نرخ تورم و افزایش ارزش دارایی‌ها میزان آن تغییر می‌کند. این نوع مالیات به تدریج در سال‌های گذشته با رشد زیرساخت‌ها شکل عملیاتی جدی‌تری به خود گرفته و سال آینده خودروهای بالای سه میلیارد تومان و املاک بالای 25 میلیارد تومان مشمول...

کاتالوگ تویوتا کرولا 1.8 هیبریدی، خودروی جدید سامانه یکپارچه وارداتی منتشر شده‌است.

در حالی که بیت کوین کش (BCH) برای هاوینگ بعدی خود در آوریل 2024 آماده می‌شود، قیمت آن به انتقالات بزرگ نهنگ‌ها واکنش نشان داد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران معتقد است با این که بخشنامه رفع تعهد ارزی با واردات طلا توانسته بود برای برخی صادرکنندگان گره‌گشا باشد، حالا با دو مشکل مواجه شده است اول حذف معافیت عملکرد طلا و دوم ایجاد نگرانی‌هایی مبنی بر دستوری شدن نرخ معامله آن برای صادرکنندگان.

در این مطلب، نگاهی به طراحی خودروهای مختلف ایرانی خواهیم داشت که از روی ماشین‌های مشهور جهان کپی شده و یا الهام گرفته‌اند.

همه ذوق و شوق سفارش دادن یک کالا به زمانی است که کالا به دست‌مان می‌رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن هیجان زیادی دارد اما گاهی این هیجان با تاخیر کالا حسابی بهم می‌ریزد.

تا یک دهه پیش، دولت برای خانه‌دار شدن مردم وام پرداخت می‌کرد؛ اما حالا کار به جایی رسیده که حتی برای خرید گوشت و مرغ سفره نوروز هم باید وام توزیع شود؛ این در حالی است که طرح اعطای وام 20 میلیون تومانی دولت از نگاه کارشناسان اقتصادی به شکلی طراحی شده که دهک‌های کم درآمد به دلیل اقساط سنگین و سایر شرایط قادر به استفاده از آن نیستند.

مصرف گاز کشور در پی ورود جبهه هوای سرد و برودت هوا در اکثر نقاط کشور، به‌ویژه در بخش خانگی - تجاری، روند افزایشی یافته است، از این رو شرکت ملی گاز ایران از همه هموطنان درخواست کرد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل مرکز مبادله گفت: عموم مردم می توانند از طریق سامانه مربوطه در حراج مذکور شرکت کنند و سکه‌های عرضه شده در حراج روز 13 اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال 1386 است و زمان عرضه سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا اعلام می شود.

روزنامه ایران، ارگان رسمی اطلاع رسانی دولت، در شماره هفتم اسفند خود صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را تایید کرد و به حواشی پایان داد.

دو خودروی جدید سوزوکی با نام‌ها فرانکس و جیمینی در راه بازار است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران گفت: متاسفانه جای اقتصاد در میان برنامه‌های کاندیداهای انتخابات مجلس خالی است و بسیاری از واژه‌ی ابتدال نیز حتی برای توصیف وضعیت تبلیغات برخی کاندیداها ناکارآمد است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرین وضعیت پذیرش شرکت های ایران خودرو و سایپا در بورس تهران و واگذاری سهام شرکت های تودلی را اعلام کرد.

ولی‌الله سیف، رییس کل اسبق بانک مرکزی در گفتگو با کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین در دی‌ماه درباره دلایل وقوع فسادی چون فساد در واردات چای و جزییات این مساله گت: هر مکانیزم کنترلی هم پیش بینی شود، عده‌ای مترصد خواهند بود از فاصله ارز پنجاه هزار تومان در بازار آزاد را با 28 هزار و پانصد تومان سامانه نیما منتفع بشوند.