دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

وضعیت بازار لاستیک و قیمت‌ها به حدی آشفته است که کار به اجاره لاستیک خودرو رسیده است.

پشت صحنه ارسال کالاها در هر پلتفرمی پر از اتفاقات و ماجراهایی است که معمولا کاربران از آنها بی‌خبرند. خیلی وقت‌ها این اتفاقات منجر به تاخیر در ارسال کالا می‌شود یا پلتفرم را مجبور می‌کند تصمیمات خاصی برای نحوه فرستادن سفارش‌ها بگیرد. این اتفاقات فرآیند ارسال را باید برای بازار آنلاینی مثل دیجی‌کالا چند برابر کنید.

استفاده از «چکنو» بانک صادرات ایران برای دریافت تسهیلات خرید دِین عملیاتی شده و صاحبان کسب و کار می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات از چکنوهای واگذاری خود استفاده کنند.

عضد اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید: در برهه‌ای که بانک مرکزی می‌گوید نرخ تورم 40 درصد است و پایه پولی 25 درصد افزایش پیدا کرده، ما هم نظرمان این بود که باید 10 درصد روی قیمت ارز می‌آمد.

صدردادرس گفت: نگاهی به هزینه تمام شده تولید گوشت قرمز گویای این است که این کالا نمی‌تواند با قیمتی کمتر از 600 هزار تومان در هر کیلو عرضه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی را درخصوص برخی جابه‌جایی‌های احتمالی در دهک‌بندی‌های یارانه‌ها ارائه داد و گفت: تغییرات خیلی گسترده نخواهد بود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: به 8 بانک ناتراز اعلام کردیم که باید وضعیت خود را اصلاح کنند؛ در غیر این صورت منحل و یا ادغام خواهند شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید که افزایش سن بازنشستگی از سال 1405 عملیاتی می‌شود اما پیشتر برخی از مسئولان از اجرای این قانون از ابتدای سال 1403 خبر داده بودند؛ با این حال مشخص نیست قانون افزایش سن بازنشستگی از چه زمانی اجرا خواهد شد.

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه ماه با یارانه تشویقی 220 هزار تومانی برای دهک‌های یک تا هفت درآمدی (61 میلیون نفر) در حالی اجرایی شده که با خرید از فروشگاه‌های متصل به این طرح یارانه افراد تا سقف 220 هزار تومان افزایش خواهد داشت.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران در مسیر افزایشی حرکت کرد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

آیا فروش اوراق گواهی سپرده خاص آن هم با سود 30 درصد توسط بانک مرکزی می‌تواند بازار ارز و دلار را کنترل کند؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

متقاضیان پژو پارس در آستانه تصمیمی مهم هستند که به پافشاری روی تحویل پارس امیدوار بمانند یا با پذیرش واقعیت تلخی که برای سایر خودروهای ارتقا یافته نیز رقم خورد، به سراغ همان گزینه‌های جایگزین بروند.

حقوق کارگران در سال 1403 هنوز به عدد نهایی نرسیده و احتمالا مثل سال‌های گذشته باید تا آخرین روزهای اسفند منتظر بمانیم. اواسط هفته جاری ماراتن نفسگیر و سه‌جانبه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت آغاز می‌شود و احتمالا بعد چند هفته چانه‌زنی و برگزاری جلسات مکرر از عددورقم دقیق و نهایی حقوق کارگران در سال 1403 رونمایی خواهد شد.